SAC NEDEN ZAYIF??

?

SAC NEDEN ZAYIF??

İleti umurcak » 11 Aralık 2009 23:15

araclarımzın sacı cok zayıf içinde barlar var evet sert ve şiddetli çarpmalarda etkili olabilir fakat neden dısını birazdaha zayıf tutmuslar sanki elimle biraz zorlasam içine gircek gibi motor bisiklet giibi araclar özelliklede araclarımızda iz bırakabilyo zayıf degmelerde bile neden acaba görüslerinizi tecrubelerinizi bekliyorum..
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 432
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun


Re: SAC NEDEN ZAYIF??

İleti Serdar » 12 Aralık 2009 11:04

Sacların dayanıklı olması için... Daha dayanımlı veya daha kalın sac kullnılması gerekirdi bu da araca fazladan yük ve maliyet getirirdi.
Ayrıca güvenlik konusunda darbeye maruz kalan parçaların çarpışma etkisini yolculara en aza indirgeyecek şekilde deforme olması gerektiğini okumuştum.
Sacların zayıflığı veya dayanıklılığı sanırım bunlar gözünde bulundurularak belirleniyor.
Serdar
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 10 Haziran 2008 08:00
Marka & Model: CLIO III 2007 - Dyn.
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16v - 98bg
Kilometre: 55000
Yakıt: Shell V-Max / LPG
Lastik Markası: Continental CPC2
İsim ve Şehir: İzmir

Re: SAC NEDEN ZAYIF??

İleti semih89 » 12 Aralık 2009 15:15

saç kalın muhabbeti sanırım çok eskilerden bu impalalar falan zamanından kalan bir alışkanlık :) saçı isterseniz 5 mm yapın ne farkedecek. günümüzde kazalarda önemli olan aracın şeklinin bozulması değil o darbeyi absorbe ederek içerideki insanlara en az şekilde etki etmesini sağlamak. aynı şekilde siz sağlam araba yaparsınız belki ama ya karşınızdaki araç sizden çok daha basitse ne olacak ? bu yüzden ben insanları anlayamıyorum 300-500 liradan kaçıp kasko yaptırmama olayını . hele günümüz araçlarının en ufak parçaları bile milyarları bulabiliyorken. araçların sacı aslında skin , kaplama dışında çok büyük bir işe yaramıyor. mesela çamurluklar plastikler , çünkü üzerlerinde herhangi bir kuvvet taşımıyorlar. kasko olayında da siz ne kadar iyi şöför olursanız olun, birisi gelir pat vurur yapacak birşey yok. kapitalist düzene ayak uydurmuşum sanırım :) bu 5 yıldız olayına da aslında benim kafam takılıyor . mesela clio 3 otantik bir araç neden sokulmaz ncap testlerine yada bir sedan otantik megane 2. gördüğüm kadarıyla çoğunlukla en üst düzey araçlar bu testlere giriyor. yapısal olarak aynılar mı acaba ? 5 yıldız için mesela arka yolcuların da koruması sayılıyordur ama otantiklerde mesela arkalarda hava yastığı bildiğim kadarıyla yok.
semih89
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1052
Kayıt: 10 Nisan 2009 20:43
Marka & Model: Clio Dynamique
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 85bg
Kilometre: 35000
Yakıt: EuroDizel Opet
İsim ve Şehir: ltba

Re: SAC NEDEN ZAYIF??

İleti omeralemdar » 12 Aralık 2009 16:02

çok güzel bilgiler yazmışsın semih89 arkadaşım öyle bir bilgide erim yazmıştı hatırladıgım kadarıyla.
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: SAC NEDEN ZAYIF??

