Yeni arabamız Kadjar

Tamamıyla bizlere (forum üyelerine) ait garaj konuları. Garajınızı açınız ve kendinizi, aracınızı tanıtınız.

Yeni arabamız Kadjar

İleti KadjarFan » 12 Mart 2016 01:18

Merhaba arkadaşlar , biz de aranıza katılmak istedik. Uzun süredir siteyi takip eden birisiydim ancak üye olmamıştık.

Biz de kadjar aldık. Antalyadan katılıyoruz. Arabamızı Zamanlar renault dan aldık. Oradaki Erdal Bey, sağolsun çok yardımcı oldu. Başarılı bir anlaşma oldu.

Kadjar ICON 1.5 DCI EDC . 3 ay araştırdık. Nissan Qashqai, Mazda CX5 , Hyundai Tucson ve Renault Kadjar ı test ettik ve araştırdık. En sonunda Kadjar almaya karar verdik.
Kadjar diğer araçlara göre çok daha konforlu ve biraz daha önde geldi. Nissanın kardeşi olması ancak ondan sonra üretildiği için Nissandan daha iyi olmayı hedeflemesinden gerçekten de Nissan dan daha iyi bir araç çıkarmış Renault. Aslında Nissan içinde Renualt, Renualt içinde Nissan var diyebilirim.
Bizim aracın aküsünde Nissan yazıyor mesela :) Renault ve Nissan bence pazarda birlikte bu satış payını paylaşmak için böyle bir strateji belirlemişler. Çok açık gözüküyor bu.


Araçta panaromik cam mevcut ve istediğiniz zaman bu camı otomatik kapatıp açan bir düğme koymuşlar. Düğmeye bir kere kısa bastığınızda komple kapatıp açabiliyor, kapatıp/açma esnasında basarsanız o anki konumunda kalıyor. Çok ferah ve aydınlık bir hal alıyor...


[ img ]


Bagaj çok başarılı.. Sınıfının en büyük bagaj hacmine sahip diyebiliriz. Qashqaiden 42 litre daha fazla bir hacme sahip. Boyut olarak da Nissandan hem genişlik hem uzunluk olarak daha büyük bir araç . Arka koltukları, ön yolcu koltuğunu yatırdığınızda arabanın nekadar büyük bir araba olduğunu görüyorsunuz ve ev taşırken nakliyeci çağırmasak da olur gibi bir şey geçiriyorsunuz içinizden :)

[ img ]



Aracın ön, arka ve yan far ve siyal grupları çok başarılı. Aracın sert bakışına destek olur yönde çok iyi tasarlanmışlar ve Pure Vision LED teknoloji ile donatılmışlar. Bu sayede artık farların önündeki plastiğin ısıdan solayı sararmasının önüne geçmişler.. Duruşlarına da gelirsek, çok güzel duruyorlar! Çok keskin bir bakış sağlıyor.
[ img ] [ img ]




Koltuklar, Tüm vücudunuzu kavrayan ve tutan , çok konforlu ofis koltukları kadar rahat ve ayrıca belinizin boşluğunu alabilen bir bel destek ayarı mevcut.
[ img ]




Araçta o kadar çok özellik var ki. Hangi birini sayacağımı şaşırdım.

En çok sevdiğim özellikleri, kendi kendine park edebilmesi, Geri görüş kamerası, şerit takip ikaz mekanizması, ses ile tüm araç fonksyionlarını kullanabilme (Tüm dilleri algılayabiliyor)
Vites geçişlerini inanılmaz beğendim. Çift kavrama olduğundan vites geçişlerini hiç ama hiç anlamıyorsunuz. 6 vites olmasına rağmen sanki araç tek vites gidiyormuş gibi...


İçeriye ses almama konusunda sıkıntı yok. Malzeme kalitesi ICON versiyonda çok iyi. Her yeri deri döşeme ve yumuşak malzeme ile donatılmış. Bu sayede esnemelerde araç içinde ses üretimi olmuyor. Sadece orta konsoldaki vites bölümündeki sert plastik bölümünde biraz ayar yapılması gerekecek. Anlık olarak bir çukura girmişseniz ortadaki konsoldaki sert plastik bazen çıtır çıtır ses çıkarabiliyor. Ancak genel itibari ile araç çok tok ve dolu hissi yaratıyor. Bu da sizin çok keyifli bir yolculuk yapmanıza olanak sağlıyor.







