1 sayfadan 1. sayfa

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İletiTarih: 11 Haziran 2008 23:19
DOGAN
otomatik vites kullanıcılarına duyrulur işte size yüzyılın buluşu motorsilk ;)
http://www.hepsiburada.com/productDetai ... =otm092049

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İletiTarih: 12 Haziran 2008 10:54
scdoganay
quickshiftin açıklamasında yarı otomatik yazıyo bazen bana soranlar oluyodu bu otomatik mi die
ewt otomatik vites :) debriyaj falan yok yani :P

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İletiTarih: 12 Haziran 2008 19:25
omeralemdar
ŞANZIMAN NEDİR
Motordan, baskı balata (Kavrama) yolu ile aldığı hareketi istenilen tork değerinde, şaft veya diferansiyele ileten aktarma organıdır.
Sözcük; Fransızca kökenli olup Boite de changement'dır (Okunuşu: Buat dö şanjman). Fransızcadaki anlamı "değişim kutusu"dur. Dilimize sadece "şanjman" sözcüğü alınmış ve "şanzıman" şeklinde değişikliğe uğrayarak Türkçeleşmiştir.
Şanzımanın Görevleri Döndürme momentini arttırarak aracın kalkışını sağlamak. (1.vites)
• Araç dururken motorun çalışır vaziyette kalmasını sağlamak. (boş vites)
• Yol ve trafik durumuna göre araca en uygun hızı vermek.
• Aracı harekete geçirmek
• Hızlanmanın sağlanması ve geçirilen uygun vites ile yüksek hızlarda dahi ekonomik sürüşün mümkün kılınması.
• Aracı ileri,geri hareket ettirmesi.
Şanzımanlar ikiye ayrılır:
1. Manuel sanzuman [Debriyajlı(Baskı, balata)sistemler]
2. Otomatik Şanzımanlar(Tork konvertörlü)
Şanzımanın Bakımı
Vites kutusunun içerisinde yan tapa seviyesinde dişli yağı bulunmalıdır. Yağ numarası genellikle 90W olmakla birlikte kullanma klavuzu tavsiyesine uyulmalıdır. Araçlarda vites kutusu çıkışına irtibatlı olan kilometre teli ile kilometre göstergesine kumanda edilir. Kilometre göstergesi çalışmıyorsa kilometre teli kopmuş olabilir. Belirli sürelerde vites kutusunun ön ve arka kısımlarında yağ kaçağı olup olmadığı kontrol edilmelidir. Yağ kaçağı varsa araç servise götürülmelidir.
Şanzımanın Ana Elemanları
• Giriş mili(Priz direk)
• Ana mil
• Grup mili
• Dişli grupları
• Geri vites dişlisi (Boş dişli)
• Kayıcı mil
• Sekromencler(her vites dişlisi için)
• Vites çatalı (Her vites dişlisi için)
(Kaynak: vikipediden alıntıdır)

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İletiTarih: 12 Haziran 2008 20:11
scdoganay
Senin aracında aslında manuel vitesli bir şanzıman var amaaa o şanzımanın içine bir robot yerleştirilerek yarı otomatik şanzıman oluşturuluyor...

aslında daha iyi arıza çıkartınca düz vites gibi tamir oluyor :P
kullanımda da freni brakınca kayabilio bu tarz arabalar tam otomatikler kaymıyor bildigim kadarıyla
direksiyon simidinin yanındaki kulakcıklarıda unutmamak lazım ama :D

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İletiTarih: 24 Temmuz 2008 14:00
Devrim
Murat demiş ki:...Dün Range Rover Sport HSE kullandım...
Hocam olmuyor ama. 8-) Ne öyle RangeRover falan?... Hem haset hem çekememezlik bizdeki. :D Olmuyor ama böyle... :D

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İletiTarih: 26 Temmuz 2008 17:31
omeralemdar
AH AH İNSAN NELER İSTİYOR :twisted: <TRT 1 DE CENEVRE OTO FUARI VARDI NE ARAÇLAR VAR İNSAN NELER İSTİYOR > :roll:

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İletiTarih: 10 Ekim 2008 13:58
onurclioiii
yarı otomatik şanzıman
dezavantajları;
-yokuşta geri kaçırma (tolore edilebilir)
-yoğun trafikte debrijajın aşırı ısınması ve dur kalklarda sarsıntılı kalkış(sıkışık trafikte sağa çekemezsin kilitlenir mi nolur bilmem)
-sarsıntılı vites geçişleri (bu tip şanzımanlarda ör:opel in easytronic şanzımanı olağan)

avantajları;
-otomatik vites değişimi..

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İletiTarih: 06 Kasım 2014 19:56
burak120320
Çoook Eski bir konuyu hortlatıyorum affınıza sığınarak..Yeni konu açmak istemedim.

Yeni bir yarı otomatik kullanıcısı olarak her türlü bilgiye ihtiyacım var :) Gerçi aracım Clio değil ama mantık aynıdır sanırım. Aracım Peugeot 308 Auto6R 1.6 Hdi
Başka bir forumda bir kullanıcı ışıklara yaklaşırken vitesi boşa attığını yazmış, böylelikle baskı balatayı daha ekonomik kullanıyormuş.. Yani atıyorum vites 4'de ışıklara yaklaşırken, 4 -3 - 2 -1 yaptırmıyor arabaya, direk boşa alıyor ve fren ile yavaşlıyor.. Bu durumun bir zararı var mıdır sizce? mantıklı geldi bana..

Re: Otomatik vites Genel Özellikler

İletiTarih: 11 Kasım 2014 19:54
impossible
burak120320 demiş ki:Çoook Eski bir konuyu hortlatıyorum affınıza sığınarak..Yeni konu açmak istemedim.

Yeni bir yarı otomatik kullanıcısı olarak her türlü bilgiye ihtiyacım var :) Gerçi aracım Clio değil ama mantık aynıdır sanırım. Aracım Peugeot 308 Auto6R 1.6 Hdi
Başka bir forumda bir kullanıcı ışıklara yaklaşırken vitesi boşa attığını yazmış, böylelikle baskı balatayı daha ekonomik kullanıyormuş.. Yani atıyorum vites 4'de ışıklara yaklaşırken, 4 -3 - 2 -1 yaptırmıyor arabaya, direk boşa alıyor ve fren ile yavaşlıyor.. Bu durumun bir zararı var mıdır sizce? mantıklı geldi bana..


ben de trafiğin ve ışıkların durumuna göre durur vaziyette N ye alıyorum, viteste bırakmak yarı otomatik şanzımanları zorluyormuş.. boşa alarak yavaşlatmayı da otomatikte bilinçsizce yapıyorum sanırım arabayı dinleyen kendi çapında bilinçli ve titiz kullanıcı olduğum için olsa gerek.. belki biraz boşa almadan kaynaklı çok yakıyor ama şanzıman ve balatalar açısından daha sağlıklı olduğu kanaatindeyim..