Manyetik Kaptör arızası.

Araçlarımızın tüm elektrik ve elektronik donanım ve aksamlarıyla ilgili konular.

Manyetik Kaptör arızası.

İleti vendetta01 » 25 Ağustos 2011 18:49

iyi akşamlar arkadaşlar. yaklaşık 1 hafta önce araç hanımdayken çarşıda park ettiği yerde araba çalışmadı. sanayiden usta alıp götürdüm adam marşa bastı araç çalıştı. motor kaputunu açtı sağına soluna baktı sorun yok dedi. aldım aracı getirdim eve. bendeyken sadece 1 kez marketten çıkışta ilk marşta almadı. ikinci marşta rolanti çok düşük şekilde çalıştı. herhalde benzinde sorun var diye düşündüm. bu arada aracım 2006 model 1.2 aut. clio 3 . bugün yine geç çalışma ve yolda tekleme problemini iletince hanımı servise yönlendirdim. aracı bilgisayara bağlamışlar kaptör arzası göstermiş. ustayla telefonda görüştük işçilik dahil 250 ye değiştiririz dedi. bende araştırmadan onaylamak istemedim. kabloyu temizledi aracı gönderdi. bayramda uzun yol yapacağımızı söyledim. hemen değiştirmene gerek yok tekrar yaparsa değiştiririz dedi. büyük ihtimalle sokette oksitlenme varsa oksitlenmeyi spreyle filan gidermiştir. bizi yolda bırakırmı dedim yok dedi ama yinede değiştirsem mi kararsız kaldım. bu konuda deneyimi olan arkadaşlar varsa yardımcı olursa sevinirim.
vendetta01
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 12
Kayıt: 26 Mayıs 2009 12:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg Aut.
Kilometre: 26000
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: Adana


Re: Manyetik Kaptör arızası.

İleti Sani » 28 Ağustos 2011 21:14

Sensör ne işe yarıyormuş?
Sani
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 897
Kayıt: 08 Aralık 2009 17:04
Marka & Model: 09 Megane3
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 105hp
Kilometre: 0
Yakıt: Opet Eurodiesel
Lastik Markası: Goodyear
İsim ve Şehir: İstanbul

Re: Manyetik Kaptör arızası.

İleti vendetta01 » 05 Eylül 2011 12:39

http://www.eksiduyuru.com/index.php?m=d&s=1&id=27994

"kendim buldum arkadaşlar. manyetik tutucu (ki manyetik kaptör diye geçiyormuş bu da) volan dişlisinin pozisyonundan krank milinin hangi konumda olduğunu enjeksiyon beynine ileten bir parçaymış. krank milinin (dolayısıyla pistonların) hangi pozisyonda olduğunu enjeksiyon beynine bildirip ona göre yakıt püskürtme, karışım oranı, ateşleme vasaireye karar veriyormuş motor.

aynı mantıkla düşünecek olursak da kam mili kaptörünün, kam millerinin pozisyonunu okuyup enjeksiyon beynine bildiren parça olduğunu tahmin ediyorum.
kibritsuyu (06.05.08 09:07:14) "
vendetta01
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 12
Kayıt: 26 Mayıs 2009 12:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75bg Aut.
Kilometre: 26000
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Bridgestone-Turanza
İsim ve Şehir: Adana


Elektrik & Elektronik

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 40 misafir