3 sayfadan 1. sayfa

Isıtma

İletiTarih: 04 Aralık 2009 22:42
Devrim

Ben "ısıtma"yı da Klima adlı konuya dahil etmeyi düşündüm. Fakat dialogların çoğunluğu hep "soğutma" yönünde olduğundan karıştırmak istemedim.

Neyse... Bilenler (farkedenler) vardır yine de ama bir bilgi vermek istiyorum (Zira bu bilgi aracımızın kitaplarında bulunmuyor). Aslında aracımı kullanmaya başladığım ilk kış aylarından beridir fark ettiğim bir şeydir bu; Aracımızın motoru çalışıyor durumdayken fanını açıp, ayarı sıcağa getirdiğimizde, eğer hava ısısı (en azından araç sensörünün ölçüğü ısı) 7°C veya altındaysa, ECU motorun ısınmasını beklemeden rezistanslı ısıtmaya geçer ve kısa sürede sıcak hava almaya başlarsınız. Rezistans devreye girdiğini, alttan bir yerden gelen "tık" sesinden ve beraberinde lambalarda her zamanki hafif voltaj düşmesi efektinden anlarsınız zaten.

Bazen bakıyorum, ekranda 8°C yazıyor. "Tüh!" diyorum, "tek rakamla kaçırdık." :D


Re: Isıtma

İletiTarih: 05 Aralık 2009 00:07
Metin
süper bir bilgi oldu.bunu nerden öğrendiniz hocam.birde bütün clio 3 lerde standart mı yoksa dizel yada benzinli diye ayırt ediyormu.

Re: Isıtma

İletiTarih: 05 Aralık 2009 03:58
Devrim
Bu durumu maalesef diğer modellerde test etme (gözlemleme) şansım olamadı. Ama bu genel bir durum olduğundan, her modelde olmalıdır diye düşünüyorum.

İlk iletimde belirttiğim gibi, aracımı aldığım Kasım ayı takibindeki soğuk aylarda, motoru ilk çalıştırdığım "bazı" zamanlar kaloriferden hemen sıcak hava aldığım hâlde, bazı zamanlar alamıyordum. Bir tür arıza diye düşünmeye başlamıştım ki -bir şekilde- gözüm (radyo ekranındaki) dereceye ilişti. Akabindeki kısa zaman içinde, 10 değil, 9 değil, 8 de değil, nedense 7 ve altındaki derecelerde rezistansın devreye girdiğini farkettim...

Bu arada bunun olması için motorun çalışıyor olması gerek (yukarıya ekledim).

Sanırım benzinli modellerde derece göstergesi yok. Derecesi olmayan araçlarda motor açıkken fan hemen sıcak veriyorsa, belli ki hava ısısı 7 derece veya daha düşük. :)

Re: Isıtma

İletiTarih: 05 Aralık 2009 10:42
oguz1
Bende arabayı çalıştırdıktan 40 sn sonra haraket ederim ve 2 dk olmadan sitenin kapısından çıkarım bu arada tam çıkarken ön camın don olan yerleri çözülmeye başlar, bende motor soğuk ama bu nasıl oluyor diye düşünürken devrim bu işi bulmuş, demekki sebep buymuş. :good:

Re: Isıtma

İletiTarih: 05 Aralık 2009 11:57
semih89
bizim buralarda o sıcaklıkları görmek çok mümkün değil , aslında sabahları ilk çalıştırmada falan aracın ısınması baya uzun sürüyor. bu 8 derece değil de bi 10-15 derece olsa iyi olurmuş.

Re: Isıtma

İletiTarih: 05 Aralık 2009 22:47
mcagriunal
Bu özelliği daha önce ya burada ya başka bir sitede okumuştum. Lakin ben en soğuk havada dahi kaloriferi açtığımda, en az bir dakika boyunca kesinlikle sıcak hava alamıyorum. Çok dinlememe rağmen herhangi bir sigorta sesi falan da alamadım. Ya bende bu özellik yok, ya bozuk ya da bu özellik umduğum gibi sonuç vermiyor.

