2 sayfadan 2. sayfa

Re: TURBO

İletiTarih: 03 Ocak 2011 21:05
Devrim

oguz1 demiş ki:...motorun ve akasamının 2 katı yıpranma olasılığı, olasılık diyorum bu konuda net bir bilgi yok, ne kadar güç o kadar aktarmalara yük...

İletindekilere katılıyorum normalde. Yalnız, alıntıladığım nokta için soruyorum; Diyelim ki bu mod'u aracımıza uygulattırdık. Ama sürekli olarak tüm beygir gücünü istemesek araçtan (yani biz yine normal kullanacağız), yalnızca ihtiyaç olduğunda yüklensek sisteme..?.. Bu durumda yıpranma payı (riski) yüksek mi seyreder acaba?

Yani "bu mod'u 'nasıl' ve 'ne şekilde' kullanacağını bilen adam, aracına zarar vermez" şeklinde bir düşünce var aklımda. Bilmem haksız mıyım...


Re: TURBO

İletiTarih: 03 Ocak 2011 23:02
Sani
Turbo, 1750-2000 devir arası maksimuma ulaşıyor. Yani siz ne kadar basmak istemesenizde 1750'de turbo çoktan 10-15bin rpm'e ulaşmış olacak.

Ben yaptırmam açıkçası.

Ayrıca, sissil, o kırmızı kablo ve bağlı olan metal şey ne? Sakın sözde yakıt ekonomosi demeyin lütfen...

Re: TURBO

İletiTarih: 03 Ocak 2011 23:18
sissil
hocam o anfiye giden elektrik kablosu metal şeyde sigorta

Re: TURBO

İletiTarih: 06 Ocak 2011 18:08
oguz1
Devrim demiş ki:

oguz1 demiş ki:...motorun ve akasamının 2 katı yıpranma olasılığı, olasılık diyorum bu konuda net bir bilgi yok, ne kadar güç o kadar aktarmalara yük...

İletindekilere katılıyorum normalde. Yalnız, alıntıladığım nokta için soruyorum; Diyelim ki bu mod'u aracımıza uygulattırdık. Ama sürekli olarak tüm beygir gücünü istemesek araçtan (yani biz yine normal kullanacağız), yalnızca ihtiyaç olduğunda yüklensek sisteme..?.. Bu durumda yıpranma payı (riski) yüksek mi seyreder acaba?

Yani "bu mod'u 'nasıl' ve 'ne şekilde' kullanacağını bilen adam, aracına zarar vermez" şeklinde bir düşünce var aklımda. Bilmem haksız mıyım...


Devrim geçen senelerde yaptırmayı kafaya koyduğumda bahsettiğin konuda bir bilgiye raslamadım. Bizim araçlarda uygulanamaz diye düşünüyorum . Yapılan sadece motorun ve enjektörlerin çalışma ayarlarına yazılımsal bir müdahaleden bahsediyorum. Buda turbonun dk daki dönüş hızını etkileyerek motora turbonun bastığı soğuk havayı etkiliyor. 65 lik motorların turbosunu 85 e kadar çıkarabiliyorlar. 85 liklerinse 105 e kadar çıkarabiliyorlar. Burada yazılımı uyguladıktan sonra heerhangi bir şekilde yazılıma müdahale etmeden eski sisteme dönmüyor. Bu müdahalede zannedersem dizüstü bilgisayardan aracın veri girişinden yapılıyor.

Senin bahsettiğini belki benzinli motorda yapılabilir motora ek donanımlarla nitro basılıyor ve araç birden drak aracı olabiliyor buda patlaması yüksek olduğu için hiç güvenli değil ve pahalı.

Re: TURBO

İletiTarih: 06 Nisan 2011 22:34
stops78
Şimdiye kadar mesajlarda 65 ve 70 bg araçlarda intercooler olmadığı yazılıyordu.benim araç 70 bg ve intercooler var gibi.Tanıdğım bir arkadaşta 70 bg araç aldı.Ustası bu 70 bg lerde intercooler var demiş.

Re: TURBO

İletiTarih: 06 Nisan 2011 22:43
Sani
sissil demiş ki:65 standart turbo
85 standart turbo+intercooler+yazılım
105 daha buyuk turbo +intercooler+yazılım


Tüm araçlarımızda yazılım var.
Ayrıca şanzıman zamanlarını da unutmamak gerekir.

Re: TURBO

İletiTarih: 06 Nisan 2011 22:56
stops78
İlk resimdeki benim araç ve 85 bg ile aynı.