Dizel Motorlar için Carbon Clean

Dizel Motorlara dair...

Dizel Motorlar için Carbon Clean

İleti ibom » 11 Kasım 2009 08:45

Ülkemizin yakıtları malum..En iyisi avrupadaki yakıtların yarısı kalitesinde bile değil...Dizel motorlarımızın yakıt sistemi komponentleri tamamen yakıt ile yağlanmaktadır..Kullandığımız yakıtların yağlama vasfı düzeyi avrupadaki yakıtlardan çok daha aşağılardadır..Ve yağlama vasfı düşük olan yakıtlar yakıt sisteminin miadını çabuk doldurmasında önemli rol oynar..Ülkemizin yakıtlarlarıyla çalışan dizel motorlarımız zaman içerisinde yakıtın, yakıt sistemindeki hassas parçalarda bıraktığı yapışkan katranımsı maddelerden sebep düzensiz çalışmaya ve ileri derece problemlerinden hiç çalışmamaya başlıyacaktır..Dizel motorlarda yanma sonucu açığa çıkan isli eksoz gazının belirli oranda bi kısmı, araçlarımızdaki EGR sistemleri vasıtasıyla tekrar emme manifolduna bırakılmaktadır..Motor karter havalandırmasından gelen motor yağ buharı ve turbonun azda olsa emme kanalına saldığı yağ bu eksoz gazı ile birleşip çamur gibi manifold cidarlarına yağlı kurum şeklinde yapışır kalır..Bu kurum oluşumuna zamanında müdahale edilmez ise..Bir müddet sonra sekman kırmaya varana kadar türlü türlü problemler çıkarmaya başlar..İşte Carbon Clean işlemleri kendilerini buralarda gösterirler..40 bin km de başlanıp her 20 binde periyodik olarak yapılmasını şiddetle tavsiye ediyoruz..
ADMiN: Kendi yazınız değilse lütfen alıntı yaptığınız kaynağı yazınız.
ibom
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 179
Kayıt: 16 Eylül 2009 16:12
Marka & Model: renault clio alize
Motor Tipi & Gücü: dci 65 hp
Kilometre: 78000
İsim ve Şehir: karaman


Re: Dizel Motorlar için Carbon Clean

İleti oguz1 » 12 Kasım 2009 14:19

Bu konuyu daha önce tartışmıştık ama benim fikirlerine katıldığım birisnin yazısını alıntı yapıyorum umarım konuya açıklık getirir. forumd.O.B.K


"Carbon clean aslında kötü birşey değil. Ama bazı dezavantajları var. Örneğin motora yakıt yerine verilen sıvı yanma sonucunda büyük miktarda atık açığa çıkarır. Zaten egsozdan çıkan kapkara duman da bunu gösterir. En büyük problem bu dumanın katalitik konvertöre verebileceği zararlardır. Diyelim ki bu carbon clean gerçekten temizlik yapıyor, temizlenen kurumların katalitik konvertörden nasıl geçeceği düşünülüyor acaba? Bir diğer nokta ise aracın enjektörlerini üreten üretici enjektörler üzerindeli atomize edici delikleri açarken kullanılacak eurodizel yakıtı düşünerek tasarladı. Ama siz carbon clean'de motora farklı bir yakıt veriyorsunuz. Bu enjektörlerin laserle açılan deliklerinde belki genişlemelere, aşınmalara bile yol açabilir.

İlle de carbon clean tarzı bir temizlik yapılacaksa bari bir anda egsoz sistemine ve enjektörlere yük bindirmeyen yakıt katkısı şeklindeki enjektör temizleyici sıvıları kullanılabilir. Würth gibi kaliteli markaların da bu gibi ürünleri var.

Kapak sökülüp yapılacak temizlik genelde belirtiler üzerine yapılır. Soğuk havalarda soğuk motorda zor marş alma, çekişte kayıplar, egsozdan siyah duman gibi belirtiler varsa, usta da kurum oluştuğuna kanaat getirirse(bu belirtilerin başka sebepleri de olabilir) kapak sökülür ve kurum temizliği yapılır.

Turbo için önemli olan yağlamadır. Motor yağınıza ve filtrenize dikkat ederek turbonuzun da bakımını yapmış olursunuz. Bunun haricinde turbo sökülüp dağıtılan, ara ara temizlenen bir parça değildir. En fazla kurum temizliği sırasında egsoz türbini kurum oluşumundan dolayı temizlenebilir.

