Nano Manyetik Yakıt Tasarruf Cihazları

Motor tipleri (Benzinli, Dizel ve LPG), Yakıtlar çeşitleriyle ilgili konular...

Re: Nano Manyetik Yakıt Tasarruf Cihazları

İleti CLİOOO » 07 Ocak 2013 15:13

Aracım benzinli.
CLİOOO
ONBASI
ONBASI
 
İleti: 12
Kayıt: 30 Aralık 2012 19:27
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.4 16V DYNAMIQUE
Kilometre: 43450
Yakıt: petrol ofisi
Lastik Markası: KUMHO 205X50X16
İsim ve Şehir: istanbul


Re: Nano Manyetik Yakıt Tasarruf Cihazları

İleti onurksk » 07 Ocak 2013 17:05

Chevrolet cruze sahibi bir abim bu cihazlardan kullanıyor yakıt hortumuna elle takılanlardan ama markasını bilmiyorum. Kendisi memnun olduğu söyledi ama ne kadar fark yapar ne kadar işe yarar orasını bilemiyorum :)
onurksk
YÜZBAŞI
YÜZBAŞI
 
İleti: 540
Kayıt: 19 Eylül 2011 20:28
Marka & Model: Artık yok :(
Motor Tipi & Gücü: .
Kilometre: 0
İsim ve Şehir: İzmir

Re: Nano Manyetik Yakıt Tasarruf Cihazları

İleti alperenfatih » 04 Şubat 2013 08:22

ODTÜ tarafından yapılan testlere ilişkin belgeleri yayınlamışlar, şu aralar yakıt tüketimimi artmışken almak istiyorum, ama yine de emin olmadım http://www.aenerjiturkiye.com/aenerji-b ... porlar.php
alperenfatih
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 17 Kasım 2011 13:07
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 14000
Lastik Markası: bridgestone
İsim ve Şehir: A. Fatih Elazığ

Re: Nano Manyetik Yakıt Tasarruf Cihazları

İleti karambol81 » 12 Mart 2013 13:56

Merhabalar,

Manyetik tasarruf cihazı ile ile ilgili araştırdığım kadarıyla bilgi vereyim.

*Tasarruf cihazları günümüzde gelişmiş motorlarda daha az tasarruf sağladığı söyleniyor.(3%-5% gibi.Yani belirtilen 15% ,25% gibi değerlerde sağlaması nerdeyse imkansız gözüküyor.)
*Yapılan testlerde eski dizel motorla yapılıyor.Yani yanma oranının yetersiz olduğu durumlarda çiğ yakıtı engellemek amacıyla yapılan tasarruflardan bahsediliyor.
*Eski teknoloji araçlarda tasarrufun daha çok bu araçlarda sağlanacağı belirtiliyor.Çünkü manuel ayarlama şansı olduğundan karışımı ayarlama şansımız var.Yeni teknoloji araçlarda ayarlamayı Ecu yaptığından müdahale edilemiyor.Yani aracın canı isterse tasarruf sağlar :)

*Manyetik tasarruf cihazları der ki ; daha düşük fiyatlı satılan ürünler için pahalı olan gerçeğidir.Diğer sahteleri kandırmacadır olarak açıklama yapmışlar.
*Manyetik tasarruf cihazlarında güçlü mıknatıslar kullanılıyor.(yani sahte ürün ile gerçek ürünü çekim miktarına göre anlayabiliriz.tabi gerçekten tasarruf sağlıyorsa .)

*benim aklıma denemek adına yüksek miktar ödemektense En kaliteli mıknatısı bağlayıp aynı miktar yakıt alarak genelde aynı yolda ölçmek geldi.
*2 adet Neodyum mıknatıs(50mmx10mmx5mm) aldım.
*Diğer aracım olan sıralı sistem Escort'umda deneyeceğim.(100 TL LPG ile 350-360Km lerde tamamen bitiyor.)Eğer 400 km üzerine çıkabilirsem gerçekten bu aletler işe yarıyor diyebilirim.

