1.2 16V olan 75hp aracın turbo ile 120hp'ye çıkarılması?

Benzinli Motorlara dair...

1.2 16V olan 75hp aracın turbo ile 120hp'ye çıkarılması?

İleti mert_im64 » 03 Şubat 2014 23:32

Arkadaşlar benim öğrenmek istediğim bizim mevcut 1.2 16V araçlara renault'un yeni piyasaya sürdüğü turbo uygulaması yapılarak 120hp'ye (yada 100hp) çıkartmak mümkünmüdür, bu durumda aracın motor ömrü ne kadar etkilenecektir. Eğer uygulanabilir bir altyapı varsa böyle bir proje aracının performansından şikayet eden 75hp sahipleri için çok faydalı olacaktır, bu konuya meraklı arkadaşların desteklerini bekliyoruz, iyi günler.
mert_im64
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 23
Kayıt: 14 Kasım 2010 20:12
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2
Kilometre: 25000
Yakıt: BENZİN
Lastik Markası: BRİDGESTONE
İsim ve Şehir: iSKENDERUN


Re: 1.2 16V olan 75hp aracın turbo ile 120hp'ye çıkarılması?

İleti ipcm » 04 Şubat 2014 15:11

Hocam genellikle TCe motorların subapları, piston ve sekmanları farklı. Sırf parça kodlarına bakarak ta bunları anlayabilirsin. Turbo zaten sıkıntılı bir uygulama ve kit halinde bilenine chip ayarı ile birlikte yaptırman gerekiyor.
Turbo ile egzoz manifoldu, sensörler vs. de değişecek, ısı kalkanı, intercooler, emiş boru tertibatı vs. çok malzeme gireceği için motor bölümü belki uygun da olmayabilir.
Tüm bu ekipmanlar zaten araştırdıysan ateş pahası ve ilave olarak bütün bu ekipmanların montajı ve bakımı da bir o kadar para.

Bence turbo yerine daha tehlikesi az ve basıncı düşük bir alternatif olan supercharger + chip öneririm.
Ayrıca efendi gibi çok bilinçli chip tuning yapan insanlar/firmalar var istanbul anadolu yakasında. Artık çoğu chip yaptıran araç gücünü tam kullanıp sürat yerine ekonomi sağlamak için yaptırıyor.

Chip yaptıktan sonra bakım turunu 1000-2000km düşürüyorlar.
Servis ile anlaşırsan periyodik bakımı sorun olacağını düşünmüyorum fakat garantideyse bir süre daha orjinal halinden devam etmeni öneririm.
ipcm
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 81
Kayıt: 28 Ekim 2011 11:23
Marka & Model: ClioIII Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 80bg
Kilometre: 120000
Yakıt: Shell V-Power +GTL
Lastik Markası: Motrio Impulsion
İsim ve Şehir: İbrahim - Kocaeli

Re: 1.2 16V olan 75hp aracın turbo ile 120hp'ye çıkarılması?

İleti levolution » 04 Şubat 2014 23:57

Hocam bu küçük motorda ne kadar etkili olacak ki chip ve supercharger? Clio 3 1.2 turbo bile 100 bg,
Chip turbonun kaçta kaçı kadar güç verir ve bu gücü biz anlarmıyız ki acaba?
Ben kaderime boyun eğdim ve bunları araştırmayı bıraktım, bundan sonraki arabamda, ki 2-3 seneden önce araba değiştiremeyeceğim, ilk dikkat edeceğim şey güç olacak.
levolution
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 482
Kayıt: 21 Nisan 2011 23:00
Konum: 42,0139 kuzey - 35,0930 doğu
Marka & Model: Extreme - 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v BVR 80bg
Kilometre: 138000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Petlas 195/55/15
İsim ve Şehir: Levent - Sinop, Ankara

Re: 1.2 16V olan 75hp aracın turbo ile 120hp'ye çıkarılması?

