Otomatik vites Genel Özellikler

Quickshift gibi yarı ve tam otomatik şanzımanlarla ilgili konular...

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İleti DOGAN » 11 Haziran 2008 23:19

otomatik vites kullanıcılarına duyrulur işte size yüzyılın buluşu motorsilk ;)
http://www.hepsiburada.com/productDetai ... =otm092049
DOGAN
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 331
Kayıt: 09 Haziran 2008 09:44
Konum: Pendik/İST.
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,4 16V. 98 Bg.
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Doğan & Pendik/IST.


Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İleti scdoganay » 12 Haziran 2008 10:54

quickshiftin açıklamasında yarı otomatik yazıyo bazen bana soranlar oluyodu bu otomatik mi die
ewt otomatik vites :) debriyaj falan yok yani :P
scdoganay
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 32
Kayıt: 09 Haziran 2008 16:00
Konum: Kayseri
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Can Kayseri

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İleti omeralemdar » 12 Haziran 2008 19:25

ŞANZIMAN NEDİR
Motordan, baskı balata (Kavrama) yolu ile aldığı hareketi istenilen tork değerinde, şaft veya diferansiyele ileten aktarma organıdır.
Sözcük; Fransızca kökenli olup Boite de changement'dır (Okunuşu: Buat dö şanjman). Fransızcadaki anlamı "değişim kutusu"dur. Dilimize sadece "şanjman" sözcüğü alınmış ve "şanzıman" şeklinde değişikliğe uğrayarak Türkçeleşmiştir.
Şanzımanın Görevleri Döndürme momentini arttırarak aracın kalkışını sağlamak. (1.vites)
• Araç dururken motorun çalışır vaziyette kalmasını sağlamak. (boş vites)
• Yol ve trafik durumuna göre araca en uygun hızı vermek.
• Aracı harekete geçirmek
• Hızlanmanın sağlanması ve geçirilen uygun vites ile yüksek hızlarda dahi ekonomik sürüşün mümkün kılınması.
• Aracı ileri,geri hareket ettirmesi.
Şanzımanlar ikiye ayrılır:
1. Manuel sanzuman [Debriyajlı(Baskı, balata)sistemler]
2. Otomatik Şanzımanlar(Tork konvertörlü)
Şanzımanın Bakımı
Vites kutusunun içerisinde yan tapa seviyesinde dişli yağı bulunmalıdır. Yağ numarası genellikle 90W olmakla birlikte kullanma klavuzu tavsiyesine uyulmalıdır. Araçlarda vites kutusu çıkışına irtibatlı olan kilometre teli ile kilometre göstergesine kumanda edilir. Kilometre göstergesi çalışmıyorsa kilometre teli kopmuş olabilir. Belirli sürelerde vites kutusunun ön ve arka kısımlarında yağ kaçağı olup olmadığı kontrol edilmelidir. Yağ kaçağı varsa araç servise götürülmelidir.
Şanzımanın Ana Elemanları
• Giriş mili(Priz direk)
• Ana mil
• Grup mili
• Dişli grupları
• Geri vites dişlisi (Boş dişli)
• Kayıcı mil
• Sekromencler(her vites dişlisi için)
• Vites çatalı (Her vites dişlisi için)
(Kaynak: vikipediden alıntıdır)
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İleti scdoganay » 12 Haziran 2008 20:11

Senin aracında aslında manuel vitesli bir şanzıman var amaaa o şanzımanın içine bir robot yerleştirilerek yarı otomatik şanzıman oluşturuluyor...

aslında daha iyi arıza çıkartınca düz vites gibi tamir oluyor :P
kullanımda da freni brakınca kayabilio bu tarz arabalar tam otomatikler kaymıyor bildigim kadarıyla
direksiyon simidinin yanındaki kulakcıklarıda unutmamak lazım ama :D
scdoganay
ÇAVUŞ
ÇAVUŞ
 
İleti: 32
Kayıt: 09 Haziran 2008 16:00
Konum: Kayseri
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: Can Kayseri

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İleti Devrim » 24 Temmuz 2008 14:00