Teknolojik olarak araçta yok yok. Biz sadece kutup paketini almadık. geri kalan herşey full.
Kendi kendine park etmesi muhteşem. Dikey, paralel, çapraz olarak, yanındaki araca en iyi şekilde park edecek şekilde çok iyi bir hesaplama ile park ediyor ve her zaman başka bir araç da park edebilmesi için yer açmaya çalışıyor.
Yanınızdan araç geçerken o anda o aracın geçtiği yöne doğru küçük de olsa direksiyonu kırmışsanız sesli olarak anında sizi uyarıyor. Şeritten çıkmışsanız hangi şeridin üzerine bastığınızı stereo ses ile sağ-sol şeklinde size bildiriyor ve ayrıca ekranda da kırmızı olarak gösteriyor.
Ekranın ful değiştirilebilir olması da muhteşem. İnanılmaz yüksek seviyede teknolojik bir araç kullandığınızı hissettiriyor. Ön konsol göstergelerin olduğu kısım tamamen aslında monitor ve istediğiniz şekilde ekranları değiştirebiliyorsunuz. Ayrıca değiştriğiniz ekran stillerine ayrı ayrı renkler de verebiliyorsunuz.
Karşı taraftan araç geliyorsa ve sizin uzunlarınız yanıyorsa hemen kısalara dönüşüyor farlar, sonra tekrardan uzunlara geçiyor. Virajalara dönerken döndüğünüz yönde ek olarak sis farları devreye giriyor ( çok da gerekli süper bir özellik değil ).


[ img ]

[ img ]
[ img ]

[ img ]


Yağmur sensörü, far sensörü de klasik özelliklerinden biri. Aracın heryerinde park sensörü mevcut, otomatik park ederken bu sensorlerin hepsi devreye giriyor. Ekranında da 360 derece sensor haritası çıkıyor ve etrafta hangi objeler ne kadar uzakta 360 derece şeklinde size gösteriyor. Geri görüş kamerası çok başarılı. Direksiyonu döndürdünüzde aracın nasıl bir manevra yapacağını ekrandaki kamera görüntüsündeki gideceği yolda nasıl gideceğini simüle eden çizgiler yay şeklinde değişiyor ve direksiyonu döndürdükçe bu yaylar da daha açılı hale geliyor ki sizin yanınızdaki arabayı sıyırıp geçebileceğinizi de göstermiş oluyor. Çok dar yerlerde bu özellik ile çok iyi manevralar yapabiliriniz.
[ img ]



Elektrikli elfreni muhteşem birşey. Yolculuk esnasında durduğunuzda frene 2 saniye basılı tutarsanız araç yakıt tasarrufu için motoru kapatıyor ve el frenini otomatik çekiyor, siz gaza bastığınızda o çoktan el frenini indirmiş oluyor. Aynı zamanda motoru kapatmak için butona bastığınızda o çoktan el frenini çekmiş oluyor. Yokuşta durmuşsanız, freni bıraktığınızda araç geriye kaymıyor! ve 2 saniye kadar siz gaza basmanız bile araç frende bekliyor , bu iki saniye içinde gaza basarsanız otomatik freni iptal ediyor ve topukluyor.
[ img ]




Araçta anahtar yok, sadece yanınızda taşıdığınız bir "cisim" var. Bu cisim ile uzaktan isterseniz aracın lambalarını açabiliyorsunuz, bagajı açabiliyorsunuz, aracı kitleyip kapatabiliyorsunuz. Acnak bu şey yanınızda ise kapılardaki butona basmanız aracı açıp/kapamanıza yeterli oluyor. Bu anahtarı araç içinde unutmaşsanız aracın kendini kitlememesinden anahtarı araç içinde unuttuğunuzu anlıyorsunuz ve anahtarı araç dışına çıkardığınız an kapı kolundaki küçük düğmeye basarak aracınızı kitliyorsunuz. Bu anahtar çantanızda olması yeterli. Anahtar aramaya son vermiş renault :)


Hava kirlilik ölçüm sensörleri mevcut ve ekranda havanın ne kadar kirli olduğunu görebiliyorsunuz. Bu da sizin çok iyi bile kullansanız acaba neden bu kadar fazla yaktım sorularınızı bu ekrana bakarak havanın kirliliğine bağlamanız ile mutlu sonla bitiyor.



