Merhabalar,
Yaklaşık1 senedir kullandığım 2010 model 1.2 16v aracım 120 bin km civarında ve lpg'li.
Bir müddettir sabah ilk çalıştırma esnasında motor arıza ışığı bir süre yanıp sönüyor yüksek devirlere çıkınca kesiliyordu.
Son zamanlarda araçta yolculuk halinde de tekleme meydana gelmeye başlayınca sanayiye gittim. Bujiler ve buji kabloları değişti.
İlk gün her şey normale döndü ne tekleme ne arıza ışığı. Ertesi sabah çalıştırınca rölantideyken arıza ısığı yanıp sönmeye başladı ve ısık yanıp sönmeye başladığı anda rölanti devri düşüyor ve motor titremeye başlıyor. Arada ısık sonuyor ve rölanti düzeliyor.
Tekrar sanayiye gittiğimde bobini de değiştirip denedik aynı lambayı yaktı bunun üzerine kendi bobinimi geri taktırdım.
Bu arada obd cihazında gözüken hatalar p0300 ve p0301 misfire hataları.
Buraya kadar olanlar kronikleşmeye başlamıştı bende sanayide çok sıkıntılar yaşadığım için sanayiye gitmek yerine kendi araştırmalarıma başladım.
Öncelikle map sensörünü temizledim.sonuç değişmedi.
Sonrasında enjectör temizleyicisi alıp benzin deposuna ekledim ilk gün değişen bişey olmadı fakat bugün sabah çalıştırdığımda motor arıza lambası sabit yanmaya başladı ve aşağıdaki motor bakım işareti (ingiiliz anahtarı) da yanmaya başladı.
p0313 düşük yakıt ateşleme arızası hatası da eklendi yukarıdaki hatalara.
Önerisi olan var mı?