Eğer imkan varsa turbo yağlama hortumu kontrol edilebilir. Bazen geç yağ değişimleri veya yabancı cisimler sonucunda turbo yağlama hortumu tıkanabilir. Kontrol etmekte fayda var. Bu kontrolleri de varsa turbocu, yoksa kendi ustanız veya servisiniz yapabilir."
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Dizel Motorlar için Carbon Clean

İleti ibom » 12 Kasım 2009 15:01

ibom demiş ki:Ülkemizin yakıtları malum..En iyisi avrupadaki yakıtların yarısı kalitesinde bile değil...Dizel motorlarımızın yakıt sistemi komponentleri tamamen yakıt ile yağlanmaktadır..Kullandığımız yakıtların yağlama vasfı düzeyi avrupadaki yakıtlardan çok daha aşağılardadır..Ve yağlama vasfı düşük olan yakıtlar yakıt sisteminin miadını çabuk doldurmasında önemli rol oynar..Ülkemizin yakıtlarlarıyla çalışan dizel motorlarımız zaman içerisinde yakıtın, yakıt sistemindeki hassas parçalarda bıraktığı yapışkan katranımsı maddelerden sebep düzensiz çalışmaya ve ileri derece problemlerinden hiç çalışmamaya başlıyacaktır..Dizel motorlarda yanma sonucu açığa çıkan isli eksoz gazının belirli oranda bi kısmı, araçlarımızdaki EGR sistemleri vasıtasıyla tekrar emme manifolduna bırakılmaktadır..Motor karter havalandırmasından gelen motor yağ buharı ve turbonun azda olsa emme kanalına saldığı yağ bu eksoz gazı ile birleşip çamur gibi manifold cidarlarına yağlı kurum şeklinde yapışır kalır..Bu kurum oluşumuna zamanında müdahale edilmez ise..Bir müddet sonra sekman kırmaya varana kadar türlü türlü problemler çıkarmaya başlar..İşte Carbon Clean işlemleri kendilerini buralarda gösterirler..40 bin km de başlanıp her 20 binde periyodik olarak yapılmasını şiddetle tavsiye ediyoruz..
ADMiN: Kendi yazınız değilse lütfen alıntı yaptığınız kaynağı yazınız.


www.dizelim.com
ibom
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 179
Kayıt: 16 Eylül 2009 16:12
Marka & Model: renault clio alize
Motor Tipi & Gücü: dci 65 hp
Kilometre: 78000
İsim ve Şehir: karaman

Re: Dizel Motorlar için Carbon Clean

İleti ibom » 12 Kasım 2009 15:04

ibom demiş ki:
ibom demiş ki:Ülkemizin yakıtları malum..En iyisi avrupadaki yakıtların yarısı kalitesinde bile değil...Dizel motorlarımızın yakıt sistemi komponentleri tamamen yakıt ile yağlanmaktadır..Kullandığımız yakıtların yağlama vasfı düzeyi avrupadaki yakıtlardan çok daha aşağılardadır..Ve yağlama vasfı düşük olan yakıtlar yakıt sisteminin miadını çabuk doldurmasında önemli rol oynar..Ülkemizin yakıtlarlarıyla çalışan dizel motorlarımız zaman içerisinde yakıtın, yakıt sistemindeki hassas parçalarda bıraktığı yapışkan katranımsı maddelerden sebep düzensiz çalışmaya ve ileri derece problemlerinden hiç çalışmamaya başlıyacaktır..Dizel motorlarda yanma sonucu açığa çıkan isli eksoz gazının belirli oranda bi kısmı, araçlarımızdaki EGR sistemleri vasıtasıyla tekrar emme manifolduna bırakılmaktadır..Motor karter havalandırmasından gelen motor yağ buharı ve turbonun azda olsa emme kanalına saldığı yağ bu eksoz gazı ile birleşip çamur gibi manifold cidarlarına yağlı kurum şeklinde yapışır kalır..Bu kurum oluşumuna zamanında müdahale edilmez ise..Bir müddet sonra sekman kırmaya varana kadar türlü türlü problemler çıkarmaya başlar..İşte Carbon Clean işlemleri kendilerini buralarda gösterirler..40 bin km de başlanıp her 20 binde periyodik olarak yapılmasını şiddetle tavsiye ediyoruz..
ADMiN: Kendi yazınız değilse lütfen alıntı yaptığınız kaynağı yazınız.


http://www.dizelim.com

http://www.dizelim.com/search.php?searchid=8037
ibom
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 179
Kayıt: 16 Eylül 2009 16:12
Marka & Model: renault clio alize
Motor Tipi & Gücü: dci 65 hp
Kilometre: 78000
İsim ve Şehir: karaman


Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 30 misafir