1.4 16V motor

Benzinli Motorlara dair...

1.4 16V motor

İleti storm06 » 25 Ocak 2009 10:31

arkadaşlar aracımın rampada çekişinden hiç memnun değilim.
benzer arabalarda performans kaybı olmuyo. ama ben kendi arabamda performans kaybı yaşıyorum aracım çekmiyo:((
bunun için ne yapabilirim..
storm06
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 18
Kayıt: 30 Ekim 2008 21:12
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85HP
Kilometre: 96000
İsim ve Şehir: Erdem İzmir


Re: 1.4 16V motor

İleti Kenancelik » 25 Ocak 2009 12:00

storm06 demiş ki:arkadaşlar aracımın rampada çekişinden hiç memnun değilim.
benzer arabalarda performans kaybı olmuyo. ama ben kendi arabamda performans kaybı yaşıyorum aracım çekmiyo:((
bunun için ne yapabilirim..



Abi sende memnun değilsen bizim hiç konuşmamamız lazım.Bizim motorlar 1.2 16 V Motor
Kenancelik
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 275
Kayıt: 09 Kasım 2008 00:37
Marka & Model: EXTREME 2009
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16 Valf
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Kenan/OSMANİYE

Re: 1.4 16V motor

İleti storm06 » 25 Ocak 2009 13:04

benim memnuniyetsizliğim ondan değil acaba ne gibi bi sorunu olabilir onun için soruyorum...
storm06
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 18
Kayıt: 30 Ekim 2008 21:12
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85HP
Kilometre: 96000
İsim ve Şehir: Erdem İzmir

Re: 1.4 16V motor

İleti Devrim » 25 Ocak 2009 13:58

İki noktaya temas edeceğim ama yanıltmam umarım ve yanlış anlaşılmam...

1) Sürüş tarzını bilmiyorum, akıl vermek üzerime vazife değil ama, bazı sürücü arkadaşların rampaya yaklaşırken yapılması gerekenleri bilmediklerini gördüm. Tabii ki bu durum araçla ilgili değil. Eğer benle ilgisi yok diyorsan diğer maddeye geçelim.

2) Geçen bir forumda okumuştum. Okudumlarım Clio için veya değil farketmiyor. Çekiş ve rölanti sorunları yaşayan arkadaşlar olmuş, araştırmışlar ve bujileri kontrol eden ünitelerde arızalar tespit etmişler. Benim motor ekipmanı olarak bildiklerimden farklı bir cihaz. Her buji için birer tane mevcut. Bobin değildi, distribütörden de bahetmiyorum.

Ama yukarıda anlattığım şey, aracının her zamanki performansını biliyorsundur ve son zamanlarda bu zayıf çekişi farketmişsindir de sorunu anlarsın. Eğer aracın her zaman bu performansta idiyse o durumu bilemiyorum. Fakat tabii ki şunu da belirtmem lazım. Mut Anamur civarında güzel rampalar vardır bilen bilir. Orada kaç tane 1.6V Megane II'yi solladığımı bilirim 65hp ile. Rampalarda düşük hacimli benzinli motorlar çok atik olamıyor belki. Beklentiye göre de değişebilir yani...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: 1.4 16V motor

İleti dci65 » 25 Ocak 2009 13:59

daha önce kullandığınız araç bu araçtan güçlü müydü acaba? eğer öyleyse güç yetersiz geliyor olabilir. teknik açıdan bakacak olursak, en iyi ihtimalle hava filtreniz kirlenmiştir, benzini yanlış bir yerden alıyorsunuzdur veya enjektörleriniz kirli olabilir. çekişin düşmesine sebep olacak kötü ihtimallerdense benim aklıma gelen, diferansiyelle ilgili bir sorun olabilir. vites ile ilgili bir sorun olabilir. vs vs ama bence benzininizi değiştirin, hava filtrenizi temizleyin, ve enjektör temizleyici kullanın. bakalım fark edecek mi..
dci65
 

Re: 1.4 16V motor

İleti eylo33 » 25 Ocak 2009 21:30

Dizel alsaydınız rampana sizi kimse sollayamazdı.
eylo33
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 32
Kayıt: 10 Haziran 2008 20:17
Marka & Model: Clio III Extreme
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65 Bg
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Adana

Re: 1.4 16V motor

İleti storm06 » 25 Ocak 2009 21:43

ya şimdi ben aracı aldığımdan beri böyle durum..
açıkçası aracı alırken acele ettim o yüzden baya baya kazık yedik :(
şimdi eksiklerini tamamlamaya çalışıyorum açıkçası..
bana çekiş zayıf geldi ama yinede bilemiyorum araba rampada bayılıyo 4 e düşmek zorunda kalıyorum. yarın servise götüreceğim
ama servise para vermekten anam ağladı.
bu ihtimaller yüzünden çok para yedi arabam..
storm06
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 18
Kayıt: 30 Ekim 2008 21:12
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85HP
Kilometre: 96000
İsim ve Şehir: Erdem İzmir

Re: 1.4 16V motor

İleti bahadix » 22 Aralık 2009 00:43

mesele tork meselesi
1.4 motorumuzun torku 127
ama mesela focusu örnek vereyim 1.6 lt dizelinin torku 240
tork kuvvet demek (moment kuvveti)...anlaman içinde şöyle anlatayım...benzinlilerde silindiri krank miline bağlayan kollar kısadır...ama dizelde uzunndur...
kısa olan benzinli çabuk hızlanır ...düz yolda kimse geçemez...
ama dizel rampa çıkarken daha kuvvetlidir....çünkü bahsettiğim kollar daha uzundur...daha çok iş yapar...
seni ayaktayken dizlerinden mi itsem çabuk düşersin boynundan itsem mi çabuk düşersin ?
dizdenn iten benzinli....boyundan iten dizel....
anladın sanırsam :Yahoo!:
bahadix
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 29
Kayıt: 13 Aralık 2009 00:51
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v 98 hp
Kilometre: 72000
Yakıt: opet 97
Lastik Markası: michelin 195/65/15
İsim ve Şehir: yiğit yıldırım kayseri



Benzinli Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 80 misafir