Herkese selamlar.
karambol81
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 190
Kayıt: 12 Ekim 2010 20:59
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 Dci 80Bg
Kilometre: 79500
Yakıt: Tüm Akaryakıt Firm.
Lastik Markası: G.y. effect performa
İsim ve Şehir: Antalya

Re: Nano Manyetik Yakıt Tasarruf Cihazları

İleti alperenfatih » 13 Mart 2013 14:08

-Odtü'nün testi kendisindeki eski motorla yapmış olması muhtemel.
-99TLlik de var 39TL'lik de. 99 olan Odtü onaylı diyor, mıknatısı daha mı kasliteli yani onun?
-cliooo rumuzlu arkadaş da bildirecekti ama bildirmedi menun kalmadımı acaba
alperenfatih
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 17 Kasım 2011 13:07
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 14000
Lastik Markası: bridgestone
İsim ve Şehir: A. Fatih Elazığ

Re: Nano Manyetik Yakıt Tasarruf Cihazları

İleti karambol81 » 13 Mart 2013 15:41

Aracın Km.si şuanda 357 km oldu.15 km uzaklıktaki istasyondan alacağım..Daha sonra sıfırlayıp 100 tl lpg ile ölçüm yapacağım.
karambol81
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 190
Kayıt: 12 Ekim 2010 20:59
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 Dci 80Bg
Kilometre: 79500
Yakıt: Tüm Akaryakıt Firm.
Lastik Markası: G.y. effect performa
İsim ve Şehir: Antalya

Re: Nano Manyetik Yakıt Tasarruf Cihazları

İleti karambol81 » 13 Mart 2013 15:47

alperenfatih demiş ki:-Odtü'nün testi kendisindeki eski motorla yapmış olması muhtemel.
-99TLlik de var 39TL'lik de. 99 olan Odtü onaylı diyor, mıknatısı daha mı kasliteli yani onun?
-cliooo rumuzlu arkadaş da bildirecekti ama bildirmedi menun kalmadımı acaba


eski dizel motor ile yeni dizel arasında verimlilik farkı tabiiki var. örnek verecek olursam Cliomda ortalama 100km de 5,5-6LT mazot harcarken kısa süreli aldığım tata indica da 7-7,5litre yakıyordu.
99 TL fiyatla satılanın mıknatıs kalitesinin ne olduğununu kaldırdığı ağırlık miktarı ile videolara kaydetmişler.
karambol81
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 190
Kayıt: 12 Ekim 2010 20:59
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 Dci 80Bg
Kilometre: 79500
Yakıt: Tüm Akaryakıt Firm.
Lastik Markası: G.y. effect performa
İsim ve Şehir: Antalya

Re: Nano Manyetik Yakıt Tasarruf Cihazları

İleti karambol81 » 13 Mart 2013 16:02

karambol81 demiş ki:Aracın Km.si şuanda 357 km oldu.15 km uzaklıktaki istasyondan alacağım..Daha sonra sıfırlayıp 100 tl lpg ile ölçüm yapacağım.


Şunu da belirteyim.320 km de mıknatısı takmıştım.370 km civarı tamamen bitse de yorumu ancak tekrar sıfırlandıktan sonra yapabiliriz.
karambol81
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 190
Kayıt: 12 Ekim 2010 20:59
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 Dci 80Bg
Kilometre: 79500
Yakıt: Tüm Akaryakıt Firm.
Lastik Markası: G.y. effect performa
İsim ve Şehir: Antalya

Re: Nano Manyetik Yakıt Tasarruf Cihazları

İleti karambol81 » 13 Mart 2013 22:11

karambol81 demiş ki:
karambol81 demiş ki:Aracın Km.si şuanda 357 km oldu.15 km uzaklıktaki istasyondan alacağım..Daha sonra sıfırlayıp 100 tl lpg ile ölçüm yapacağım.


