[Benzin] 60.000 Km. Bakımı

Bu alt bölümde, özellikle benzinli ve LPG'li araçlara ait bakım konuları yer alır.

[Benzin] 60.000 Km. Bakımı

İleti aae » 20 Şubat 2009 11:38

Arkadaşlar dün aracımı 60000 bakımına götürdüm.
Ama reno servisinde yaptırmadım. Garanti zaten bitti bide servisi aradım 750-800 arasında tutuyor dediler.
Ön balata,triger seti,şarj dinamosunun kayışı,yağ hava polen benzin filitreleri,buji ve yağ alıp tanıdığım özel servise gittim.Parçalar indirimle 400 e işçilikte 100 e toplamda 500 e halletmiş oldum.
Bununla ilgili bi başlıkta göremeyince yeni konu açayım dedim.
Benden başka 60000 bakımı yaptıran var mı acaba forum da?
aae
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 20 Ocak 2009 09:29
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ali istanbul


Re: 60.000 km BAKIMI

İleti filip34 » 20 Şubat 2009 11:57

Triger olayı evet önemli . Bencede bahalıda olsa servis daha iyi diğer durumlarda yağ değişimi falan dışarıda olabilir.
filip34
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 340
Kayıt: 18 Haziran 2008 22:34
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 DCI
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: FERDİ - İSTANBUL

Re: 60.000 km BAKIMI

İleti Diablo » 20 Şubat 2009 14:23

aae demiş ki:Arkadaşlar dün aracımı 60000 bakımına götürdüm.
Ama reno servisinde yaptırmadım. Garanti zaten bitti bide servisi aradım 750-800 arasında tutuyor dediler.
Ön balata,triger seti,şarj dinamosunun kayışı,yağ hava polen benzin filitreleri,buji ve yağ alıp tanıdığım özel servise gittim.Parçalar indirimle 400 e işçilikte 100 e toplamda 500 e halletmiş oldum.
Bununla ilgili bi başlıkta göremeyince yeni konu açayım dedim.
Benden başka 60000 bakımı yaptıran var mı acaba forum da?


Araba garanti kapsamında ise her türlü parça değişimi ve onarımı serviste yaptırman tabikide daha faydalı olur.Ama garantisi bittiyse ustalığına güvendiğin servise götürmen her zaman daha akıllıca olur.çünkü servis 60000 ve 120000 bakımında periyodik parça değişimden ayrı onunda değişmesi lazım bununda değişmesi lazım şu da değiş se iyi olur diye faturayı iyice kabartıyor.Tabi biz de nolur nolmaz diye değişsin istiyoruz adam usta bir bildiği vardır diye.Hiç olmadı insanın içine kurt düşüyorlar.Ben ustama götürdüğüm zaman önemli parçaları bazen ben alıyorum bazende usta ama renault un orjinal parçaları triger kayışı gibi buji gibi baskı balata gibi usta dört dört lük takıyor sağolsun geri kalanlarıda filitre gibi fren balatası gibi akü gibi şeyleri kendi temin edip takıyor tanıdık olunca içimde hiç bir şüpe kalmadan arabayı alıp geliyorum eve.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: 60.000 km BAKIMI

İleti aae » 20 Şubat 2009 14:44

Orjinal yedek parça alıp kullandığımdan ve ustama güvendiğimden içim gayet rahat arkadaşlar.
Servise gidip gitmeme olayı kullanıcılara kalmış bi olay olduğundan da isteyen gidip istediği servisi zengin edebilir.
aae
ER
ER
 
İleti: 8
Kayıt: 20 Ocak 2009 09:29
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ali istanbul

Re: 60.000 km BAKIMI

İleti Diablo » 20 Şubat 2009 16:12

Murat demiş ki:
Alper demiş ki:Selam formumuza hoş geldin. Ben 60000 bakımını serviste yaptırdım 600 küsürlü bişey di arka balatalara özel bir temizlik madeleri ile temizlediler falan toplamda 700 ytl mal oldu. Dediğin gibi o malzemeler değişti yalnız şöyle bir durum var aracın garantide değil tamam. Gitiğiniz o özel servis yaptığı o bakımda bir hatası olursa garantisini verirmi. Renaul verdiği faturada bunun garantisini vermekte 2 sene boyunca oluşan problemlerde mesela triger kopmasında masrafları karşlar kısacası. Ben bu tip 60000 ,120000 gibi bakımların yetkili servislerde yapılma taraftarıyım.200 ytl için bu tip bir kumara girmek tehlikeli.