Murat demiş ki:...Dün Range Rover Sport HSE kullandım...
Hocam olmuyor ama. 8-) Ne öyle RangeRover falan?... Hem haset hem çekememezlik bizdeki. :D Olmuyor ama böyle... :D
Devrim
Site Admin
Site Admin
 
İleti: 3463
Kayıt: 09 Haziran 2008 02:41
Marka & Model: Clio III 2008 Auth.
Motor Tipi & Gücü: 1.5dCi 65hp
Kilometre: 120000
Yakıt: Total Eurodiesel
Lastik Markası: Kumho KW17 185/60/15
İsim ve Şehir: Konya

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İleti omeralemdar » 26 Temmuz 2008 17:31

AH AH İNSAN NELER İSTİYOR :twisted: <TRT 1 DE CENEVRE OTO FUARI VARDI NE ARAÇLAR VAR İNSAN NELER İSTİYOR > :roll:
omeralemdar
BİNBAŞI
BİNBAŞI
 
İleti: 1016
Kayıt: 09 Haziran 2008 00:01
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,2
Kilometre: 67057
Yakıt: benzin
Lastik Markası: Kumho Kh18 185/60/15
İsim ve Şehir: ömer alemdar /ANKARA

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İleti onurclioiii » 10 Ekim 2008 13:58

yarı otomatik şanzıman
dezavantajları;
-yokuşta geri kaçırma (tolore edilebilir)
-yoğun trafikte debrijajın aşırı ısınması ve dur kalklarda sarsıntılı kalkış(sıkışık trafikte sağa çekemezsin kilitlenir mi nolur bilmem)
-sarsıntılı vites geçişleri (bu tip şanzımanlarda ör:opel in easytronic şanzımanı olağan)

avantajları;
-otomatik vites değişimi..
onurclioiii
ER
ER
 
İleti: 7
Kayıt: 09 Ekim 2008 18:50
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: onurbursa

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İleti burak120320 » 06 Kasım 2014 19:56

Çoook Eski bir konuyu hortlatıyorum affınıza sığınarak..Yeni konu açmak istemedim.

Yeni bir yarı otomatik kullanıcısı olarak her türlü bilgiye ihtiyacım var :) Gerçi aracım Clio değil ama mantık aynıdır sanırım. Aracım Peugeot 308 Auto6R 1.6 Hdi
Başka bir forumda bir kullanıcı ışıklara yaklaşırken vitesi boşa attığını yazmış, böylelikle baskı balatayı daha ekonomik kullanıyormuş.. Yani atıyorum vites 4'de ışıklara yaklaşırken, 4 -3 - 2 -1 yaptırmıyor arabaya, direk boşa alıyor ve fren ile yavaşlıyor.. Bu durumun bir zararı var mıdır sizce? mantıklı geldi bana..
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İleti impossible » 11 Kasım 2014 19:54

burak120320 demiş ki:Çoook Eski bir konuyu hortlatıyorum affınıza sığınarak..Yeni konu açmak istemedim.

Yeni bir yarı otomatik kullanıcısı olarak her türlü bilgiye ihtiyacım var :) Gerçi aracım Clio değil ama mantık aynıdır sanırım. Aracım Peugeot 308 Auto6R 1.6 Hdi
Başka bir forumda bir kullanıcı ışıklara yaklaşırken vitesi boşa attığını yazmış, böylelikle baskı balatayı daha ekonomik kullanıyormuş.. Yani atıyorum vites 4'de ışıklara yaklaşırken, 4 -3 - 2 -1 yaptırmıyor arabaya, direk boşa alıyor ve fren ile yavaşlıyor.. Bu durumun bir zararı var mıdır sizce? mantıklı geldi bana..


ben de trafiğin ve ışıkların durumuna göre durur vaziyette N ye alıyorum, viteste bırakmak yarı otomatik şanzımanları zorluyormuş.. boşa alarak yavaşlatmayı da otomatikte bilinçsizce yapıyorum sanırım arabayı dinleyen kendi çapında bilinçli ve titiz kullanıcı olduğum için olsa gerek.. belki biraz boşa almadan kaynaklı çok yakıyor ama şanzıman ve balatalar açısından daha sağlıklı olduğu kanaatindeyim..
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya



Otomatik Şanzıman

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir