PERFORMANS İZLENİMLERİ

Dizel Motorlara dair...

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti Leon_01 » 20 Aralık 2010 21:55

MertDeniz demiş ki:Performans konusunda öğrendiğim bi konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum. Belki sizlerin de bildiği bir şeydir ama ben yine de paylaşmak istiyorum. Bizim km göstergesinde 50 - 90 - 130 km/h lerde kırmızı işaretler var. Ben bunların ne işe yaradığını bilmiyordum. Renault'da çalışan bir arkadaşımla konuşurken konu açıldı. Onların vites değiştirme çizgileri olduğunu söyledi. Ancak 30 km/h de çizgi yok. Orda da olması gerekiyormuş. Yani 30 km/h de 2. vitese 50 de 3. vitese 90 da 4. vitese 130 da 5. vitese atmalıymışız. Denedim ve arabalarımızı bu şekilde kullandığımızda gerçekten hiç beklemediğimiz performansı elde ediyoruz. Motor sesinin ilk denemelerde rahatsız etmesi normaldir. Bu şekilde kullanmaya devam ettikçe motor açılacaktır ve bu ses azalacaktır. Ben düz yolda normalde 155 i geçemezdim. Bu şekilde 170 i gördüm düz yolda. 130 da 5 e atınca adeta kopuk uçurtma gibi gidiyor. Burda konu açıldığı için söylüyorum. Özellikle bizim araçlarda hıza karşıyım. Kazasız günler dilerim.

iyi güzel de bi sürü motor seçeneği var hepsinin vites değişim aralığı farklı olur 1.2yle 1.6yı aynı şekilde nasıl kullanıcaz 1.2yi 130da 5e attığımı düşünemiyorum bile
Leon_01
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 329
Kayıt: 10 Haziran 2008 17:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75 bg
Kilometre: 28000
Yakıt: shell
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: ADANA


Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti burak120320 » 20 Aralık 2010 22:03

MertDeniz demiş ki:Performans konusunda öğrendiğim bi konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum. Belki sizlerin de bildiği bir şeydir ama ben yine de paylaşmak istiyorum. Bizim km göstergesinde 50 - 90 - 130 km/h lerde kırmızı işaretler var. Ben bunların ne işe yaradığını bilmiyordum. Renault'da çalışan bir arkadaşımla konuşurken konu açıldı. Onların vites değiştirme çizgileri olduğunu söyledi. Ancak 30 km/h de çizgi yok. Orda da olması gerekiyormuş. Yani 30 km/h de 2. vitese 50 de 3. vitese 90 da 4. vitese 130 da 5. vitese atmalıymışız. Denedim ve arabalarımızı bu şekilde kullandığımızda gerçekten hiç beklemediğimiz performansı elde ediyoruz. Motor sesinin ilk denemelerde rahatsız etmesi normaldir. Bu şekilde kullanmaya devam ettikçe motor açılacaktır ve bu ses azalacaktır. Ben düz yolda normalde 155 i geçemezdim. Bu şekilde 170 i gördüm düz yolda. 130 da 5 e atınca adeta kopuk uçurtma gibi gidiyor. Burda konu açıldığı için söylüyorum. Özellikle bizim araçlarda hıza karşıyım. Kazasız günler dilerim.


benim clio tercih etmemdeki en önemli nedenlerden biri yakıt ekonomisidir.. anlattığın şekilde kullanınca süper bi performans elde edilebilir ama benim 4.9 olan ortalama tüketimim 8-9 olur heralde =@
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti MertDeniz » 20 Aralık 2010 23:14

Leon_01 demiş ki:
MertDeniz demiş ki:Performans konusunda öğrendiğim bi konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum. Belki sizlerin de bildiği bir şeydir ama ben yine de paylaşmak istiyorum. Bizim km göstergesinde 50 - 90 - 130 km/h lerde kırmızı işaretler var. Ben bunların ne işe yaradığını bilmiyordum. Renault'da çalışan bir arkadaşımla konuşurken konu açıldı. Onların vites değiştirme çizgileri olduğunu söyledi. Ancak 30 km/h de çizgi yok. Orda da olması gerekiyormuş. Yani 30 km/h de 2. vitese 50 de 3. vitese 90 da 4. vitese 130 da 5. vitese atmalıymışız. Denedim ve arabalarımızı bu şekilde kullandığımızda gerçekten hiç beklemediğimiz performansı elde ediyoruz. Motor sesinin ilk denemelerde rahatsız etmesi normaldir. Bu şekilde kullanmaya devam ettikçe motor açılacaktır ve bu ses azalacaktır. Ben düz yolda normalde 155 i geçemezdim. Bu şekilde 170 i gördüm düz yolda. 130 da 5 e atınca adeta kopuk uçurtma gibi gidiyor. Burda konu açıldığı için söylüyorum. Özellikle bizim araçlarda hıza karşıyım. Kazasız günler dilerim.

iyi güzel de bi sürü motor seçeneği var hepsinin vites değişim aralığı farklı olur 1.2yle 1.6yı aynı şekilde nasıl kullanıcaz 1.2yi 130da 5e attığımı düşünemiyorum bile

Evet aynı soruyu ben de sordum. Yazdığım yazıda bunu belirtmeliydim. Unutumuşum. 'Dizeller için böyle' cevabını aldım. Yani 65 ve 85 bg lik motorlarda bu şekilde olmalıymış. Yakıtta büyük bir fark olmuyor. Dizel kullanan arkadaşlarımız deneyip tecrübelerini bizimle paylaşırsa sevinirim. Ben denedim. Ciddi bir performans farkı oluyor. Yakıt konusunda da endişelenmeyin. Özellikle dikkat etmedim ama ciddi bir fark olsaydı farkına varırdım.
MertDeniz
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 389
Kayıt: 01 Ağustos 2010 16:30
Marka & Model: Megane II Expression
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 85 BG
Kilometre: 30000
Yakıt: Shell V-Power
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti Devrim » 21 Aralık 2010 00:32

Ben hep, Fransa gibi ülkeler için hız limitleriyle ilgili bilgilendirme diye düşünürdüm...
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti Leon_01 » 21 Aralık 2010 01:15

MertDeniz demiş ki:
Leon_01 demiş ki:
MertDeniz demiş ki:Performans konusunda öğrendiğim bi konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum. Belki sizlerin de bildiği bir şeydir ama ben yine de paylaşmak istiyorum. Bizim km göstergesinde 50 - 90 - 130 km/h lerde kırmızı işaretler var. Ben bunların ne işe yaradığını bilmiyordum. Renault'da çalışan bir arkadaşımla konuşurken konu açıldı. Onların vites değiştirme çizgileri olduğunu söyledi. Ancak 30 km/h de çizgi yok. Orda da olması gerekiyormuş. Yani 30 km/h de 2. vitese 50 de 3. vitese 90 da 4. vitese 130 da 5. vitese atmalıymışız. Denedim ve arabalarımızı bu şekilde kullandığımızda gerçekten hiç beklemediğimiz performansı elde ediyoruz. Motor sesinin ilk denemelerde rahatsız etmesi normaldir. Bu şekilde kullanmaya devam ettikçe motor açılacaktır ve bu ses azalacaktır. Ben düz yolda normalde 155 i geçemezdim. Bu şekilde 170 i gördüm düz yolda. 130 da 5 e atınca adeta kopuk uçurtma gibi gidiyor. Burda konu açıldığı için söylüyorum. Özellikle bizim araçlarda hıza karşıyım. Kazasız günler dilerim.

iyi güzel de bi sürü motor seçeneği var hepsinin vites değişim aralığı farklı olur 1.2yle 1.6yı aynı şekilde nasıl kullanıcaz 1.2yi 130da 5e attığımı düşünemiyorum bile

Evet aynı soruyu ben de sordum. Yazdığım yazıda bunu belirtmeliydim. Unutumuşum. 'Dizeller için böyle' cevabını aldım. Yani 65 ve 85 bg lik motorlarda bu şekilde olmalıymış. Yakıtta büyük bir fark olmuyor. Dizel kullanan arkadaşlarımız deneyip tecrübelerini bizimle paylaşırsa sevinirim. Ben denedim. Ciddi bir performans farkı oluyor. Yakıt konusunda da endişelenmeyin. Özellikle dikkat etmedim ama ciddi bir fark olsaydı farkına varırdım.

