1.2 16v Silindir Hatası ve Düşük Rölanti?

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

1.2 16v Silindir Hatası ve Düşük Rölanti?

İleti selcuk06101 » 31 Ocak 2018 10:33

Merhabalar,
Yaklaşık1 senedir kullandığım 2010 model 1.2 16v aracım 120 bin km civarında ve lpg'li.
Bir müddettir sabah ilk çalıştırma esnasında motor arıza ışığı bir süre yanıp sönüyor yüksek devirlere çıkınca kesiliyordu.
Son zamanlarda araçta yolculuk halinde de tekleme meydana gelmeye başlayınca sanayiye gittim. Bujiler ve buji kabloları değişti.

İlk gün her şey normale döndü ne tekleme ne arıza ışığı. Ertesi sabah çalıştırınca rölantideyken arıza ısığı yanıp sönmeye başladı ve ısık yanıp sönmeye başladığı anda rölanti devri düşüyor ve motor titremeye başlıyor. Arada ısık sonuyor ve rölanti düzeliyor.

Tekrar sanayiye gittiğimde bobini de değiştirip denedik aynı lambayı yaktı bunun üzerine kendi bobinimi geri taktırdım.

Bu arada obd cihazında gözüken hatalar p0300 ve p0301 misfire hataları.

Buraya kadar olanlar kronikleşmeye başlamıştı bende sanayide çok sıkıntılar yaşadığım için sanayiye gitmek yerine kendi araştırmalarıma başladım.
Öncelikle map sensörünü temizledim.sonuç değişmedi.

Sonrasında enjectör temizleyicisi alıp benzin deposuna ekledim ilk gün değişen bişey olmadı fakat bugün sabah çalıştırdığımda motor arıza lambası sabit yanmaya başladı ve aşağıdaki motor bakım işareti (ingiiliz anahtarı) da yanmaya başladı.
p0313 düşük yakıt ateşleme arızası hatası da eklendi yukarıdaki hatalara.

Önerisi olan var mı?
selcuk06101
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 22 Ocak 2017 01:01
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 99000
İsim ve Şehir: Bursa


Re: 1.2 16v Silindir Hatası ve Düşük Rölanti?

İleti yörükpaşa » 31 Ocak 2018 13:28

.. arça lpg.li demişsiniz .. sorun , benzindeyken ise benzin deposuna bir şekilde su giriyor büyük olasılık .. sorun lpg.ye geçtikten sonra ise , lpg kitine bir baktırın ..
yörükpaşa
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 71
Kayıt: 13 Nisan 2012 15:34
Marka & Model: ClioIII GT
Motor Tipi & Gücü: 1149
Kilometre: 5500
Yakıt: PO - SHELL
Lastik Markası: DUNLOP
İsim ve Şehir: HÜSEYİN ORAN - İSTANBUL

Re: 1.2 16v Silindir Hatası ve Düşük Rölanti?

İleti selcuk06101 » 31 Ocak 2018 20:04

Malesef hem benzinde hem lpg'de aynı sorunu yaşıyorum.
Bugun anahtar işareti bilgisayardan silince bir daha yanmadı. Ama 1.silindir ateşleme hatası hala devam ediyor rölantide bir süre çalışıp hemen arıza ışığı yanıp sönmeye başlıyor.
Sanayideki usta motor kapağı açılıp bakılacak diyor muhtemelen subap yanmıştır değişecek çelik olanlar ile dedi.,
Hemen açtırmak istemiyorum başka bir yolu olabilir mi subap ayarıdır, rölanti sensörüdür vs?
selcuk06101
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 22 Ocak 2017 01:01
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 99000
İsim ve Şehir: Bursa

Re: 1.2 16v Silindir Hatası ve Düşük Rölanti?

İleti yörükpaşa » 01 Şubat 2018 14:17

.. bir başka yerde cihazla tekrar baktırın .. obd , p0300 ve p0301' de ısrar ediyorsa , kesin silindir - segman - supap kaynaklı demek .. lpg 'den kaynaklı bence .. yakıp kavuruyor motoru lpg ..
yörükpaşa
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 71
Kayıt: 13 Nisan 2012 15:34
Marka & Model: ClioIII GT
Motor Tipi & Gücü: 1149
Kilometre: 5500
Yakıt: PO - SHELL
Lastik Markası: DUNLOP
İsim ve Şehir: HÜSEYİN ORAN - İSTANBUL

Re: 1.2 16v Silindir Hatası ve Düşük Rölanti?

İleti tefenni15 » 02 Şubat 2018 08:46

Hocam araç kaç km dir LPG de? Bir de değişen buji ve buji kabloları orjinal mi?
tefenni15
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 100
Kayıt: 06 Aralık 2016 09:42
Konum: İzmir
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ
Kilometre: 63000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Goodyear efficentgri
İsim ve Şehir: Osman-İzmir

Re: 1.2 16v Silindir Hatası ve Düşük Rölanti?

İleti selcuk06101 » 02 Şubat 2018 10:07

ben 30 bin kmdir biniyorum aldığımda vardı ne zaman takıldığını bilmiyorum.