İleti ipcm » 06 Şubat 2014 14:06

Chip zaten varolan gücün verimli kullanılmasını sağlıyor, özellikle büyük kiralama firmalarından kiralanan arabalara dikkat ederseniz çoğunun gücü normalinden düşük, hız göstergesi normalden fazla gösterir. Fabirkadaki kiralık Fluence en boşundan, Normal Sport Wagon Megane'a yaklaşamıyor bile. Bir-iki soruşturmadan öğrendiğin bu işin birebir belli bir rakamda güç arttırmadığı. Motor gücüne oranla % olarak artıyor ve firmasına göre değişiyor. Genelde %10 kadar bir güç ve tork artışı söz konusu. 1.5 dizelde gayet iyi farkettiğini söyleyebilirm. Ama 2-2.5 senede amorti ediyor parasal olarak. Sürüş tatmini ise kişiden kişiye değişir.

Supercharger'a gelince bu cihazlarla turbo ile karşılaştırılımamalı bence.
Bu cihazların hem fiyatları hem de prensipleri başka ama amaçları 3 aşağı 5 yukarı aynı.
Supercharger ile turbo basınçları birbirinden farklı olmasıyla birlikte turbo kitlerinde egzoz manifoldunun çapları ve malzemeleri değişiktir.
Standart Küresel grafitli dökme demir yerine paslanmaz çelik manifoldlar (ki fiyatının pahalı olmasının bir nedeni de buymuş) kullanılmakta.

Supercharger güç hesabında ise 54kW olan motorun chip ile 70-72kW (yakl. 92bg) ya kadar çıkabileceğini söylüyorlar. Turbo yerine Supercharger sebebi ise hem montajının, hem fiyatının, hem de basınçlarının az olması.
Sanki daha sonradan motorda yapısal bir değişiklik gerekmeden güç artışı için tasarlanmış bir cihaz gibi. Bunun salyangoz şeklinde olanı da var, vidalı kompresöre benzeyeni de (Mercedes lerdeki vidalı olan)

Turbo kitleri az çok araştırmışsınızdır, hepsi basınç/intercooler verimi ve ayarlanabilir kanat sistemi şeklinde çeşit çeşit. 130BG güce çıkaranı da var, 90BG güce çıkaranı da. Özellikle bu turbo olayının 09TCe lerin piyasaya çıkmasından sonra daha bir ilgiyle karşılandığını bu işlerle ilgilenen arkadaşlardan duydum. Şahsen de bu motoru denediğim ve gücüne çok şaşırdığım için turbonun yaptıklarına birşey diyemeyeceğim.

Araştırıp öğrendiklerimle bir tablo yapmak gerekirse:
Her ikisi de %20 ye varan tork artışı sağlayabildiği söyleniyor.

- Turbo daha verimlidir. (%70) (http://www.physicsforums.com/showthread.php?t=395212)
- Turbo daha yüksek basınçlıdır. (Sonradan ilavede daha risklidir.)
- Turbo daha pahalıdır.
- Turbodan her devirde verim alabilmek için manifold basınç tertibatı kurulması gerekir (değişken kanat) (ekstra para)
- Turboyu uzun süreli kullanımda Piston ve piston kolu tertibatının uygun ekipman ile değişmesi

- Supercharger Turbodan daha az verimlidir. (%55) (http://www.physicsforums.com/showthread.php?t=395212)
- Supercharger basıncı daha düşüktür. (daha güvenli modifiye sağlar)
- Yeri uygunsa montajı daha kolaydır.
- Her devirde etkilidir. (Max. devire doğru etki gücü azalır).

Karar her zaman hem bütçeye hem emeğe hem de güvene bakar. Sonuçta hepimiz parayı sokaktan toplamıyoruz.

- Ne kadar gücü ve ekonomiyi ne kadar paraya alıyorum?
- Bunu ne kadar sürede amorti ediyor?
- Bakım masrafları ve tüketime katkısı/etkisi neler?
- Şahsi tatmin veya kullanım dinamiğindeki değişim buna değer mi?
sorularının cevapları sizin için hep + taraftaysa gayet güzel bir yatırım olur diye düşünüyorum.
ipcm
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 81
Kayıt: 28 Ekim 2011 11:23
Marka & Model: ClioIII Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 80bg
Kilometre: 120000
Yakıt: Shell V-Power +GTL
Lastik Markası: Motrio Impulsion
İsim ve Şehir: İbrahim - Kocaeli

Re: 1.2 16V olan 75hp aracın turbo ile 120hp'ye çıkarılması?

