Yeni mi Kullanılmış mı!

Sıfır araç alırken dikkat edilmesi gerekenler, üzerinde durulması gereken noktalar.

Yeni mi Kullanılmış mı!

İleti omeralemdar » 23 Haziran 2008 17:16

<Bütçeniz elveriyorsa, yeni otomobil almalısınız.> Yeni otomobil, üretici firma garantisi altında ve sizinle hayata başlayacağından, geçmişi hakkında endişe duymadan, güvenle ve uzun süre sorunsuz kullanabileceksiniz.
Ama bütçeniz el vermedi!!!!! O zaman
Oto galerileri, karar vermenize yardımcı olmak için kısa bir test sürüşü yaptırmaktadır. Almayı düşündüğünüz otomobili kullanmayı sevip sevmeyeceğinizi anlamak için, sürüşü yeterli olmayabilir. Birçok oto kiralama firmasında sizin almayı düşündüğünüz modelden bulunabilir. Kiralayacağınız araba yapacağınız birkaç yüz km ile daha iyi fikir edinebilirsiniz. Kiralamayı düşünürseniz, kilometresi az olanı değil fazla olanı tercih edin. Böylece, almayı tasarladığınız arabanın bir süre kullanıldığında ne duruma geleceğini daha iyi değerlendirmiş olursunuz.
İmalatçıların yaptığı model değişiklikleri arasında bunalmamak için, almadan önce kararınızı kesinleştirmelisiniz. Galerilere uğrayarak fikirlerini alın. Hâlâ kararsızsanız yeni oto dergilerini inceleyin. Çoğunda almak istediğiniz otomobilin iyi ve kötü yanlarına ait birçok bilgiyi bulabilirsiniz. Beğendiğiniz otomobilin fiyatı bütçenizi çok aşıyorsa, ikinci el piyasasına da bir göz atmalısınız. Birçok marka ve modelin ikinci el fiyatları %30 ...% 40 kadar ucuzlamaktadır. Ancak, ikinci el otomobilin almanın da dikkat edilmesi gereken riskleri vardır. Bu durumda;
Deneyimli bir oto teknisyeni veya oto tamircisi bularak, araç sahibine de haber vermek kaydıyla, almayı düşündüğünüz aracı onun incelemesini sağlayın.
Oto dergilerini, araç broşürlerini inceleyerek, almak istediğiniz aracın özelliklerini ve geçmişini öğrenin.
Almayı düşündüğünüz otomobilden birden fazla satılığa rastlıyorsanız, hepsiyle de test sürüşü yapın. Çok araçla test sürüşü, alabileceğiniz en iyi aracı seçmenizi ve özellikle almak istemeyeceğiniz kadar kötü durumda olanları elimine etmenizi sağlar. Test sürüşü öncesinde ve sonrasında motor yağını kontrol edin. Renginde ve seviyesinde bir fark görülmemelidir. Eğer görürseniz, bilin ki teste gelmeden hemen önce değiştirilmiştir.
Düzensiz tekerlek aşıntısını kontrol ediniz.
Servis bakım kayıtları olup olmadığını sorunuz. Kayıtların varlığı olumlu bir işarettir.
