Buji, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

Re: Buji, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti DOGAN » 10 Haziran 2008 07:59

aslında geçenlerde farkına vardım motor çalışırken araçda bariz bir viikleme sesi duymaya başladım.
benim tahminim vantilatör kayışından geliyor ama durup dururken kayış kendini geremez herhalde.
sizlerde de motorda bu tip garip kayış sesine benzer sesler varmı arkadaşlar merak ettim..?
hafta iznimde servise gidip bir göstermeyi düşünüyorum..!
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.


Re: Buji, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti DOGAN » 10 Haziran 2008 18:55

Murat demiş ki:Motor falan yıkandı mı Doğancım ?


aslında yıkmatmadım ama triger gevşediği zaman yaparmı böyle ses..?
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Buji, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti DOGAN » 10 Haziran 2008 18:57

Tolga demiş ki:
Murat demiş ki:Motor falan yıkandı mı Doğancım ?

sakın motor yıkatmayın kesınlıkle tavsıye etmem


ben genelde araç yıkama sonrası zamanım varsa bir bez ile hepsini elden geçiririm.
eğer günümde olursam kokpit parlatma ve koruma spreyi ile güzelce parlatırım ama asla su tutmam....
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Buji, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti omeralemdar » 10 Haziran 2008 22:56

:arrow: bu motor teflon koruma diye birşey varmış bilgisi olan varmı?
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Buji, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti vipsezgin » 11 Haziran 2008 11:34

alalaaa bende merak ettım nasıl olacak ki teflon kaplama :roll:
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Buji, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti omeralemdar » 11 Haziran 2008 11:54

:arrow: bir arkadaş söylemişti motor toz toprak barındırmıyormuş
AMAN SAKIN MOTORA SU TUTURMAYALIM ÇOK MU KİRLİ NEMLİ BEZLE SİLELİM
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Buji, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti DOGAN » 11 Haziran 2008 19:59

boya için teflon koruma duydum ama, motor için teflon koruma duymadım... :?:
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Buji, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti dafkanat » 11 Haziran 2008 22:56

ben motoru iki kere yıkadım şansımdan bir şey olmadı. son haberlerden sonra yıkamyaya karar verdim. nemli bezle ayda bir silsek yeter.
dafkanat
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 496
Kayıt: 08 Haziran 2008 23:56
Konum: Uşak
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: Benzin+LPG(LR)
Kilometre: 120000
Yakıt: Lukoil
Lastik Markası: Michelin Energy Save
İsim ve Şehir: Doğan-UŞAK

Re: Buji, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti omeralemdar » 11 Haziran 2008 23:25

*Buji'nin görevi:
Bobin tarafından oluşturulan yüksek gerilimi yanma odasına iletmek ve yoğunlaşmış yakıt hava karışımını elektrik kıvılcımı yoluyla elektrodlar arasında ateşlemek.Bujinin iyi çalışmasını sağlayan en önemli unsur kıvılcım boyudur.
*Motor ve Buji:
Bujideki tırnak aralığı ideal konumunda değilse,buji yeni olsa bile yakıt-hava karışımı iyi ateşlenmez.Buna bağlı olarak da motorun yanma odasındaki patlama zayıflar ve motorun gücü azalır.Araçtaki yakıtın çoğu yanmadan egzozdan çıkar ve yakıt sarfiyatı artar.
*Hava filtresine bakım:
Kış mevsimi gelmeden önceden hava filtresini kontrol etmek,temizlemek veya kullanılmayacak durumdaysa değiştirmek gerekir.
*Üzerinde yağ birikintisi varsa:
Motordaki yanma odasına fazla yağ girmesi sonucu oluşur.Bunun sonucunda kıvılcım olması gerekenden daha az gerçekleşir.Otomobilin performansı düşer,yakıt tüketimi artar.Bu gibi durumlarda motor revizyondan geçirilmelidir.
*Üzerinde Kurum Oluşmuşsa:
Karbüratör ve enjeksiyon ayarında bozukluk oluşmuş demektir.Bu gibi durumlarda motorda ateşleme kesikliği olur ve soğuk havalarda araç zor çalışır.Çözüm için hava filtresinin kontrol edilmesi,karbüratör ve enjeksiyon ayarının yapılması gerekir.
*Buji nasıl çalışır?
Merkez elektrottan toprak elektrota atlayan kıvılcım,çevresindeki yakıt-hava karışımının yanma işlemini başlatır.
*Ne zaman değiştirilmeli?
-Aracınız normalin üzerinde yakıt tüketiyorsa
-Motorunuzda ateşleme kaçağı olduğunda
-Motorunuzun performansında azalma olduğunda.
*Ne zaman kontrol edilmeli?
-Motorunuzun avans ayarını yaptırdığınızda
-Motor testi yaptırdığınızda
-İkinci el bir araç satın aldığınızda.
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Buji, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti omeralemdar » 12 Haziran 2008 09:10

ilginç belki arkadaş yalnış şeyden bahsetti pardon..... :!:
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Buji, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti vipsezgin » 13 Haziran 2008 08:48

ozaman bızım 30000 bakımda degıscek ama benım bujılerımden sıkayetım yokk
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Buji, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti omeralemdar » 20 Haziran 2008 10:10

eylulde bakım ama önce temmuz sonu bir servise gidip yaz hazırlıgı yapmalıyım
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Buji, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti omeralemdar » 22 Haziran 2008 22:28

zamanı gelince ışık yanıyor eylül'de bakım zamanı 2' 15,000 bakımda neler yapılmalı?
hava, yag, polen filtreleri degişecek, yag yenilenecek başka neler yapılıyor....<akü , buji> her halde kontrol edilir
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Buji, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti DOGAN » 22 Ağustos 2008 21:57

arkadaşlar hatırlarsanız ben bujileri şu bosch'un 4 tırnaklı olanları ile değiştirmiştim izlenimlerimi kullanım sonrası aktaracaktım..!
şimdi aktarıyorum tek kelime ile hiç bir işe yaramıyorlar :lol: normal bujilere oranla 3 kat fazla para verdik ama inanın boş
aklınızda bulunsun bizim orjinal bujilerin yerini tutmuyor ortalama yakıt tuketimim 6,7'den 7,4 'e çıkmış durumda gerisini siz düşünün :lol:
bundan sonra değil 4 tırnaklı 80 tırnaklı bile olsa tövbe :!:
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.

Re: Buji, triyer kayışı, şarj dinamosu, silecek motoru vs..

İleti omeralemdar » 30 Ağustos 2008 21:47

bilgi paylaşımı için teşekkürler :roll:
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA


Sonraki

Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 10 misafir