Re: Isıtma

İletiTarih: 05 Aralık 2009 23:47
Devrim
Şöyle de diyeyim;

Hava soğuksa ve fan'ı açınca rezistans devreye girmeden az önce motor devrinde hafif bir oynama oluyor. Aynı klima gibi - ya da dizellerdeki geri vitese atma gibi. Yani motoru dinleyin, bir de o şekilde test edin. Yani ısıtma başlıyordur ama dediğiniz gibi geç geliyordur sonuç...

Re: Isıtma

İletiTarih: 06 Aralık 2009 00:41
mcagriunal
Clio değil ama Symbol'a ilişkin http://otoresim.net/yeni-renault-clio-symbol-sedan-resimleri.html sitesinde şu ifadeyi gördüm:

1.5 dCi motoru ayrıca termik sensörlerle donatıldı. Bu ilave elektrikli ısıtma düzeneği buzun çözülme hızını artırıyor, kalorifer etkinliğini iyileştiriyor.

Belki de benzinli motorlarda bu özellik hiç yok. Açıkçası ben olmadığına emin gibiyim, çünkü işe giderken yolun yarısına kadar bayağı bir üşüyorum. Uzunca bir süre kalorifer buz gibi üflüyor.

Dizellerde dış hava sıcaklığı göstergesi bulunup benzinlilerde bulunmaması da buna dalalet bence. Benzinli dimaniklerde dış ahva sıcaklığı göstergesi var mı bilemiyorum ama extreme'de yok.

Re: Isıtma

İletiTarih: 06 Aralık 2009 07:51
impossible
valla benim düldülün sobası süper! 1.seviyenin bile fazla geldiği oluyor,o rezistans olayına dikkat etmedim ama antalya'da o sıcaklığa düşeceğimi de sanmıyorum ;) önceki benzinli clio III aracımı ilkbaharda alıp sonbaharda sattığım için onun kaloriferi hakkında yorum yapamıcam..

Re: Isıtma

İletiTarih: 06 Aralık 2009 11:48
semih89
uzun zamandır dikkat ediyorum , manuel havalandırma kontrolleri. sıcaklığı en sona getirip sıfıra aldığımızda bile havalandırmalardan bir miktar sıcaklık geliyor yada soğuksa soğuk hava. Neden yapıyordur sizce ? elimde döküman olmadığı için konsolu da sökemiyorum.

Re: Isıtma

İletiTarih: 07 Aralık 2009 01:34
mcagriunal
Sıfıra aldığınızda hava gelmesi normal, bu konuyla ilgili kullanım kılavuzunda da bilgi var, fan sıfırdayken bile bir miktar hava gelebilir diyor. Bunu engellemenin yolu kapakları kapatmak, bir de iç sirkülasyonda sıfırdayken daha az hava geliyor.

Re: Isıtma

İletiTarih: 07 Aralık 2009 03:24
Devrim
Bu arada arkadaşlar, ısı ayarını en soğuğa getirseniz bile (hava 7 dereceden soğuksa) rezistans devreye giriyormuş...

Re: Isıtma

İletiTarih: 10 Aralık 2009 08:29
vipsezgin
arabalarda bılmedgımız daha neler cıkacak bakalım :) su dükkanımın borcu bıtesede yenı arabama kavussam :)

Re: Isıtma

İletiTarih: 12 Aralık 2009 11:33
Serdar
Devrim hocam sayende yeni bişey daha öğrendik, bugüne kadar hiç dikkat etmemiştim. Burda sıcaklıklar henüz 7 nin altına düşmedi ama ilk fırsatta deneyeceğim.

Re: Isıtma

İletiTarih: 12 Ocak 2011 19:59
sunset544
Galiba bu özellik benzinlilerde yok tahmini sıcaklık (ısı göstergesi olmadığı için tahminimiz güçlendi:) ) 3-4 derecede araba yaklaşık 5-6 dk çalışır vaziyette bekledim ama sıcak hava gelmedi ancak birkaç km gidince ısınmaya başladı..