bana hala mantıklı gelmiyor
Leon_01
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 329
Kayıt: 10 Haziran 2008 17:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75 bg
Kilometre: 28000
Yakıt: shell
Lastik Markası: bridgestone turanza
İsim ve Şehir: ADANA

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti aragon1979 » 21 Aralık 2010 01:53

aragon1979 demiş ki:meraba arkadaşlar ayın sonunda yeni clioma kacuşacam.zaten eski arabamda clio3 tü ama yokuşlarda haddinden çok yaktığı için ve yokuşu çıktıktan sonra sanki yokuşu yürüyerek çıkmış kadar yorduğu için CLİO HB MODELİNİN EXECUTİVE DONANIMLI ile takas ettim.inşallah bu arabada çekiş sorunu yaşamam.bu arabadan kullanan arkadaşlar çekişi nasıl acaba memnunmusunuz yokuşlarda yakıt cc açıkken nasıl çok merak ediyorum.tabi yokuş en az 10km olanr yokuştan bahsediyorum deneyenler varmı acaba


arkadaşlar 85 ps kullanan yokmu hiççç valla kafayı sıyıracam arabama bu ayın sonuna kadar emaneten biniyorum ama hiç zevk alamıyorum artık çekmiyor çünküüüü
aragon1979
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 22
Kayıt: 10 Aralık 2010 21:40
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: CLİO HB EXECUTİVE
Kilometre: 80
Yakıt: dci
İsim ve Şehir: TOKAT

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti MertDeniz » 21 Aralık 2010 19:48

Leon_01 demiş ki:
MertDeniz demiş ki:
Leon_01 demiş ki:
MertDeniz demiş ki:Performans konusunda öğrendiğim bi konuyu sizlerle paylaşmak istiyorum. Belki sizlerin de bildiği bir şeydir ama ben yine de paylaşmak istiyorum. Bizim km göstergesinde 50 - 90 - 130 km/h lerde kırmızı işaretler var. Ben bunların ne işe yaradığını bilmiyordum. Renault'da çalışan bir arkadaşımla konuşurken konu açıldı. Onların vites değiştirme çizgileri olduğunu söyledi. Ancak 30 km/h de çizgi yok. Orda da olması gerekiyormuş. Yani 30 km/h de 2. vitese 50 de 3. vitese 90 da 4. vitese 130 da 5. vitese atmalıymışız. Denedim ve arabalarımızı bu şekilde kullandığımızda gerçekten hiç beklemediğimiz performansı elde ediyoruz. Motor sesinin ilk denemelerde rahatsız etmesi normaldir. Bu şekilde kullanmaya devam ettikçe motor açılacaktır ve bu ses azalacaktır. Ben düz yolda normalde 155 i geçemezdim. Bu şekilde 170 i gördüm düz yolda. 130 da 5 e atınca adeta kopuk uçurtma gibi gidiyor. Burda konu açıldığı için söylüyorum. Özellikle bizim araçlarda hıza karşıyım. Kazasız günler dilerim.

iyi güzel de bi sürü motor seçeneği var hepsinin vites değişim aralığı farklı olur 1.2yle 1.6yı aynı şekilde nasıl kullanıcaz 1.2yi 130da 5e attığımı düşünemiyorum bile

Evet aynı soruyu ben de sordum. Yazdığım yazıda bunu belirtmeliydim. Unutumuşum. 'Dizeller için böyle' cevabını aldım. Yani 65 ve 85 bg lik motorlarda bu şekilde olmalıymış. Yakıtta büyük bir fark olmuyor. Dizel kullanan arkadaşlarımız deneyip tecrübelerini bizimle paylaşırsa sevinirim. Ben denedim. Ciddi bir performans farkı oluyor. Yakıt konusunda da endişelenmeyin. Özellikle dikkat etmedim ama ciddi bir fark olsaydı farkına varırdım.

bana hala mantıklı gelmiyor

Denemekte fayda var.
MertDeniz
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 389
Kayıt: 01 Ağustos 2010 16:30
Marka & Model: Megane II Expression
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 85 BG
Kilometre: 30000
Yakıt: Shell V-Power
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti MertDeniz » 21 Aralık 2010 19:55

Devrim demiş ki:Ben hep, Fransa gibi ülkeler için hız limitleriyle ilgili bilgilendirme diye düşünürdüm...