Evet buji ve buji kabloları orijinal olanlar ile değişti. Arabanın yolda gidişinde çok büyük farklılıklar algılamıyorum 120-130km/sa çok rahat gidiyorum. O yüzden direk motoru açtırmak istemiyorum. Olmadı renault servisine götürüp birde onlara göstericem. Subap ayarı lpg de daha çabuk bozuluyor deniliyor nette. Belki de subap ayarı ile düzelecek bir sorun için motoru açtırmak istemiyorum.
Birde sanayideki usta 1 haftalıkk buji kararmış 1.silindir ateşleme yapmıyor açmak lazım dedi. Kompresyon testine gerek yok dedi. Önce bir kompresyona sokmak gerekmiyor mu? Subaplar yanmış olsa kompresyonda farkı göremiyor muyuz?
selcuk06101
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 22 Ocak 2017 01:01
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 99000
İsim ve Şehir: Bursa

Re: 1.2 16v Silindir Hatası ve Düşük Rölanti?

İleti alpikom » 06 Şubat 2018 03:37

lpg enjektörlörüne baktır derim .kapak açtırmadan .kitin markası nedir biliyormusun.birde çok devirli kullanma aracını 130 km 4000 deviri geçiyor tavsiye etmem.
alpikom
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 15
Kayıt: 01 Eylül 2017 20:02
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 72500
Yakıt: benzin
Lastik Markası: lassa
İsim ve Şehir: alpay-istanbul

Re: 1.2 16v Silindir Hatası ve Düşük Rölanti?

İleti selcuk06101 » 06 Şubat 2018 08:10

Benzinde kullanıyorum hala devam ediyor o yüzden lpg sistemiyle alakalı olduğunu sanmıyorum. Subap ayarı yaptırdım biraz daha seyrek yanmaya başladı arıza lambası ama yine de günde bir kere de olsa yanıyor.
Devir meselesine gelince zaten bu araçlar 3000 -3500devir bandında kullanılıyor daha altında kullanamıyorsun ki :)
selcuk06101
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 22 Ocak 2017 01:01
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 99000
İsim ve Şehir: Bursa

Re: 1.2 16v Silindir Hatası ve Düşük Rölanti?

İleti tefenni15 » 06 Şubat 2018 08:30

selcuk06101 demiş ki:Benzinde kullanıyorum hala devam ediyor o yüzden lpg sistemiyle alakalı olduğunu sanmıyorum. Subap ayarı yaptırdım biraz daha seyrek yanmaya başladı arıza lambası ama yine de günde bir kere de olsa yanıyor.
Devir meselesine gelince zaten bu araçlar 3000 -3500devir bandında kullanılıyor daha altında kullanamıyorsun ki :)

Hocam deponuzda ki Benzin, beklemiş benzin değildir değil mi? Bunun dışında LPG enjektörleri eğer 40.000 km dir değişmemişse veya bakım yapılmamışsa da bu sorun baş gösterir. Araçta benzinde de yapıyor, LPG ne alaka demeyin. Önceki aracımda (Hyundai) buna benzer bir olay başıma geldi, sabahları araç zor çalışıyor ve devir dalgalanması yaşıyordum. Buji, Buji kabloları değişti, egr valfi, gaz kelebeği falan temizlendi değişen bir şey olmadı. En son usta aracın LPG sini simit deponun olduğu yerden tamamen kapatınca araç birden düzeldi. Sanırım araç ilk çalıştırmada benzinle çalışırken LPG enjektörü fazladan sisteme lpg veriyormuş ve bu aracı boğuyormuş bu yüzden sıkıntı yaşıyormuşuz, bir baktırın derim.
tefenni15
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 100
Kayıt: 06 Aralık 2016 09:42
Konum: İzmir
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ
Kilometre: 63000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Goodyear efficentgri
İsim ve Şehir: Osman-İzmir

Re: 1.2 16v Silindir Hatası ve Düşük Rölanti?

İleti selcuk06101 » 06 Şubat 2018 15:40

Lpg ustası enjektörlerde sorun olmadığını söyledi.
Benzine gelince subap ayarını yaptırdıktan sonra benzin deposundaki benzini kullandım ve yeniden benzin aldım. 150 km dir benzinde kullanıyorum. Esasen ustamın söylediği de şu subaplar iyi gibi gözüküyor ama rölanti düşük kalıyor 650 civarı normalde daha yüksek olmalı. Benzin kirli olabilir bitir kaliteli benzin al 200 km kadar kullan dedi. Kullanıyorum bakalım ama arada yine yaniyor ve rölanti hala 650 civarı ve araç titreme yapıyor sanki.
selcuk06101
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 22 Ocak 2017 01:01
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 99000
İsim ve Şehir: Bursa

Re: 1.2 16v Silindir Hatası ve Düşük Rölanti?