İleti Arslan » 12 Aralık 2009 22:52

İnsanlar araç alırken acaba kaç tanesi güvenlik unsurunu ön plana çıkartıyor merak ediyorum. Mesela bizde yeni bir araç gördümü ilk sorulan sorular: Abi kaç basıyor, kaç beygir, ne kadar yakıyor,vs. Ancak şu sorular pek sorulmaz: Kaç hava yastığı var, esp var mı, vs. Adam gidiyor aman far yıkama olsun, yok kararan dikiz aynası, otomatik yanan farlar,.. Güvenliğe gelince bize bişey olmaz. Hatta masraf çıkarmasın diye iptal edilmiş hava yastıkları ile dolaşan, emniyet kemeri tokasını bağımsız bulup takanlar mı dersiniz..
Arslan
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 21 Kasım 2008 16:32
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V 75BG
Kilometre: 46
Yakıt: Benzin
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: istanbul

Re: SAC NEDEN ZAYIF??

İleti oguz1 » 13 Aralık 2009 11:54

İşin özünde insan hayatı var , en değerli varlığımız canımız sonra sevdiklerimiz geliyor. Hayat bu kadar değerli olduğuna göre bu konuda kim çalışma yapmışsa kazanmıştır. Renaultta 70 li ve 80 li yıllarda yaptığı güvenliği yok denecek kadar az olan araçlarla çok insanın canını aldı. Teknolojinin gelişmesiyle araçlarada son teknoloji ürünü donanımlara takılmaya başladı. Donanımların yanında diğer bir sabit düşünce yerleşti. Yaşam hücresi bu insanların canını emanet ettiği araçtaki ana unsur.

Bununyanına ABS ,EBD,AFU,ESP, yeni nesil kafalıklar ve Emniyet kemerlerininde geliştirilmesiyle araçlarımızın güvenlik seviyesi epey yükseldi.

Aracın saç kısmı genel olarak önden gelen darbelere karşı pek koruma sağlamazlar çünkü gelen darbe o kadar yüksektirki bunu emecek 1 mmkalınlığındaki sacın bir anlamı kalmaz. Yan darbelere karşıda koruması düşük düzeydedir. Bu korumalar yan kapı içi barlar ve önde radyatörün önünde şaseye direk bağlı kalın çelik barlarla sağlanır. Kaza esnasında aracın ağırlıda önemlidir fizik kuralları gereği araç ne kadar ağırsa kullanılacak çelik barların ağırlığıda o oranda artacaktır. Bu tamamen fiziksel hesapla yapılır. Yalnız şunuda düşünebilirsiniz 70 model 1500 kg ağırlığında bir mersedesle 2010 model clioIII çarpışsa ne olur. İşte burada aracın şasesin kullanılan çeliğin kalitesi önem kazanıyor. Bu kalite genel olarak n cap testlerinde test ediliyor. Buna benzer bir çarpışmayı discovry canalda yapmışlardı ve n captan 5 yıldız alan espase fazla değil 15 yıl önceki yine airagli espace ı gözle görülür oranda zarar vermişti.Benzetme uzmanlar tarafından şu şekilde ifade edilmişti yumurta kutusu ile kola kutusunun birbiriyle çarpışmasına benzetilmişti.

Bu arada bizim araçalarımızda hiçte hafif araçlar değil 1126- 1140 kg aralığında değişiyor ağırlıkları, benim araç 1136 kg, megan II 1.6 1145 kg ağırlığında.Aracımın değişik yerlerinde kapı vuruklarından dolayı epey ufak vuruklar var sağolsunlar, bunların hiçbiri kaportanın içe çökmeside olmasına rağmen saç gözükmüyor. Boya nın öncesi ve sonrasında yapılan uygulamalar aracımızda gerçekten çok güzel. Ben bu konuda renaultun tüm aksamlarına güveniyorum vede başarılı buluyorum.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: SAC NEDEN ZAYIF??

İleti ibom » 14 Aralık 2009 11:18

sac zayıflığı renolarda var.kaputu kapatırken bile sac yamuluyor.reno masraftan kaçmış.
ibom
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 179
Kayıt: 16 Eylül 2009 16:12
Marka & Model: renault clio alize
Motor Tipi & Gücü: dci 65 hp
Kilometre: 78000
İsim ve Şehir: karaman

Re: SAC NEDEN ZAYIF??