50 km/h teki uyarı çoğu arabada var ancak diğerlerine anlam verememiştim. Bu arada Megane'larda 30 km/h te de o çizgilerden var. Yani arkadaşımın bana söylediği bu yüzden mantıklı geliyor.
Bugün bir olay oldu sizlerle paylaşmak istiyorum. Sabah e5 te giderken sol şeritten bir palio beni solladı ve korna çalıp güldü :D fena sinirlendim :) hafif eğimli bir yoldu. 90 la sağdan sağdan gidiyordum :) Vites 5 teydi. 4 e taktım, devirlendi tabi. 130 yaptım 5 e taktım. Sonra sen misin pis pis gülen :D ilk defa 180 km/h gördüm arabamda. İbrenin gösterdiği hız bu. Tabi 3-4 km/h sapma payı vardır. Sonra o araç gözden kayboldu :) Arabamı her geçen gün daha da seviyorum.
MertDeniz
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 389
Kayıt: 01 Ağustos 2010 16:30
Marka & Model: Megane II Expression
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 85 BG
Kilometre: 30000
Yakıt: Shell V-Power
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti serdr » 24 Aralık 2010 00:10

babamda 2007 panelvan kangoo mevcut 1.5 dci 65 beygirlik modeli benim aracım 80 beygir olmasına rağmen şu anda beni geçiyor kalkışlarda :D az sabret baba motorum açılsın egzoz dumanımı koklicaksın :D
serdr
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 17
Kayıt: 20 Aralık 2010 08:37
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCİ 80+22
Kilometre: 55110
Yakıt: Shell gtl
Lastik Markası: michelin exealot17''
İsim ve Şehir: serdar antalya

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti pbreak » 08 Ocak 2011 02:34

bende 1.5 85 ps HB clioIII var. arkadaşın 1.6 90 ps golfunü; kalkışta, 60km/h da ve 4. viteste geçiyorum. 5. vitesi denemedik ama sanırım sadece son hızda o geçebilir. o 200 ü görüyo ben 190 gördüm.

fakat size bir sorum var ben bu cliomu çiplemek istiyorum uygunmudur olurmu olursa nasıl olur ? (vites kutusu BVR:yarı otomatik)
pbreak
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 3
Kayıt: 06 Ocak 2011 15:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85BG BVR
Kilometre: 1200
Yakıt: SHELL EURODİZEL
İsim ve Şehir: Ömer İstanbul

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti MertDeniz » 09 Ocak 2011 01:07

Chip Tuning'in motor ömrünü kısalttığını duymuştum. Hatta bu yüzden kilometresi fazla olan arabalara önermiyorlar. Buna rağmen yapmak istiyorsanız bunun belli bir sınırı vardır. 85 bg lik motorlar chip tuning ile 105 bg yapılıyor bildiğim kadarıyla.
MertDeniz
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 389
Kayıt: 01 Ağustos 2010 16:30
Marka & Model: Megane II Expression
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 85 BG
Kilometre: 30000
Yakıt: Shell V-Power
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti pbreak » 09 Ocak 2011 05:03

teşekkürler fiyatlar konusunda bilgisi olan varmı peki chip tuning ile ilgili.
pbreak
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 3
Kayıt: 06 Ocak 2011 15:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85BG BVR
Kilometre: 1200
Yakıt: SHELL EURODİZEL
İsim ve Şehir: Ömer İstanbul

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti MertDeniz » 09 Ocak 2011 10:53

500-600 liradan başlayan fiyatlar 1000 liraya kadar çıkabiliyor. Chip Tuning'in maliyeti 100 $ gibi bir şey. Kalan parayı ustanın emeğine veriyorsunuz.
MertDeniz
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 389
Kayıt: 01 Ağustos 2010 16:30
Marka & Model: Megane II Expression
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 85 BG
Kilometre: 30000
Yakıt: Shell V-Power
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: PERFORMANS İZLENİMLERİ

İleti pbreak » 11 Ocak 2011 00:26

sağolun teşekkürler
pbreak
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 3
Kayıt: 06 Ocak 2011 15:45
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCİ 85BG BVR
Kilometre: 1200
Yakıt: SHELL EURODİZEL
İsim ve Şehir: Ömer İstanbul


Önceki

Dizel Motorlar

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 60 misafir