İleti tefenni15 » 07 Şubat 2018 09:30

selcuk06101 demiş ki:Lpg ustası enjektörlerde sorun olmadığını söyledi.
Benzine gelince subap ayarını yaptırdıktan sonra benzin deposundaki benzini kullandım ve yeniden benzin aldım. 150 km dir benzinde kullanıyorum. Esasen ustamın söylediği de şu subaplar iyi gibi gözüküyor ama rölanti düşük kalıyor 650 civarı normalde daha yüksek olmalı. Benzin kirli olabilir bitir kaliteli benzin al 200 km kadar kullan dedi. Kullanıyorum bakalım ama arada yine yaniyor ve rölanti hala 650 civarı ve araç titreme yapıyor sanki.

Hocam o zaman bir tavsiye de daha bulunayım, depoyu fulleyin ve depoya WÜRTH benzin katkısından koyun ve aracı o şekilde biraz devirli kullanın, bir arkadaşımın aracında "OPEL" bu şekilde sorunu çözmüştük.
tefenni15
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 100
Kayıt: 06 Aralık 2016 09:42
Konum: İzmir
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ
Kilometre: 63000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Goodyear efficentgri
İsim ve Şehir: Osman-İzmir

Re: 1.2 16v Silindir Hatası ve Düşük Rölanti?

İleti selcuk06101 » 11 Şubat 2018 19:17

Aracı 200km kadar benzinde kullandım ışık yanmıyor bir daha görmedim şu an aracı lpgde kullanıyorum arıza ışığı yanmıyor.Ama rölanti devri 650 civarı ve özellikle direksiyondan hissediyorum ki arraç titreme yapıyor. Titreme olayını çözemedim
selcuk06101
ER
ER
 
İleti: 6
Kayıt: 22 Ocak 2017 01:01
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg
Kilometre: 99000
İsim ve Şehir: Bursa

Re: 1.2 16v Silindir Hatası ve Düşük Rölanti?

İleti tefenni15 » 12 Şubat 2018 08:41

selcuk06101 demiş ki:Aracı 200km kadar benzinde kullandım ışık yanmıyor bir daha görmedim şu an aracı lpgde kullanıyorum arıza ışığı yanmıyor.Ama rölanti devri 650 civarı ve özellikle direksiyondan hissediyorum ki arraç titreme yapıyor. Titreme olayını çözemedim

Hocam LPG de devam etmeyin bence, en azından bir depo bitirinceye kadar benzin ve würth benzin katkısı kullanın. Temizlenmediyse eğer, EGR valfi, ve gaz kelebeğini mutlaka temizletin. Buna rağmen rölanti de sorun varsa, rölanti motoruna baktırın bence.
tefenni15
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 100
Kayıt: 06 Aralık 2016 09:42
Konum: İzmir
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ
Kilometre: 63000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Goodyear efficentgri
İsim ve Şehir: Osman-İzmir

Re: 1.2 16v Silindir Hatası ve Düşük Rölanti?

İleti faruxahin » 11 Temmuz 2018 11:11

Konunun üzerinden zaman geçmiş ama diğer arkadaşlara yardımcı olması için ve sizin problemniz devam ediyorsa uygulamanız için tavsiyede bulunayım.
Sorun Çok Basit Olabilir .Gaz Kelebeğiniz kirli olabilir . Gaz Kelebeğini temizlettirin. Temizlik için Balata spreyi kulanın. Balata spreyini bolca kullanmasını tavsiye edin ustanıza. Ben gecen ay 105 bin k yaptığım bakımda lpg ustamın tavsiyesi üzerine temizlettirdim. Balata spreyini sıktıkça simsiyak kir aktı. benim sorunum lpg deyken aracın stop etmesiydi gaz kelebek temizliği ardından sorun halloldu
faruxahin
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 109
Kayıt: 24 Mart 2014 10:07
Marka & Model: ClioIII Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75bg
Kilometre: 110
Yakıt: LPG - Total
Lastik Markası: Bridgestone185/15/65
İsim ve Şehir: Adana

Re: 1.2 16v Silindir Hatası ve Düşük Rölanti?

İleti sting60 » 28 Mayıs 2020 21:02

merhaba arkadaslar kkonu biraz eski ama hemen hemen ayni sorunlar bendede var benim aracin 2005 clio 2 1.2 16 v ariza isigi ilk calistirdigimda yanip sonuyor sonra sabitliyor sonra duzensiz sekilde yanip sonuyor ob2 ile baktigimda p0304-p0313 4. silindir tekleme ve dusuk yakit diye hata kodlari aliyorum siliyorum geri geliyor atesleme bobini kablolari degisti lpg enjektor degisti lpg tankindan kapattigimda benzindede ayni sorun devam ediyor enjektor temizleyici atip 1 hafta felan benzinde denedim yine ayni usta bujiler iyi degismesine gerek yok bunlarda kronik sorun bole olur diyor ama aracin cekisi kotu 110dan sonra bagiriyor ben subaplardan supheleniyorum sizce ne olabilir tesekkurler
sting60
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 3
Kayıt: 28 Mayıs 2020 20:56
Marka & Model: Clio2
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v
Kilometre: 183000
Yakıt: opet
İsim ve Şehir: sinan yozgat


Sonraki

Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 94 misafir