1.2 dizel polo ve 1.5 dizel clio

ClioIII araçlarımız, modelleri, genel araç özellikleri ve diğer özelliklere dair konular.

1.2 dizel polo ve 1.5 dizel clio

İleti fatihkarde1 » 01 Şubat 2013 01:43

Merhaba arkadaşlar
geçen hafta çalıştığım şirkete 10 tane sıfır km 1.2 dizel polo kiralık olarak geldi.1 haftadır yaklaşık 2500 km yol yaptım polo ile
3 senedir dizel clio 3 kullanan biri olarak kafama takılan birtakım sorularım olacak
bu araç düz yolda 5. vites de 3000 devirde çok rahat 175 km/h yapabiliyor.bizim araçlar 1.5 motor 3000 devirde maksimum 130 km yapıyor.
polo nun kalkışında da herhangi bir hantallık yok hatta clio 3 den bile daha seriii
biz şimdi bu clio 3 e 6 ayda 310 tl vergi ödüyoz
bu sifır polo 6 ayda 190 tl vergi ödüyo.ve bu dizel polonun fiyatı 36750tl bizim yeni clio dizel 39000tl

performans olarak %100 polo derim ve yakıt olarak da cilo 3 den daha az diyebilirim
şimdi bizim bu 1.5 dizel motorun avantajını esprisini ben anlayamıyorum
tam tersi biz devlete haybeye hersene fazladan yüzlerce lira vergi ödüyoz
fatihkarde1
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 81
Kayıt: 21 Nisan 2011 18:05
Marka & Model: ClioIII 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 80000
Yakıt: shell eurodiesel
Lastik Markası: dunlop sport 01
İsim ve Şehir: fatih çerkezköy


Re: 1.2 dizel polo ve 1.5 dizel clio

İleti burak120320 » 01 Şubat 2013 03:41

1.5 dci motorun avantajı vergide değilki zaten, 1.6 benzinli motorla aynı vergiye sahip. hatta söylediğin gibi diğer dizel motorların bir çoğu daha küçük hacimli olduğu için daha az vergiye sahip. Avantajı yakıt ekonomisinde, o da diğer dizel motorlara karşı değil benzinli motorlara karşı. ben 1.3cdti kullanıyorum ve 258tl vergi ödedim.
1.5dci, 1.3cdti yada 1.2tdi kullanmak tamamen tercih meselesi. Düz mantık baktığın zaman bunların içinde en babası 1.5dci gibi görünüyor 1.2tdi'dan çok daha seri hızlı güçlü duruyor ama işin aslı öyle değil. Örneğin bahsettiğin 1.2tdi polo 75hp ve 180Nm torka sahip, yani senin aracından 10hp ve 20Nm daha güçlü ayrıca 30kg kadar daha hafif. Dolayısıyla senin aracından daha seri olması çok doğal.
Zaman zaman şirket aracı kullanan biri olarak şunuda söylemek istiyorum, kendi aracımın gazına şirket araçlarınınkine bastığım gibi bassam yakıt giderim %20-30 artar sanırım (hor kullandığım anlamı çıkmasın, aynen kendi aracımı kullandığım gibi titiz fakat biraz daha seri kullanırım)
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: 1.2 dizel polo ve 1.5 dizel clio

İleti krank » 01 Şubat 2013 08:50

Fatih Bey,1.2 polonun vergisi hatalı olmuş 190 tl değil, 258.5 x2 = 517, dci'ınki de 413.5 x2= 827..
krank
TEĞMEN
TEĞMEN
 
İleti: 228
Kayıt: 25 Ocak 2012 09:51
Marka & Model: ClioIII Grandtour
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16v 75HP
Kilometre: 41000
Yakıt: Total 95
Lastik Markası: Falken sn832 ecorun
İsim ve Şehir: Tokat

