spor balata ve disk ?

Araçlarımızın yürür aksamlarına dair herşey; Fren sistemi, lastikler, jant'lar, süspansiyon sistemi, amortisörler vb...

spor balata ve disk ?

İleti barracuda » 28 Kasım 2008 17:42

arkadaşlar bizim araçlar için spor fren balatası ve disk mevcutmu piyasada ?
barracuda
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 192
Kayıt: 09 Haziran 2008 08:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 3k
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: erhan / istanbul


Re: spor balata ve disk ?

İleti wanderer » 28 Kasım 2008 21:19

arkadaşım spor disk ve balatadan bahsederken kastedmek istediğin neydi öyle bişey istiyosan arkalarıda disk yaptırman lazım ki güzgün olsun önlerin diski büyütüp arkaları aynı tutarsan olmaz... bizimkiler için lagunaların diskleri daha buyuk onu kullanabilirsin arkalarada aynı sistemi disk yaptır mis gibi dursun aracın ancak fren sisteminden ben cok memnunum ne gibi bi sıkıntın olduki... :shock:
wanderer
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 26
Kayıt: 03 Ekim 2008 00:16
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v 75hp
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: can istanbul

Re: spor balata ve disk ?

İleti barracuda » 30 Kasım 2008 19:05

wanderer demiş ki:arkadaşım spor disk ve balatadan bahsederken kastedmek istediğin neydi öyle bişey istiyosan arkalarıda disk yaptırman lazım ki güzgün olsun önlerin diski büyütüp arkaları aynı tutarsan olmaz... bizimkiler için lagunaların diskleri daha buyuk onu kullanabilirsin arkalarada aynı sistemi disk yaptır mis gibi dursun aracın ancak fren sisteminden ben cok memnunum ne gibi bi sıkıntın olduki... :shock:



arkaları sonradan disk yaptırmak zor zahmetli ve masraflı bir şey keşke yaptırabilsem .. sadece önleri güçlendirmektede bir sorun olmuyor ..bir önceki aracımda aynı değişikliği yapmıştım ve 2 yıl boyunca hiç bir sorun olmadan kullandım ..fren mesafem ciddi derecede kısalmıştı .. özellikle kulllandığım diskler hem hava kanallı hemde delikliydi ve otobanda yüksek süratte kesinlikle ısınma yapmıyordu bunun sonucunda fren performansı düşmüyordu .özellikle uzun rampalarda çok memnundum ..

lagunaların diskleri bize uyarmı hakkaten ? aslında sınıfına göre çok güzel frenler ama bana yetmiyor. birde orjinal balatalar çabuk bitiyor orjlere okadar para vereceğime spor balata almak daha mantıklı .

tolga abi varda bizim araçlara göre varmı peki ?
barracuda
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 192
Kayıt: 09 Haziran 2008 08:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 3k
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: erhan / istanbul

Re: spor balata ve disk ?

İleti 54serhat54 » 13 Mayıs 2009 19:45

BEN BU FRENLERLE 1 HAFTADIR UĞRAŞIYORUM DİSK VE BALATA BİTTİ NE YAPACAĞIMA KARAR VEREMEDİM BENDE SPOR İSTİYORUM..
54serhat54
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 34
Kayıt: 09 Mayıs 2009 17:22
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: serhat

Re: spor balata ve disk ?

İleti Diablo » 14 Mayıs 2009 02:52

Fren performans kitleri kullanırken ön düzeni de bu işin içine dahil edip yetersizse modifiye etmek gerekiyor yoksa sakat bir işlem standart fren sistemi örneğin bir arabayı 100 km de 40 metre ise spor veya performans frenleri bu mesafeyi 30 metre veya daha altınada çekebilir buda kaliperlerin bağlı olduğu bölgeye daha fazla yük bindireceğinden dayanıklılık olarak emin olamak lazım.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: spor balata ve disk ?

