ugurluhan demiş ki:Ben cliom varken bu konu için defalarca servise gittim. Fren pedalı sanki daha aşağıda tutuyordu. Boşluk varmış gibi bir his vardı. Daha doğrusu pedalda hissizlik, dolgunsuzluk vardı. Bir seferinde serviste yaşlı bir usta vardı. O bir ayar yapmıştı. Ondan sonra normale dönmüştü. Bir sene öyle gitti. Sonra yine bozuldu. Servise gittim. O usta ayrılmıştı. Serviste bulunanlar, daha sonrada defalarca gitmeme rağmen çözüm bulamadılar. Bir iki ayar yapıp gönderiyorlardı. Bu da çözüm olmuyordu. Bu durum en çok şehir içinde sıkıntı oluyordu. Ağır ağır giderken frene yumşakça basıyorum tutmuyor, az daha basınca da araç zınk diye duruyordu. Çook gıcık olmuştum o zamanlar. Bu konu ile ilgili benim aklımda iki şey var.(Bu iki şey emin olun uzun bir deneyimden sonra düşündüklerimdir)
1. Daha basit ve çözmesi kolay olanı: Fren hidroliğinin bozulması. Şimdi kimi derki, hidrolik bozulur mu? Benim arabayı sıfır aldıktan 2 ay sonra vites kutusunu yağı bozuldu. Pelte pelte olmuştu. Vites kutusu az daha elimde kalacaktı. Servis bunu bulabilmek için 1 ay uğraştı. Renoda bu başıma gelmişken hidroliğin bozulmuş olmasına normal gözüyle bakıyorum. Hidroliğin akışkanlığı vb. özellikleri bozulabiliyormuş. Hidroliği değiştirtin. Komple boşaltılıp değiştirilsin. Hem hava felan varsa da çıkmış olur.
2. Daha kötü olanı: Frene güç sağlayan pompanın bozulması. Bu nereden aklıma geliyor. Aracın klimasını açınca malum devir bir miktar artar. Elektriksel bir takım olaylarda da artış oluyor sanırım. Klima açıkken frenler biraz daha iyi tutuyordu. Hatta klima açıkken aracı durdurun. ayanız fren pedalındayken klimayı kapatın. Fren pedalının bir miktar aşağı kaydığını hissedeceksiniz. Bunlar bana frene güç veren pompada bir zayıflık olduğunu düşündürüyordu.
Ama malesef bu her iki konuyu halledemeden arabamı sattım. Şimdi megane var. ve megane dan anlıyorum ki clio da gerçekten sorun vardı. Meganeda frene dokununca araç kendini hemen kasıyor. Frene bastığını hissediyorsun. Clio kesinlikle öyle değildi...
Çözerseniz bana da haber verin. gerçekten merak ediyorum çözümü...
Konu çok eskiymiş.Fakat ben özel serviste nasıl yapıldığını anlatayım.
* Ön balatalar değişti.
Hidrolik sıvısının kapağı açıldı.4 teker sökülüp hava alma bölümleri gevşetilerek eski yağın akması sağlandı.
Araca dot 4 fren hidroliği koyuldu.
Yeni fren hidroliği gelene kadar frene basılıp havası alınarak işlem tamamlandı.(2 adet dot 4 fren hidroliği de kullanılarak yarım paket arttı.)
arka kampana ayarı yapıldı.
Şuan çok şükür frenler zımba gibi.
Yaptıracak arkadaşlara tavsiyem 5 yıl dolduğunda dot 4 fren hidroliğini değiştirmeleri.