Durum şöyledir,
Dizel motorlarımız genel itibariyle max. torku 1900 devirde max bg de 4000 devirde vermekte, yalnız buradaki ince ayrıntı araç maximum torku verdikten sonra motor çekiş olarak güç kaybetmekte ama hızlanmaya devam etmektedir maximum beygir düç devirine kadar.Bizim motorlarda torku verdikten sonra vites değiştirmek çok önemli eğer 1900 devirin altında vites değiştirirseniz zaten araç size neden değiştirdin diyecektir silkelenerek ve tırlıyarak.
03_HD_ren2005clioIII.jpg
Daha dikkatli olarak düz yolda tekrar deneyin bu kez 2400 devirde vites değiştirin yani 75 - 80 km hızda 5. vitese geçin hem değerlerinizin düştüğünü göreceksiniz hemde motorun verimli ve uzun ömürlü olmasını sağlayacaksınız.
02_HD_ren2005clioIII.jpg
Sizin değiştirdiğiniz 2900 devirde araç 4. viteste 90 km hıza ulaşmış olur ort. buda anlık tüketimde 6.0 ve üzerini gösterir. Bu kullanım yalnızca sportif kullanımlarda kullanılması gereken kullanım şeklidir , ekonomi ve motor için yanlış kullanımdır.
5. vitese aldığınızda değer 3.5-4.0 aralığına düşecektir hızda 80-90 km dir ortalama, bu aralıkta düz yolda 4.0lt altı görülür, yokuşa geldiğinizde 6.0 lara çıkarsınız yokuş bitince ver elini cut-off. değer "0" olur. Yokuş aşağı hızınız azalmaya başladımı (80km biraz altı) 5.viteste 80-90 km hızla devam edersiniz. Ortalamanız yine 4.0lt civarındadır. Bu tür kullanım uzun yolda en ekonomik kullanımdır.
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.