İleti barracuda » 14 Mayıs 2009 08:38

Ersin demiş ki:Spor fren balatası vesayre için benim görüşüm motorun modifiyeli olması gerektiği görüşündeyim... Yoksa bir anlamı yok benim için....


tabi bu sizin kararınız saygı duyarım fakat standart aracımızın farlarını bile daha iyi gece görüşü için bi ton para verip mercekliye çevirmeye çalışıyoruz yada xenon far alıp görüşümüzü iyileştiriyoruz daha kısa mesafede ve daha güvenli bir frenaj anlamsızmı geliyor size ? bence güvenlik ekipmanları ne kadar yüksek düzeyde olursa okadar güvenli yolculuk ederiz.
barracuda
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 192
Kayıt: 09 Haziran 2008 08:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 3k
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: erhan / istanbul

Re: spor balata ve disk ?

İleti fussyGp » 14 Mayıs 2009 14:10

barracuda demiş ki:
Ersin demiş ki:Spor fren balatası vesayre için benim görüşüm motorun modifiyeli olması gerektiği görüşündeyim... Yoksa bir anlamı yok benim için....


tabi bu sizin kararınız saygı duyarım fakat standart aracımızın farlarını bile daha iyi gece görüşü için bi ton para verip mercekliye çevirmeye çalışıyoruz yada xenon far alıp görüşümüzü iyileştiriyoruz daha kısa mesafede ve daha güvenli bir frenaj anlamsızmı geliyor size ? bence güvenlik ekipmanları ne kadar yüksek düzeyde olursa okadar güvenli yolculuk ederiz.

katılıyorum.
fussyGp
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 39
Kayıt: 08 Ocak 2009 17:54
Marka & Model: GrandePunto
Motor Tipi & Gücü: 1.3 multijet 75 hp
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Şenol-İstanbul

Re: spor balata ve disk ?

İleti Diablo » 14 Mayıs 2009 15:43

barracuda demiş ki:
Ersin demiş ki:Spor fren balatası vesayre için benim görüşüm motorun modifiyeli olması gerektiği görüşündeyim... Yoksa bir anlamı yok benim için....


tabi bu sizin kararınız saygı duyarım fakat standart aracımızın farlarını bile daha iyi gece görüşü için bi ton para verip mercekliye çevirmeye çalışıyoruz yada xenon far alıp görüşümüzü iyileştiriyoruz daha kısa mesafede ve daha güvenli bir frenaj anlamsızmı geliyor size ? bence güvenlik ekipmanları ne kadar yüksek düzeyde olursa okadar güvenli yolculuk ederiz.


Yeni nesil araçlardaki fren sistemleri zaten bu güvenliği sağlıyor performans frenlerinin güvenlikle alakası yok fren mesafesini ciddi derecece kısaltır doğrudur fakat burda fren mesafesi mevzu bahis olduğu zaman kullanım şekli işin içine girer çok ciddi bir durumda kalındığı zaman zaten frende hikaye.Performans frenlerinin amacı zaten güvenli frenaj değil fren her durumda ve her şekilde ne kadar sık kullanılırsa kullanılsın ısınmasından soğumasına kadar maximum performans göstermesi için üretilen sistemler.2000 cc 200 HP bir arabaya sahip olsam bende performans frenlerini tercih ederim ne kadar güç o kadar agresif kullanım bu durumda standart frenleri uzun süre zaten dayanmaz onun için performans frenleri kullanılması daha doğru burada belirleyici faktör tamamen motor gücü ve bu gücü agresif kullanmayla alakalı.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: spor balata ve disk ?

İleti barracuda » 14 Mayıs 2009 20:09

Fren diskleri -

Fren disklerinde dikkat edilmesi gerek sey, diskin isi kapasitesidir. Disk ne kadar buyuk vede kalin olursa, o kadar daha fazla isiyi bunyesinde tutabilir, buda arabanin daha iyi durmasini saglayacaktir. Isiyi icinde tutabilmesi gibi, bu isiyida kaybetmesi cok onemlidir, bu yuzdende cogu disklerde hava kanalciklari standart olarak bulunmaktadir.

