ahmetturkoglu demiş ki:tefenni15 demiş ki:oguz1 demiş ki:10 yıl clio III kullanmış birisi olarak malesef klima kompresörü bu araç için yetersiz ve düşük güçte. Ben şöyle bir çözüm bulmuştum İzmir için , eğer satmayacaksanız denemeye değer.
1- Klima gazını iyi bir yerde değiştirin 5-10 liradan kaçmayın iyi bir yer sorun.
2- Değiştikten sonra polen filitresi dahil aracın bakımını yaptırın. Ön tekerlere havayı 33 basın izmirde 34 te yapabilirsiniz.
3- Klimayı açmadan 2 dakika önce tüm camları açın ve içeriyi dış sıcaklıkla eşitleyin.
4- Camları kapamadan klimanızı açın 1 dk camlar açık çalıştırın, İÇ sirkülasyona geçirerek camları kapayın.
Araç gölgede kalmışsa güzel oluyor, yıllarca çok işime yaradı. Güneşte kalmışsa yetersizliği yine hissederseniz. 10 dkda bir 1-2 dk dış sirkülasyondan temiz hava alın tekrar iç sirkülasyona getirin.
Kazasız günler.
Arabanın polen filtresi dahil tüm bakımları yeni yapıldı, içim rahat etmedi polen filtresini bir daha değiştirdim (Mann marka filtre, bildiğim kadarı ile orjinal polen filtresinden daha kaliteli), Lastik havalarım önler 35, arkalar 33 (Orjinal lastik basınçları), Aracı akşam iş çıkışı gölgeden alıyorum, yani güneş altında denemedim, klima soğutuyor ama yeterli değil. Şöyle söyliyeyim, üstte ki mesajımda belirtmiştim, işyerinde dandik bir Linea var resmen hurda, klimasını açınca, elinizi hava kanalına yaklaştırdınız mı resmen elinizi donduruyor, diğer araç Ford RANGER'I söylemeye bile gerek yok. Önceki aracım 2006 Hyundai de bile en sıcak İzmir yaz sıcağında 3. kademeye çeviremezdiniz resmen insanı donduruyordu, benim Clio ise 3. kademe de sadece tatlı bir serinlik veriyor. Oysa ki bugünlerde hava sıcaklığı 25-27 derecelerde, yazın bildiğiniz gibi İzmir de sıcaklık güneş'de 45-55 derecelere kadar çıkıyor mümkün değil soğutması. En son klimacı da gaz basıldıktan sonra 3. kademe de hafif gaz vererek sıcaklığı ölçüldü 6 dereceye kadar soğuk verdi. Bence bu değer kesinlikle yetersiz, yarından sonra çok güvendiğim bir oto elektrikçi arkadaşım ilgilenecek bakalım sonuç ne olacak? Eğer çözüm bulamazsa yetkili servise gideceğim, gelişmeleri yazarım.
çözüm bulabildin mi hocam aynı dertten bende muzdaripim gaz basıldı filtre değişti ama 4e getiriyorum 2 gibi üflüyor
Çözüm buldum Hocam ve şu an İzmir de cehennem sıcakları başladı, dün gölge de 38 derece, bugün ise 39 Derece, bizzat bu sıcaklıklarda test ettim. İlk önce, önceki mesajım da belirttiğim oto elektrikçi arkadaş, "Kendisi İzmir Büyük şehir Belediyesi, İzulaşa da, Belediye otobüslerinin klimalarına da bakıyor yani bu işin ustası, yaptığı işlemleri anlatayım. Öncelikle öndeki ızgaraları söküp tüm hava kanallarını temizledi (Gerek yokdu ama yine de temizledi, Polen filtresini kontrol etti, (Polen filtreniz kesinlikle orjinal veya "Mann Filter" marka olsun, en iyi performansı bunlardan alırsınız. Gaz olarak önceki gazı tamamen boşaltıp İtalyan malı gaz bastı fakat burada çok ince bir husus var, normal basılması gerekn gazdan 80-100 gram arasında fazla bastı. Burada dikkat edilmesi gereken nokta gaz fazla basılırsa klima kompresörü arızaya geçiyor, az basılırsa hiç bir faydası olmuyor. İşte bu ustalık gerektiren nokta. Bu işlemlerden sonra şu an şu sıcaklarda, fan 2. kademe de gayet yeterli soğutuyor.
Şu anki işyeri aracım Mitsubishi L200 4X4 2018 Model, klima performansı olarak bu araçla mukayese edemem, çünkü Mitsubishi klimada ki ustalığını resmen konuşturmuş bu araçla Çöle gitseniz emin olun aracın içerisinde donarsınız, ayrıca Fiat Linea hala benim araç dan daha iyi soğutuyor ama "Clionun klima kompresörü küçük bu araç soğutmuyor" lafı tam bir safsata gayet yeterli soğutuyor Hocam.
Şimdi size tavsiyelerim, klima gazı dolumunu mümkünse Yetkili servis de yaptırın, çoğu merdiven altı yerlerde dandik makinalarda, kalitesiz gazları 15-20 dakika vakumladık dan sonra gaz koyuyorlar, hiç bir şekilde değişen bir şey olmuyor. Yetkili servis en az 1-1,5 saat vakumlayarak koyuyor. Sakın pes etmeyin, aracınızı bu şekilde kabul etmeyin.