Elektrikli dış dikiz aynaları bir düğme ile kapatılabiliyor, sinyaller bu aynalar üzerine yerleştirilmiş, yeterince büyük aynalar konmuş, kör nokta uyarı sistemleri hem sol hem sağda mevcur ve yine aynanın içine çok şık şekilde yerleştirilmiş, yanınızdan bir araç geçmek üzere iken hangi tarafta ise o tarafın aynası içinde turuncu bir lamba yanıyor,

Klima iki ayrı bölmeden oluşuyor. Yani Dual klima. şoför kendi tarafını, yolcu kendi tarafını ayarlayabiliyor. Ayarlama çok hızlı, basit yapılabiliyor.

Aktif acil fren sistemini henüz nasıl test edebileceğimi keşfedemedim :) Onu test etmek biraz yürek ister :) Öndeki araçlara çok yaklaşıp öndeki aracın ani olarak durmasını beklemek gerekir ki, önceki araç bir arkadaşınız olmalı ve telefondan hadi şimdi frene bas dediğinizde siz de kontrol altında bu özelliği test edebilirsiniz.


Orta konsoldaki ekran aslında bir tablet. renault için üretilmiş bir tablet olarak kabul edilebilir. Çünkü renualt RavLink ası altında bir de internet bağlatısı olan DigitalPack paketi ile cihazı internete bağlıyor ( biz 1 yıllık hediye aldık ) ve RenaultStore dan değişik uygulamalar indirebiliyorsunuz. USB ye video, film, muzik, yükleyebiliyorunuz. Bit tablette hangi aksiyonları yapıyorsanız burada da bu aksiyonları yapabiliyorsunuz.

Haritası genel itibari ile başarılı ancak, ses komutu ile bir adres söylediğinizde o adresi çözümlemesi bazen başarısız oluyor. Çünkü Adres haritada tam sokak ismi ile olmayabiliyor. Yol olsa bile sokak ismi eksik olduğundan adresi bazen elinizle nokta olarak göstermeniz gerekebiliyor. Ancak bunu yapmak çok kolay olduğundan sesli olarak beni anlamasını beklemekten çok daha hızlı bir şekilde adres bulabiliyorum.

Yol bilgisayarı çok başarılı. ECo-Drive modu ile size daha az yaktırmaya çalışıyor, ayrıca tüm sürüş tecrübenizi performanızı sürekli kaydediyor ve yolculuk sonunda size puan veriyor. Aracı kötü kullanırsanız, ön konsolda yapraklar var, o yapraklar dökülmeye başlıyor ve siz o yaprakları dökülmesine kıyamayıp adam gibi kullanmaya karar veriyorsunuz :)
Tüm lastiklerin basınçlarını yine önkonsol ve orta konsoladaki ekranlarda görebiliyorsunuz. Ne kadar km daha gidebileceğiniz, ne kadar yaktığınız, ort hız ve diğer klasik yol bilgisayar özellikleri biraz daha zenginleştirilmiş ve akıllı hale getirilmiş. Akıllı hale getirilmiş diyorum çünkü yolculuk bittikten sonra şimdiye kadar ki tüm eski performanslarınıza bakarak bundan sonra ki kullanmanızın daha mı iyi daha mı kötü puan alacaığını size öngörüyor, bu da sizi daha çok üzüyor ya da daha çok mutlu ediyor. Bu şekilde arabanız ile bir bağ kurmanıza yardımcı oluyor ve her zaman kibar ve hassas kullanmanız yönünde sizi hizaya sokuyor araba :)

Cruise kontrol, iki aşamadan oluşuyor. 1- Hız limitörü: Ayarladığını hızdan daha ileri gidemiyorsunuz. 2- Hız regülatörü: Aarladığınız hız da tutmaya çlışıyor.
İki özellik de çok iyi çalışıyor ve direksiyondan azaltıp artırarak motora sinyal gönderebiliyorsunuz. Ben uzun yolda sadece bu özelliği kullanarak direksiyondan aracı hızlandırıp yavaşlattım çok başarılı oldu.