Klasik Fren Diski
[ img ]



Hava kanalciklarinin kesiti
[ img ]



Yukardaki resimde gorunlen fren diskleri, tipik disk frenidir, yani disk in yuzeyi oyuksuz vede duzdur. Fren balatalari, fren esnasinda gaz olusturur. Yukaridaki gibi olan klasik fren disklerinde fren esnasinda ortaya cikan gazlar, balata ile disk arasindan ortalama saniyenin 10 da 1 inde yok olurlar. Bu rakam pek yuksek bir rakam olarak gelmiyebilir ama size bu rakamin ne anlama geldigini ilk bata izzah edeyim. Diyelimki 100km/h suratle ile gidiyorsunuz, yani saniyede 30 metre ilerliyorsunuz. Frene bastiginiz anda 3 metre boyunca frenleriniz sadece gazlarin ortadan kaybolmasi yuzunden hic bir surtunme yaratmiyordur, yani fren e bastiginizdan 3 metre sonra frenleriniz surtunme yaratip sizi durdurmaya baslamaktadir. Fren balatasinin olusturdugu bu gazlarin bir sorunu daha vardir, bu cikan gazlar fren balatasinin maddesinin sertlesmesine yol acar, buda fren balatasinin disk ile arasinda olan surtunmenin buyuk derecede azalmasina yol acar.

Balatalarin olusturdugu gazlarin daha verimli bir sekilde ortadan kaybolmasi icin, slotted (oyuklu) yada cross-drilled (deliklli) fren diskleri uretilmistir. Cross-Drilled frenlerin olumsuz yani, diski deldikleri icin diskin toplan alani azaldigi icin, diskin kendi bunyesinde tutabilcegi isi miktarida azalmaktadir, bunun disinda fren balatasinin disk ile temas ettigi yuzey azalmaktadir. Cross-Drilled diskler belli bir sure kullanildiktan sonra, catlama yaparlar, vede bu her turlu cross-drilled fren icin gecerlidir. Brabus un urettigi yuksek kaliteli cross-drilled disklerin bile catlama yaptigin gormus oldugumdan, hic kimseye tavsiye etmedigim bir disk cesididir. Bunun disinda ise, slotted (oyuklu) frenler performans a yatkin en iyi frendir. Cross-drilled deki gibi delik acilmadigindan, fren diskinin alani daha fazladir, vede kanal gibi acilan oyuklar fren esnasinda balatanin cikarmis oldugu gazlari en verimli sekilde ortadan kaybolmasini saglar, vede bu sekilde fren mesafesini olumlu yonde etkiler. Slotted disklerin tek olumsuz yani ise, fren balatalarini bildigimiz klasik sekilde olan disklerden daha hizli asindirmasidir, ama cross-drilled diskler gibi catlama sorunu yoktur. Ortalama fren balatasinin omru 10% azalir, yani normalde 40,000km de bir balatanizi bitiriyorsaniz, 36,000km ye duser bu rakam.

Cross-Drilled (delikli)
[ img ]


Slotted (oyuklu)
[ img ]

alıntıdır.
barracuda
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 192
Kayıt: 09 Haziran 2008 08:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci 3k
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: erhan / istanbul

Re: spor balata ve disk ?

İleti atakansek » 30 Aralık 2009 13:32

Fren disklerinin ömrü ne kadardır? Fiyatları hakkında bilgi sahibi olan var mı ? Ben biraz ucuz olsun diye servis dışında bir yere fren balatalarını taktırmıştım. Daha 10.000 km olmadan fren balatalarını tekrar göstermek zorunda kaldım. Takılan balata dandikmiş. Balata duruyor ama diski yemiş. Al sana zarar. Söylese ucuzu var pahalısı var diye pahalısını taktırırdım. Bunlarda tamirci işte.
atakansek
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 34
Kayıt: 15 Ekim 2008 11:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Atakan İstanbul



Yürür Aksamlar & Lastikler

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 21 misafir