''triger kopmasında masrafları karşlar kısacası'' arkadaşlar bişey söylemek istiyorum yanlız...
Triger kopması tamamen kullanım kaynaklıdır.Yani isterseniz ennn yetkili serviste trigerinizi değiştirin atıyorum 5 gün sonra triger koptu.Hiçbişekilde oluşan masrafı servis kabul etmez.Çünkü triger öyle yolda koptuğunda V kayışı gibi değildir inanılmaz hasar verir arabaya...Serviste bunu için elini taşın altına koymaz yetkili ve yetkisiz olsun haberiniz olsun ;)
Ama Alper'e katılıyorum bu tür büyük bakımlara Yetkili servise gidin...Hee yetkili servise gittiniz triger koptu şans işi bu :mrgreen:


Murat abi sana katılıyorum triger kayışının kopmasından dolayı servis garanti kapsamında onarımı kabul etmiyor :evil: çünkü kayışın ve montajın kusursuz olduğuna dair servis rapor tutup kendini garantiye alıyor :roll: .Çünki triger koptuğu zaman pistonlar supaplara çarpıp kırıyor çok daha zorlanırsa pistonları ve biyel kollarını dahi kullanılamaz hale getiriyor.Yani bu iş motoru kopmle değiştirmeye kadar gidiyor.Serviste bu durumda dediğin gibi taşın altına elini sokmuyor ben parçanın ve montajın kusursuz olduğuna dair rapor tuttum ve test ettim diye işin içinden çıkıyor sonra uğraş dur.Benim şahsi fikrim kayış orjinal olursa ve montajdan önce tüm makaralar kontrol edilip kayış takılırsa zaten servisin yaptığını bire bir yaptığını düşünüyorum.Çünki serviste artı bir şey yapmıyor zaten.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: 60.000 km BAKIMI

İleti Diablo » 21 Şubat 2009 01:28

Alper demiş ki:Servisin veya dışaradaki özel bir servisin veya tanıdık bir ustanın yaptığı makaralı yerine getirmek ve triger kayışını takmak montajda zaten bir kısır olamaz malzemede kusur olur. Sonuçta orjinal malzeme bunun arkasında durması gerekli.



Onun için ben aldığım orjinal parçalarda orjinalde olsa her tarafını sıkı sıkı kontrol ediyorum çizik bile olsa istemem başka ver diyorum adamlar deli bu galiba diyorlardır içlerinden ama öyle yapmak gerekiyor.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul

Re: 60.000 km BAKIMI

İleti ozcancetinkaya » 11 Nisan 2009 22:09

arkadaşlar bende bugün 60000km bakımına gittim Kırklareli Uzunlar Servisinde yaptırdım sağolsun Burak bey ve diğer çalışanlar çok fazla ilgilendiler. sabah 9:00 da randevum vardı ve tam vaktinde arabayı teslim ettim sonra saat 14 gibi gittiğimde aracım daha liftteydi ama son işlemleri kalmıştı. ustayla yaptığımız denemede aracın performansının arttığını gördüm motorun sesi kısılmış gibiydi. ve yakıt olarakta yolpc daha düşük değerler gösteriyor gibi geldi

yapılan işlemler:
5x40 yağ ve yağ filtresi
yakıt pompası
buji seti
alternatör kayışı
triger seti
polen filtresi
ve gergi bilyası
bagaj lambası
toplam 685TL + peşin fiyatına 5 Taksit
ozcancetinkaya
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 49
Kayıt: 01 Nisan 2009 13:12
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2cc 16v Aut
Kilometre: 79000
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Bridgestone ER300
İsim ve Şehir: BabaesKieşan

Re: 60.000 km BAKIMI

İleti ozcancetinkaya » 11 Nisan 2009 22:21

haklısınız ama Allahtan kredi kartı var o kadar parayı elden saysak içimiz cız eder :D
ozcancetinkaya
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 49
Kayıt: 01 Nisan 2009 13:12
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2cc 16v Aut
Kilometre: 79000
Yakıt: Opet
Lastik Markası: Bridgestone ER300
İsim ve Şehir: BabaesKieşan

