ECU( CHİP TUNİNG)

Aracımıza uyguladığımız küçük büyük her tip modifiye çalışmaları.

ECU( CHİP TUNİNG)

İleti murat » 08 Kasım 2009 14:28

arkadaşlar ecu yani chip tuning yapıtrmak istiyorum aracımaaa...
bilgisi ve fikri olan varmı...????
zararları ve yararları nelerdir...???
murat
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 116
Kayıt: 23 Ekim 2009 14:46
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5DCI 65 hp
Kilometre: 23000
Yakıt: opet
Lastik Markası: dunlop
İsim ve Şehir: istanbul


Re: ECU( CHİP TUNİNG)

İleti oguz1 » 08 Kasım 2009 19:55

Gunumuzde hemen hemen tum otomobiller, enjeksiyon sistemi ve elektronik beyin kontrollu motorlarla donatiliyor. Beyin, icerdigi yazilim sayesinde motorun atesleme, yakit ve hava beslemesi gibi bircok fonksiyonunu kontrol ediyor.
Yakin kalitesi, atesleme sisteminin gucu, havanin isisi ve oksijen miktari, motorun guc potansiyelini etkileyen onemli faktorler. Bunlardan en az biri normal seviyenin disinda oldugu takdirde motor, maksimum guce ulasamayabiliyor. Elektronik beyinse, genel dengeyi saglayarak belirli toleranslar icinde motordan en yuksek verimin alinmasini sagliyor. Modifiyeli beyin cipleri daha kisik toleranslar motoru daha yuksek guclere tasiyan programlar iceriyor. Bilindigini gibi, bir motor ne kadar devirlenirse o kadar guc kazaniyor. Bu cipler, motorun maksimium devir sinirim dahada yukariya cikararak, daha yuksek beygirgucleri kazandiriyor. Ancak bu yapilirken, gereken hava, yakit ve atesleme miktarinin da bir o kadar artirilmasi gerekiyor. Cip modifikasyonu sonucunda motorun performansinin hangi oranda arttigi kesin olarak soylenemez. Aksi takdirde fark gorulmez.

Chip Tuning iki ana sekilde yapilir:

1. Aracin beynindeki chip sökülerek Superchips tarafindan özel olarak programlanmis yeni bir chip takilmasi
2. Eger aracin orjinal chipi yeniden programlanabilir ise orjinal program yerine Superchips'in modifiyeli programinin aktarilmasi.

SUPERCHIPS uygulamasindan ne kadar kazanç elde edilir?

Superchips bir chip programi yazarken o araci özel bir dinamometreye baglar ve o aracin tüm ince ayarlarini yapar. Yani tüm atesleme avansi ve yakit püskürtme stratejilerini, yakit tasarrufunu günlük kullanimda çok etkilemeden maksimum performans öncelikli hale getirir. Bu sayede atmosferik araçlarda yaklasik %10 beygir gücü ve tork artisi elde edilir. Bu güç artisi aracin tam gaz kullaniminda aracin genel performansini arttirirken, günlük kullanim kosullarinda çok daha canli ve hizli tepki verir hale getirir.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: ECU( CHİP TUNİNG)

İleti murat » 09 Kasım 2009 10:23

oğuz kardeş açıklamaların için teşekkür ederim..
yazından okuduğum kadarıyla zararı yeriine faydalırnın fazla olduğunu anladım...
murat
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 116
Kayıt: 23 Ekim 2009 14:46
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5DCI 65 hp
Kilometre: 23000
Yakıt: opet
Lastik Markası: dunlop
İsim ve Şehir: istanbul

Re: ECU( CHİP TUNİNG)

İleti ibom » 09 Kasım 2009 19:06

zararları ne olabilir?
ibom
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 179
Kayıt: 16 Eylül 2009 16:12
Marka & Model: renault clio alize
Motor Tipi & Gücü: dci 65 hp
Kilometre: 78000
İsim ve Şehir: karaman

Re: ECU( CHİP TUNİNG)

İleti oguz1 » 09 Kasım 2009 20:13

Chip uygulamasının ana amacı motorda yapılan modifikasyona ateşleme ve yakıt sistemini uydurmak. Nasıl oluyor bu?Örneğin aracına turbo taktın ve daha fazla hava almaya başladı.Sadece hava bi işe yaramaz bunu yakacak yakıtta lazım.İşte chip burada devreye giriyor ve aracın turbolu haline uygun hale getirilip daha fazla yakıt göndermesini sağlıyor. Tamam turboyu yaptın diyelim chip te programladı. Sen yarın dereceli eklsantrik taksan daha fazla hava girecek ve daha fazla benzine ihtiyaç duyulacak.Bu nasıl olacak?Yine chip programlanmasıyla.Ne kadar motora yüklenilirse motorun ömrü azalacak ve arıza yapma riski artacaktır.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: ECU( CHİP TUNİNG)

İleti oguz1 » 09 Kasım 2009 20:18

oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: ECU( CHİP TUNİNG)

İleti ibom » 09 Kasım 2009 21:31

araban güçlü olacak.''dökme suyla değirmen dönmez''
ibom
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 179
Kayıt: 16 Eylül 2009 16:12
Marka & Model: renault clio alize
Motor Tipi & Gücü: dci 65 hp
Kilometre: 78000
İsim ve Şehir: karaman

Re: ECU( CHİP TUNİNG)

İleti Devrim » 09 Kasım 2009 22:39

Değirmene de chip takalım. :D
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: ECU( CHİP TUNİNG)

İleti oguz1 » 09 Kasım 2009 22:58

Devrim en iyisi sen şu chipi bir boya. :shock: Tabi kesin şaka söyledim :D
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: ECU( CHİP TUNİNG)

İleti Devrim » 09 Kasım 2009 23:21

Yaldızlı boya yaparım. Devrelerle beraber modifiyeli durur. :D (Modifiye içinde modifiye. :lol:)
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: ECU( CHİP TUNİNG)

İleti uraaal » 14 Şubat 2010 17:44

bu konuda unutulmaması gereken en önemli nokta motor kapaklarının direnç gücüdür fazla güç supaplardan kulakçıklara kadar fazla basınç demektir.piyasadaki 2.0 motorların altındaki birçok motor ünitesi maliyet odaklı yapılmaktadır.özellikle ülkemizde chip tuning kavramı doğru anlaşılamamıştır.temelde chip tuning zaten güçlü ve yeterli altyapısı bulunan motor chiplerine uygulanmaya müsaittir.en sık kullanıldığı alan ralli araçlarıdır.bu konuda en başarılı çalışmalardan birini vw yeni polosuyla yapacak gibi lakin bekleyip görmek gerekir.
uraaal
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 3
Kayıt: 12 Şubat 2010 17:43
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 70
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul

Re: ECU( CHİP TUNİNG)

İleti TheTez54 » 22 Mayıs 2010 13:09

Bu olay emülsiyon değerlerini minimum tutmaya çalışan firma ayarlarını değiştirip aracı çevrecilikten performanslıya çeviren bi olay değil midir,olay sadece bu ise fazla sıkıştırmakdıktan sonra neden zarar versin motora..sadece şehirde daha atak bi araç olmasını sağlamaz mı..Zararı o kadar fark edilir boyutlarda mı olur?
TheTez54
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 537
Kayıt: 29 Haziran 2009 16:35
Marka & Model: Faz 2 Expression
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 85 ps BVR
Kilometre: 103000
Yakıt: shell v-power
Lastik Markası: continental
İsim ve Şehir: servet sakarya



Modifiye

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 112 misafir