Re: 1.2 dizel polo ve 1.5 dizel clio

İleti impossible » 01 Şubat 2013 09:36

ama söyle de bi durum var, uzun kullanımda (BENCE) sıkıştırılmış bir turbo motora sahip olduğu için polo sıkıntı yaratabilir..
ama vw artık kocaman kasasıyla jettaya bile 1.2 tsi takmış, diger serileri de hakgetire..
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Re: 1.2 dizel polo ve 1.5 dizel clio

İleti burak120320 » 01 Şubat 2013 17:11

Bahsettiğin durum benimde aklımı kurcalamıyo değil aslında benim araçta 1300 motor 95hp 190Nm tork ama Vw'nin ya da GM'nin mühendisleri bunu düşünmüştür diyerek avutuyorum kendimi..
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: 1.2 dizel polo ve 1.5 dizel clio

İleti fatihkarde1 » 02 Şubat 2013 01:09

burak120320 demiş ki:1.5 dci motorun avantajı vergide değilki zaten, 1.6 benzinli motorla aynı vergiye sahip. hatta söylediğin gibi diğer dizel motorların bir çoğu daha küçük hacimli olduğu için daha az vergiye sahip. Avantajı yakıt ekonomisinde, o da diğer dizel motorlara karşı değil benzinli motorlara karşı. ben 1.3cdti kullanıyorum ve 258tl vergi ödedim.
1.5dci, 1.3cdti yada 1.2tdi kullanmak tamamen tercih meselesi. Düz mantık baktığın zaman bunların içinde en babası 1.5dci gibi görünüyor 1.2tdi'dan çok daha seri hızlı güçlü duruyor ama işin aslı öyle değil. Örneğin bahsettiğin 1.2tdi polo 75hp ve 180Nm torka sahip, yani senin aracından 10hp ve 20Nm daha güçlü ayrıca 30kg kadar daha hafif. Dolayısıyla senin aracından daha seri olması çok doğal.
Zaman zaman şirket aracı kullanan biri olarak şunuda söylemek istiyorum, kendi aracımın gazına şirket araçlarınınkine bastığım gibi bassam yakıt giderim %20-30 artar sanırım (hor kullandığım anlamı çıkmasın, aynen kendi aracımı kullandığım gibi titiz fakat biraz daha seri kullanırım)

bu durumda bizim 1.5 dci motorun bir esprisi yok.
vergi den kaybediyoz artı araç performansından kaybediyoz arti yakıt dan kaybediyoz ve aaracı sıfır alırkende 3-4 bintl daha fazla veriyoz
devir artık ekonomi devri sadece aradaki 1 yıllık vergi farkı bile 1buçuk depo mazot a tekabul ediyor.bu da yılda bedavadan 1500 km yol demek
artı wv farkına da hiç değinmeyeceğim
ayrıca reno yıllardır hep 1.5dci motor çıkarıyor.artık diğer firmalar gibi 1.2 veya 1.3 dci motor neden çıkarmaz acaba
fatihkarde1
ASTSUBAY ÇAVUŞ
ASTSUBAY ÇAVUŞ
 
İleti: 81
Kayıt: 21 Nisan 2011 18:05
Marka & Model: ClioIII 2008
Motor Tipi & Gücü: 1.5DCI 65hp
Kilometre: 80000
Yakıt: shell eurodiesel
Lastik Markası: dunlop sport 01
İsim ve Şehir: fatih çerkezköy