İleti umurcak » 14 Aralık 2009 11:58

iste bunu diyorum sac ince kaputu kapatırken bile yamulcak cinsten :D neyse allah kaza bela vermesin elimden geldigi kadar dikatliyim baskasının hatası olursada napim kısmet nasip derim ama allah iilerle karsılastırsın
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 432
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun

Re: SAC NEDEN ZAYIF??

İleti ibom » 14 Aralık 2009 14:11

Serdar demiş ki:Sacların dayanıklı olması için... Daha dayanımlı veya daha kalın sac kullnılması gerekirdi bu da araca fazladan yük ve maliyet getirirdi.
Ayrıca güvenlik konusunda darbeye maruz kalan parçaların çarpışma etkisini yolculara en aza indirgeyecek şekilde deforme olması gerektiğini okumuştum.
Sacların zayıflığı veya dayanıklılığı sanırım bunlar gözünde bulundurularak belirleniyor.


en zayıf sac renolarda..
ibom
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 179
Kayıt: 16 Eylül 2009 16:12
Marka & Model: renault clio alize
Motor Tipi & Gücü: dci 65 hp
Kilometre: 78000
İsim ve Şehir: karaman

Re: SAC NEDEN ZAYIF??

İleti maliedis » 14 Aralık 2009 14:54

güvenlik olarak düşünülmüş birşeylerin olduğu kesin araçlarda .bir şekilde gelen etkiyi en aza indirme mantığı güdülmüş gibi ama bence biraz daha sağlam olabilirdi ,ortası mutlaka vardır ufak defek kazalarda biraz daha kararlı bir yapıda olması daha ii olurdu.
maliedis
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 103
Kayıt: 04 Ekim 2009 18:47
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 65 hp
Kilometre: 55000
Yakıt: Shell Nitro+
Lastik Markası: MichelinEnergySaver
İsim ve Şehir: Muhammet Ali Ediş Eskişehir

Re: SAC NEDEN ZAYIF??

İleti oguz1 » 14 Aralık 2009 21:19

genelde kaporta sacı 0,85-1 mm arası değişir. 0.8 mm imiş megane.Bizim araçta 0.8 oma olasılığı fazla Laguna azcık daha kalınmış ama oda 1 mm altındaymış. Şu an piyasadaki hiçbir aracın kaporta sac kalınlı 1 mm den fazla değilmiş,

Önemli olan kaporta sacı kalınlığı değil burulma kaburgaları kirişleri ve torsiyon elemanlarıdır.

kaza anında sacın akordiyon gibi katlanması vb. bir çok özellik beklenir. katlanmadığı durumlarda kaza esnasındaki eylemsizlikten kırılmadık kemiğiniz kalmaz. volvo da bunun farkına varıp sac kalınlığını azaltan bir firmadır.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: SAC NEDEN ZAYIF??

İleti umurcak » 15 Aralık 2009 11:55

maliedis demiş ki:güvenlik olarak düşünülmüş birşeylerin olduğu kesin araçlarda .bir şekilde gelen etkiyi en aza indirme mantığı güdülmüş gibi ama bence biraz daha sağlam olabilirdi ,ortası mutlaka vardır ufak defek kazalarda biraz daha kararlı bir yapıda olması daha ii olurdu.

işte bunu diyorum aracımız saglam lafım yok ama birazdaha kalın olabilirdi ufak carpısmalarda birazdaha dayanıklı kalabiilir
umurcak
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 432
Kayıt: 28 Eylül 2008 01:03
Konum: İSKENDERUN
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 0
Yakıt: opet 95 oktan
İsim ve Şehir: UMUR-iskenderun

Re: SAC NEDEN ZAYIF??

İleti ibom » 15 Aralık 2009 14:11

erim demiş ki:Metaller, çarpışma esnasında akordiyon mantığında kırılması için dizayn edilmiş üzerinde senelerce mukavemet testleri yapılarak ortaya çıkmış mühendislik ürünüdür..