Almayı düşündüğünüz araca sahip kişilere ulaşabiliyorsanız onların fikirlerini alın. Çoğu size yardımcı olmaktan memnun olacaktır.
Otomobilini almak istediğiniz kişinin mümkünse ev ve işyerini de inceleyin. Eğer evi veya işyeri bakımsızsa, muhtemelen otosuna da iyi bakmamıştır.
*OTOMOBİLİNİZİ SATARKEN NELERE DİKKAT ETMELİ ?
Otomobilinizi satışa uygun bir şekilde hazırlarsanız, daha çabuk ve daha kazançlı satabilirsiniz. Satışa hazırlama aşamasında uygulayacağınız ve aşağıda açıklanan bazı basit ve az masraflı işlemler size bunu sağlayabilir.
Otomobil satış stratejisi
Aracınızı satmaya karar verdiğinizde yapmanız gereken ilk şey, talep edeceğiniz satış fiyatını tespit etmektir. Bunun için, gazete ilanlarına bakar, otomobil pazarını ve galerileri gezerek sizinki ile aynı model araçların dış ve iç durumunu, kilometresini, geçirdiği onarımları, motorun durumunu ve fiyatını öğrenirseniz, sizinki de üç aşağı beş yukarı bu fiyatlar civarında olacaktır.
İkinci aşamada kendi aracınızın durumunu gözden geçirin. Aşağıda bu konuda bazı ipuçları verilmiştir.
Aracın durumunun gözden geçirilmesi
Aracınızı satıyor değil de alıyor olsaydınız nerelerine bakar, neleri kontrol ederdiniz? Alır mıydınız? Neleri eksik yada yetersiz görüyorsunuz? İşte bunlar aracınızı kolayca satmanız için üzerinde çalışmanız gerekli olan konular.
Şayet iyileştirmek için herhangi bir çaba harcamazsanız, aracınızın hem değerinin altında ve hem de daha zor satılabileceği kesin.
Aracınızı satışa hazırlayın
Rölanti, ayarı, supap ayarı, balans ayarı, susturucu değişimi veya pasta cila gibi, 80...100 milyon lira harcayarak yaptıracağınız bazı ayar ve onarımlar size birkaç yüz milyon TL kazandırabilir.
Araç gövdesi nasıl hazırlanır?
Önce aracınızı güzelce yıkayıp kuruladıktan sonra, çiziklerini inceleyin. Nasıl görünüyor?
Şayet bazı çizikler varsa, ince bir fırça veya ucu sivriltilmiş bir kibrit çöpü ile dikkatlice boyayın. Fazla boya sürmeyin, boyayı ince bir katman halinde ve boyalı kısma taşırmadan, tam çiziğin genişliğinde sürün.
Lambalar nasıl temizlenir?
Lamba camları kirli ise, söküp deterjanlı sıcak su ile birkaç dakika çalkalayıp soğuk su ile duruladıktan sonra kurutunuz. Eğer hâlâ kirli ise, aynı şekilde temizlemeye devam ediniz.
Genel görünüm
Eğer aracınızın jantları çelik ise ve kapakları yoksa, yeni bir takım alarak takınız. Aracınızın albenisi artacaktır.
MOTOR VE TRANSMİSYON NASIL HAZIRLANIR?
Motor nasıl hazırlanır?