Ses sistemine gelirsek, Ses sistemi BOSE ve bas seslerde hiç bir bozulma olmuyor. Ancak tavsiyem fader da tam oratada değil, biraz arkaya doğru sesi aktarırsanız ön taraftaki hoparlörlerin hiç bir zaman cızırdama yapmamasını sağlamış ve daha tok daha kuvvetli bazların çıktığı bir ayarda kullanmanız sağlanmış olacaktır.



Aslında daha bir sürü şey yazardım da.. Felaket uykum geldi :)

Sevgiler...





DIŞ EKİPMANLAR
Yan Aynaya Entegre LED Sinyaller
Tavan Barı
Otomatik açılıp kapanan Panoromik Cam Tavan
Karartılmış Camlar

GÜVENLİK
Perde Hava Yastıkları
Anti Blokaj Fren Sistemi (ABS)
Aktif Acil Fren Destek Sistemi
Acil Fren Destek Sistemi (AFU)
Sürücü ve Yolcu Ön ve Yan Hava Yastıkları
Otomatik Uzun/Kısa Farlar ve Yağmur Sensörü
Elektronik Denge Programı (ESC)
Kör Nokta Uyarı Sistemi
Şerit Takip Sistemi
Lastik Basınç Sensörü
Eco Sürüş Modu
"C" Şeklinde LED Gündüz Farları
Geri Görüş Kamerası, Ön ve Arka Park Sensörü
Viraj Aydınlatmalı Ön Sis Farları
360 derece Park Destek Sistemi
Stepne
Cruise Control

MEDYA
Türkiye Haritası
Renault R-Link 2.0 İnternet Bağlantılı Entegre Navigasyon ve Multimedya Sistemi
Direksiyondan Kumandalı Müzik Sistemi
Ses komut algılama ile interaktif menu sistemi
Bluetooth ile Telefon-Mzik sistemine entegrasyon
İnternet Bağlantısı

KONFOR
Yağmur Sensörü ve Otomatik Yanan Farlar
Elektronik Klima
Deri Döşeme
Elektrikli Park Freni
Elektrikli ve Isıtmalı, Elektrikli Katlanan Dış Dikiz Aynaları
Kendiliğinden Kararan İç Dikiz Aynası
Tek Tuşla Katlanan Arka Koltuklar ve Arka Koltuk Sırtlığı 1/3 - 2/3 Katlanma özelliği
Sürücü Koltuğu Bel Desteği Ayarı ve Katlanabilen Ön Yolcu Koltuğu
Eller Serbest Renault Card Sistemi
Nappa Deri Direksiyon

TELEMATIK
Digital Pack
Bu iletideki ekleri görmek için gerekli yetkilere sahip değilsiniz.
KadjarFan
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 2
Kayıt: 07 Mart 2016 02:57
Marka & Model: Kadjar ICON
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 110
Kilometre: 25
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Continental 19"
İsim ve Şehir: Mehmet / Antalya


Re: Yeni arabamız Kadjar

İleti algins » 12 Mart 2016 15:04

Çok güzel araba. Güle güle kullanın. Kaza bela uzak kalsın.
algins
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 18
Kayıt: 19 Ağustos 2015 19:08
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 95000
İsim ve Şehir: istanbul

Re: Yeni arabamız Kadjar

İleti oguz1 » 12 Mart 2016 19:49

Güzel araç kazasız güzel günlerde kullanın.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: Yeni arabamız Kadjar

İleti Devrim » 22 Ekim 2016 02:54

İlgimi çeken hoş bir araç. Güle güle kullanın, kazasız belasız!
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Yeni arabamız Kadjar

İleti impossible » 25 Ekim 2016 17:38

hayırlı uğurlu olsun,

beğendiğim ve 100bin seviyesinde bir araç alacak olursam ilk 3e koyacağım bir araç kadjar. ön konsoldan gelen ses kronik bir sesmiş ve çözümlenemiyormuş. ancak yeni üretimde buna çözüm bulmuşlar diye duydum.

kutup paketinde neler vardı ve aracınızı ne kadara almıştınız?
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Re: Yeni arabamız Kadjar

İleti Burak05aktas » 25 Mayıs 2018 16:11

Çok güzel bilgilendirme yazısı olmuş teşekkürler. Allah kaza vermesin inşallah
Burak05aktas
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 4
Kayıt: 05 Nisan 2018 00:21
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci 65 bg authen
Kilometre: 205000
Yakıt: Dizel
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Burak istanbul



Garaj

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 111 misafir