Hiç birşekilde kötü diyemeyiz, çünkü hepsi çok uzun seneler boyunca testlerden geçip, NCAP testinden 5 yıldız almak için uğraşılmış sistemler..


Size bir örnek.. Uzunca çok sert bir demiri yere vurduğunuzda eliniz de acır.. Çünkü Sert demirin yere vurmasıyla oluşturduğu açrpma enerjisini direkt elinize kadar ulaştırır..
Ancak Demir yumuşaksa, yere hızlıca vurduğunuzda çarpma etkisini bir nebze kendisi yamularak emer ve elinize fazla bir yük gelmez, hatta çarpışma sonrası , demirin bir kısmı eski haline bile gelebilir(Demir içinde kullanılan polimer malzeme varsa..)...

Başka bir örnek de, toplar vardır, bir tanesini çekip bıraktığınızda diğer top gruplarına vurduğunda ilk çarpan top yanındaki topa, oda yanındaki topa çarpışma enerjisini aktararak en son topa kadar kadar aktarır, en son top da elirye doğru bir hareket yapr, sonra bu top ters yönde tekrar aynı işlemi yapar. Sürtünme kuvvetini ne kadar az tutarsanız, ve topları ne kadar sert malzemeden yaparsanız enerji aktarımı sonsuz'a yakın bir şekilde gerçekleşir..
Ancak topları yumuşak malzemeden yaparsanız, her çarpışmada topların büzülmesi için gerekli enerji çarpışma enerjisinden alınacak, bunu kullanacak, harcanan bu kinetik enerji biriktirildiğinde bir önceki zamana göre daha az potansiyel enerji kalacaktır, en sonunda da toplar enerji tamamen harcanınca duracaktır...

Umarım anlatabilmişimdir..


iyi arkadaşımda bu ayrıntıyı yalnızca reno uyguluyor.diğer bütün arabaların sacları renolardan daha kalın.
ibom
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 179
Kayıt: 16 Eylül 2009 16:12
Marka & Model: renault clio alize
Motor Tipi & Gücü: dci 65 hp
Kilometre: 78000
İsim ve Şehir: karaman

Re: SAC NEDEN ZAYIF??

İleti maliedis » 16 Aralık 2009 18:01

beni önceden de dediğim gibi tek üzen ufak defek şeylerde hasar alması sağlam olduğuna ve can güvenliği için tasarlanmış olacagına ben inanıyorum tabi arabanın içine kadar tepkiyi emmediği sürece ki bir yerde mutlaka kesiyordur artık.
maliedis
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 103
Kayıt: 04 Ekim 2009 18:47
Marka & Model: Renault ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI 65 hp
Kilometre: 55000
Yakıt: Shell Nitro+
Lastik Markası: MichelinEnergySaver
İsim ve Şehir: Muhammet Ali Ediş Eskişehir

Re: SAC NEDEN ZAYIF??

İleti RPDiFOR » 19 Mayıs 2010 02:46

can guvenliği için yapılan testler çarpışma testleri 50 km hızla yapılıyor bilginize dikkat etmek lazım geri dönüşü olmayan olaylar yaşamamak için hep diyoruz biliyoruzda ama trafikte karşımıza bi dengesiz denk gelince unutuyoruz tum bunları zone reality kanalında gecen gün bi kovalamaca izledim araba crysler sebring sedandı polisten kacıyodu kaza yaptı içindekilerin halini burda yazmak istemiyorum yuksek hızlarda kaza durumunda tam güvenli araba yoktur bilginize
RPDiFOR
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 170
Kayıt: 13 Ağustos 2008 23:49
Marka & Model: Toyota Corolla
Motor Tipi & Gücü: 1.6 115bg Dual VVti
Kilometre: 51000
Yakıt: Total
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: ist


Sonraki

Diğer Konular

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 76 misafir