Aracınızı alırken gösterdiğiniz dikkati hatırlayın. Müşteriler genellikle sessiz çalışan motordan etkilenirler. Supap ayarı, kayışların gerginlik ayarı, varsa yanık conta veya deliklerden egzoz gazı kaçaklarının önlenmesi gibi küçük önlemler, motor sesinin azaltılması için yeterli olabilir. Bu işler fazla masraf gerektirmeyen işlemlerdir.
Motor yağının, soğutma ve cam sileceği sıvılarının tamam olup olmadığını kontrol edin, eksiklerini tamamlayın.
Motoru ve çevresini güzelce silin.<burada yıkatın yazıyordu ama hayır!!!>yıkatmayın.
Transmisyon nasıl hazırlanır?
Aracınızın vites değişimi kolay oluyor mu?
Debriyaj pedalı erken veya geç mi kavrıyor?
Vites kutusundan ses geliyor mu?

Ayarlattırın. Yağ kaçaklarını kontrol edin. Mümkünse transmisyon yağını değiştirin ve vites kutusu yağına piyasada bulunan özel katıklardan bir miktar eklettirin.
Araçın iç kısımları nasıl hazırlanır?
Eski ise, koltuk kılıflarını ve paspasları yenileyin. Aracın içini tüm ayrıntılarına varıncaya kadar (Torpido gözü, küllük, kapı cepleri, havalandırma çıkışları, koltuk altları, tavan, siperlik arkaları, emniyet kemerleri, vb.) temizleyin.
Koltuklar ve kumaş kısımlar nasıl temizlenir?
Koltuk temizleme için piyasada çeşitli ürünler satılmaktadır. Koltukları bunlardan biri ile temizleyebilirsiniz. Böyle bir temizleyici olmadığı takdirde, normal bir çamaşır tozunu da kullanabilirsiniz. Sıcak suya bir miktar ekleyip köpürttükten sonra, temiz bir bezi köpüğe daldırıp çıkararak bir miktar sıktıktan sonra, her seferinde koltuğun bir bölümünü fazla ıslatmadan siliniz ve hemen ardından yine temiz ve genişçe bir bezle kurulayınız.
Göğüs kısmı, gösterge panosu ve diğer plastik aksam nasıl parlatılmalı?
Temizlik işi bittikten sonra, plastik, vinyl vb. için kaliteli bir parlatıcı (dashboard polisher) ile tarifesine uygun olarak, düzgün ve dalgasız biçimde bu yüzeylere uygulayınız. Her defasında bir yüzeyi parlatınız.
*BAGAJA DİKKAT!
Bagajı iyice (yedek lastik bölümü dahil) iyice temizleyin ve bagajda gereksiz hiçbir şey bırakmayın. Mümkünse takım çantasını yenileyin veya eksiklerini tamamlayın. İlk yardım çantasının eksikleri varsa onları da tamamlayın.
Aracınızı hazırladıktan sonra yapacağınız ilk şey, çok okunan bir gazeteye ilan vermek olabilir. İlanda dürüst olun. Aracınızı abartısızca ve özlü biçimde tanımlayın. Daha sonra müşteri geldiğinde açıklamak üzere, bütün avantajlarından bahsetmeyin. Eğer aracınızı olduğundan iyi tanımlarsanız, müşteri gerçeği görünce hayal kırıklığına uğrayabilir. Bunun aksine, eğer aracı tanıtımdakinden daha iyi bulurlarsa memnun olacaklardır.
Telefonlara da nazik ve samimi cevaplar verin. İlan kısmında da belirtildiği gibi, aracınızı abartısızca ve özlü biçimde tanımlayın ancak, yeni lastikler, radyo-teyp, vb. yine müşteri geldiğinde açıklamak üzere, bazı avantajlardan bahsetmeyin. Genellikle niçin satmak istediğiniz de sorulur. "Bıktım" filan gibi cevaplar vermeyin.
Gelen müşteriye, önce incelemesi için fırsat verin. Eğer beğendiğini sezinlerseniz, yeni lastikler, yaptırdığınız yeni bakım ve ayarlar, alarm sistemi gibi, ona henüz bilmediği avantajlardan bahsedin.
Bazı müşteriler, pazarlık güçlerini yükseltmek, aracınızı daha ucuza almak için aracınızı kötüleyebilirler. Müşteri aracınızı bir uzmana kontrol ettirmek istediğini söyleyerek, bazen bunu bir tamirci veya teknisyen (dürüst olan büyük çoğunluğu hariç) aracılığıyla da yapabilir. Aracınızı iyi tanımalı ve onlara karşı dikkatli olmalısınız.
Şayet müşterinin gerçekten memnun olmadığını hissediyorsanız, gereksiz yere fazla çaba harcamamalı ve nezaketle savuşturmalısınız.
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA


Re: Yeni mi Kullanılmış mı!

İleti vipsezgin » 15 Ocak 2011 13:59

paylaşım için teşekkürler ömer abi
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: Yeni mi Kullanılmış mı!

İleti Ruzgar » 16 Mart 2011 09:30

ömer abii eline sağlık.
Ruzgar
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 188
Kayıt: 11 Haziran 2008 12:28
Konum: TEKİRDAĞ/ÇORLU
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16VALF
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: TUFAN RÜZGAR/TEKİRDAĞ


Sıfır Araç Alımı

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 15 misafir