Re: 60.000 km BAKIMI

İleti mathador » 11 Haziran 2009 09:41

merhabalar bendede 2006 1.4 clio 3 var garantiden çıktı bakımını dışarda kendim yapacağım ama bu servis lambası aklımı kurcalıyor yağı ve filtreleri değişince kendiliğindenmi sönüyor
mathador
ACEMI ER
ACEMI ER
 
İleti: 1
Kayıt: 11 Haziran 2009 09:33
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: kemal

Re: 60.000 km BAKIMI

İleti -kadircan- » 11 Haziran 2009 15:56

işte yeni bir hassas nokta bunuda not almakta fayda var.teşekkürler murat
-kadircan-
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 293
Kayıt: 27 Kasım 2008 16:59
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5dci
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: istanbul

Re: 60.000 km BAKIMI

İleti kuzuguden » 21 Temmuz 2009 14:51

merhaba,
benim arabada 50 bin km yi geçti. Geçen servisde 60 bin bakımını hatırlattılar. Yanlız bana verilen fiyat toplam 400 450 TL civarında. Epey pahalı diye serzenişte bulunmuştum ama sitedeki yorumları okuyunca pekde pahalı gelmedi açıkcası.
kuzuguden
UZMAN ONBAŞI
UZMAN ONBAŞI
 
İleti: 40
Kayıt: 20 Ağustos 2008 14:31

Re: 60.000 km BAKIMI

İleti oguz1 » 21 Temmuz 2009 14:59

kuzuguden demiş ki:merhaba,
benim arabada 50 bin km yi geçti. Geçen servisde 60 bin bakımını hatırlattılar. Yanlız bana verilen fiyat toplam 400 450 TL civarında. Epey pahalı diye serzenişte bulunmuştum ama sitedeki yorumları okuyunca pekde pahalı gelmedi açıkcası.


Sayın kuzuguden, Profilinizden şehir, isim, motor gibi bilgilerinizi güncellerseniz Sizi daha iyi tanımış olacağız. Teşekkürler.
oguz1
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1068
Kayıt: 09 Haziran 2008 15:17
Marka & Model: RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1,5 dci 80 bg
Kilometre: 122000
Yakıt: opet
Lastik Markası: tigar-lassa snoways
İsim ve Şehir: Murat İzmir

Re: 60.000 km BAKIMI

İleti hanbilge » 01 Ağustos 2009 16:07

Benimde şu an 59.000 i geçti.Haziranda kampanya vardı %25 indirimli idi ve 600,650 tutar diyorlardı.Geçen hafta sordum 850 civarı diyorlar.Herhalde özel servise götüreceğim.Aracım 1,2 motor.Garantisi bitti.Bu özel servislerin kullandıkları parçalar orjinal değil mi? Sizler ne önerirsiniz.Ayrıca lastikleri de değiştirmek istiyorum bu konuda da önerilerinizi bekliyorum.Teşekkür ederim.Aydın.
hanbilge
ER
ER
 
İleti: 9
Kayıt: 01 Ağustos 2009 15:21
Marka & Model: 2006 RENAULT CLIOIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 66000
Yakıt: Shell
Lastik Markası: Dunlop 185/60/15
İsim ve Şehir: Aydın Bandırma

Re: 60.000 km BAKIMI

İleti vipsezgin » 03 Ağustos 2009 13:38

bizim triger seti 60000 km demı degısıyor :shock:
vipsezgin
Moderatör
Moderatör
 
İleti: 1119
Kayıt: 09 Haziran 2008 07:55
Konum: Tekirdağ / Çorlu
Marka & Model: Renault Clio II
Motor Tipi & Gücü: 1,6 16V
Kilometre: 88750
Yakıt: Shell opet
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: SEZGİN / ÇORLU

Re: 60.000 km BAKIMI

İleti Diablo » 03 Ağustos 2009 14:53

erim demiş ki:Benim de garantisi bitti ve 50000 bakımı geldi hatta geçiyor. Ben de özel servise götüreceğim. Neredeyse yarı yarıya fark ediyor.


Abi değişecek parçaları kendin temin et servise öyle git.
Diablo
ÜSTEĞMEN
ÜSTEĞMEN
 
İleti: 387
Kayıt: 01 Şubat 2009 03:02
Marka & Model: Clio III HB.
Motor Tipi & Gücü: 1.2 75Hp Authentique
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: ERMAN_İstanbul


Sonraki

Benzinli/LPG Periyodik Bakımı

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 26 misafir