Re: 1.2 dizel polo ve 1.5 dizel clio

İleti burak120320 » 02 Şubat 2013 01:51

Renaultt neden 1.2 beşbin bg motor üretmiyor? Bence; Murat'ın dediği gibi sıkıştırılmış motorun ömrünü henüz bilmiyoruz!! muhakkakki vw 100binde patlıycak bir motor üretmemiştir ama Renault'un 1.5dCi motoru kadar uzun ömürlü olacağını düşünmüyorum. 1.5dci kalitesini kanıtlamış bir motordur ki ufak revizyonlarla Mercedes bile A serisinde bu motoru kullanmaya başladı.
Vergideki farkı emin ol volkswagen servisi senden her bakımda, arızada, hasarda fazlası ile geri alacaktır.
Fiyatlara az önce baktım; clio 1.5dci en boşu ile polonun en boşu aynı fiyat. Malzeme kalitesi Vw'da daha yüksektir ama donanım olarak Wv'nin boşu gerçekten boştur, Clio'da aynı paraya daha fazla donanıma sahip olursunuz.
Fabrika verisi Yakıt tüketimleri polo 4,6lt, clio 4.3lt.
Yukarıda yazdıklarımla Clio bence Polodan bir tık daha ekonomik bir araçtır ama Polo daha seri ve daha havalıdır. Dediğim gibi bu tamamen bir tercih meselesi.
burak120320
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 722
Kayıt: 04 Ağustos 2010 10:08
Marka & Model: 308 Sportium
Motor Tipi & Gücü: 1.6 hdi
Kilometre: 52000
Yakıt: Shell Nitro
Lastik Markası: Michelin
İsim ve Şehir: Ankara

Re: 1.2 dizel polo ve 1.5 dizel clio

İleti impossible » 02 Şubat 2013 09:23

burak120320 demiş ki:Renaultt neden 1.2 beşbin bg motor üretmiyor? Bence; Murat'ın dediği gibi sıkıştırılmış motorun ömrünü henüz bilmiyoruz!! muhakkakki vw 100binde patlıycak bir motor üretmemiştir ama Renault'un 1.5dCi motoru kadar uzun ömürlü olacağını düşünmüyorum. 1.5dci kalitesini kanıtlamış bir motordur ki ufak revizyonlarla Mercedes bile A serisinde bu motoru kullanmaya başladı.
.


örneğin kango-symbol gibi taksilere binip şöyle bir kilometresine bakın, ben 3yaşındaki bir kangoyu adnan menderes havalimanından balcovaya giderken 460.000km'de gördüm ve sadece 250-300'de 1kere motor yaptirdim dedi taksici :!:
impossible
YARBAY
YARBAY
 
İleti: 1445
Kayıt: 21 Ekim 2009 12:45
Konum: ..her daim güney
Marka & Model: Clio DynamiqueTomtom
Motor Tipi & Gücü: 3 x 1.5 dCI 85 hp
Kilometre: 0
Yakıt: değişken
Lastik Markası: Continental
İsim ve Şehir: murat - nazilli > bodrum > antalya

Re: 1.2 dizel polo ve 1.5 dizel clio

İleti maliilhan » 17 Mart 2013 01:04

kardeş gitmişsin 65 bg lik 1.5 dci almışsın git 1.5 dci 85 bg olandan al gör performasn nedir,birde o 1.2 tdi dizel 3 silindirdir namı değer su motoru 200 bin deyince cortingen
maliilhan
UZMAN ÇAVUŞ
UZMAN ÇAVUŞ
 
İleti: 63
Kayıt: 14 Mayıs 2010 18:11
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dci
Kilometre: 70000
Yakıt: total
Lastik Markası: dunlop 195 55 15
İsim ve Şehir: muş

Re: 1.2 dizel polo ve 1.5 dizel clio

İleti mehmetturk » 17 Mart 2013 22:38

maliilhan demiş ki:kardeş gitmişsin 65 bg lik 1.5 dci almışsın git 1.5 dci 85 bg olandan al gör performasn nedir,birde o 1.2 tdi dizel 3 silindirdir namı değer su motoru 200 bin deyince cortingen


Aramızda dizel arabasını 200.000 km'den fazla kullanmayı düşünen kaç kişi var ki zaten? Taksici miyiz biz? 120-150 bin oldu mu müşteri aramaya başlarız. O yüzden Polo molo fark etmez bize. Yeter ki ekonomik ve kullanışlı olsun. :D
mehmetturk
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 120
Kayıt: 22 Eylül 2012 22:36
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 dCi 65hp
Kilometre: 50184
Yakıt: Total Doco
Lastik Markası: Bridgestone Turanza
İsim ve Şehir: Mehmet YILDIZ İstanbul



Genel Konular

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 16 misafir