İleti mert_im64 » 07 Şubat 2014 12:51

Supercharger'ın veriminin düşük olmasının nedeni kompresörde havayı sıkıştırmak için ihtiyacı olan enerjiyi yine motordan kam milinden alınan tahrikle yapması, turbochargerda ise egzoz gazlarının enerjisinden faydalanılarak emilen havanın sıkıştırma işi gerçekleştirilir, bu nedenle daha verimlidir.

Ben teknik konuların dışında böyle bir uygulamayı daha önce denemiş birisi olup olmadığını yada bu arabaya tce'nin ekipmanlarının uygulanarak böyle bir güç artışının sağlanıp sağlanamıyacağını merak ediyorum. Tabiki bu işin en önemli ayağıda ecunun bu güç artışına bağlı olarak yeniden programlanması, eğer birisi bunu uygun fiyatlı bir kit haline getirirse gerçekten parayı kırar.
mert_im64
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 23
Kayıt: 14 Kasım 2010 20:12
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2
Kilometre: 25000
Yakıt: BENZİN
Lastik Markası: BRİDGESTONE
İsim ve Şehir: iSKENDERUN

Re: 1.2 16V olan 75hp aracın turbo ile 120hp'ye çıkarılması?

İleti krank » 12 Şubat 2014 19:50

Teoride mümkün, motor kodları aynı D4F ve D4FT yani aynı blok kullanılıyor, ama pratikte mümkün değil.. olay sadece motorla bitmiyor, şanzuman, egsoz sistemi, elektrik sistemi değişecek... yapacak servis ,usta bulmak ve yapılan işe güvenmek de kolay değil..
krank
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 228
Kayıt: 25 Ocak 2012 09:51
Marka & Model: ClioIII Grandtour
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v 75HP
Kilometre: 41000
Yakıt: Total 95
Lastik Markası: Falken sn832 ecorun
İsim ve Şehir: Tokat

Re: 1.2 16V olan 75hp aracın turbo ile 120hp'ye çıkarılması?

İleti ipcm » 02 Temmuz 2014 18:15

krank demiş ki:Teoride mümkün, motor kodları aynı D4F ve D4FT yani aynı blok kullanılıyor, ama pratikte mümkün değil.. olay sadece motorla bitmiyor, şanzuman, egsoz sistemi, elektrik sistemi değişecek... yapacak servis ,usta bulmak ve yapılan işe güvenmek de kolay değil..


Bu işi profesyonelce yapan birkaç kişi ile telefonda görüşme fırsatı buldum. Kit bulunursa yapılır deniyor.

"Kit derken?" diye sorma gafletinde bulundum, adam beni inceden azarlayarak:

İ- Peki Mehmet bey bu kit nedir herkes bir kittir ağzında yuvarlıyor?

M- İbrahim bey Kit denince akla çıkmacıdan turbo servisten intercooler alıp gelmeyin demeye çalışıyoruz. Bir kitte pistonundan sekmanına, koluna, subabına o turbo basınç sınıfı ile uyumlu ne varsa geliyor ki 1 hafta sonra otobanda yolda kalmayın diye.

İ- Teşekkür ederim. Bizlik iş değil yani.

M- Bu tip uygulamaları genelde çok seyahat eden ve uzun yol yapan insanlar tercih ediyor, günlük kullanıcı pişman oluyor.

... gibi bir konuşma sonrası dersimi almış bulundum.
ipcm
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 81
Kayıt: 28 Ekim 2011 11:23
Marka & Model: ClioIII Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 80bg
Kilometre: 120000
Yakıt: Shell V-Power +GTL
Lastik Markası: Motrio Impulsion
İsim ve Şehir: İbrahim - Kocaeli



Benzinli Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 82 misafir