Şunu da belirteyim.320 km de mıknatısı takmıştım.370 km civarı tamamen bitse de yorumu ancak tekrar sıfırlandıktan sonra yapabiliriz.


Evet arkadaşlar bugün tam olarak 370 km de gaz tamamen bitti. Yani 100 TL ile 370 km gitmiş oldum.
Tekrar 100 TL' lik aldım.Bakalım sonuç ne olacak.
karambol81
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 190
Kayıt: 12 Ekim 2010 20:59
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 Dci 80Bg
Kilometre: 79500
Yakıt: Tüm Akaryakıt Firm.
Lastik Markası: G.y. effect performa
İsim ve Şehir: Antalya

Re: Nano Manyetik Yakıt Tasarruf Cihazları

İleti alperenfatih » 14 Mart 2013 09:35

100TL'lik yakıt ile 370 in 50 km si hariç manyetik cihaz takılmadan gittin, şimdi yine 100TL'lik yakıtla tamamını manyetik cihazla gideceksin diye anladım doğru mu? Peki gittiğin yol aynı yol mu olacak?
alperenfatih
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 200
Kayıt: 17 Kasım 2011 13:07
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 14000
Lastik Markası: bridgestone
İsim ve Şehir: A. Fatih Elazığ

Re: Nano Manyetik Yakıt Tasarruf Cihazları

İleti karambol81 » 14 Mart 2013 13:06

alperenfatih demiş ki:100TL'lik yakıt ile 370 in 50 km si hariç manyetik cihaz takılmadan gittin, şimdi yine 100TL'lik yakıtla tamamını manyetik cihazla gideceksin diye anladım doğru mu? Peki gittiğin yol aynı yol mu olacak?


Evet.Aynen o şekilde doğru anlaşılmış.

*Gittiğim yolun tamamı hemen hemen aynı oluyor. Yani aslında 3% , 5% gibi olsa anlaşılması bence zor olacak.
Bakalım hayırlısı olsun.
karambol81
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 190
Kayıt: 12 Ekim 2010 20:59
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 Dci 80Bg
Kilometre: 79500
Yakıt: Tüm Akaryakıt Firm.
Lastik Markası: G.y. effect performa
İsim ve Şehir: Antalya

Re: Nano Manyetik Yakıt Tasarruf Cihazları

İleti batuavran » 15 Mart 2013 00:30

karambol81 demiş ki:
alperenfatih demiş ki:100TL'lik yakıt ile 370 in 50 km si hariç manyetik cihaz takılmadan gittin, şimdi yine 100TL'lik yakıtla tamamını manyetik cihazla gideceksin diye anladım doğru mu? Peki gittiğin yol aynı yol mu olacak?


Evet.Aynen o şekilde doğru anlaşılmış.

*Gittiğim yolun tamamı hemen hemen aynı oluyor. Yani aslında 3% , 5% gibi olsa anlaşılması bence zor olacak.
Bakalım hayırlısı olsun.


aynı şartları sağlamanız mümkün olmadığı için %10 luk farkı bile anlayamazsınız. birçok depo ortalaması gerekecek. enazından fikir versin derseniz bi ihtimal...
batuavran
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 212
Kayıt: 19 Aralık 2011 12:04
Marka & Model: CAPTUR
Motor Tipi & Gücü: 1.5dc 90bg ICON EDC
Kilometre: 6000
Yakıt: shell
Lastik Markası: MİCHLEN
İsim ve Şehir: batuhan (adanalı ama denizlide)

Re: Nano Manyetik Yakıt Tasarruf Cihazları

İleti karambol81 » 15 Mart 2013 10:41

Aslında yol bilgisayarı olan bir araçta test etmek daha iyi olur.

örnek: Clio CCİ 80 Bg aracımda şehirler arası sakin kullanımda 100 km de 4,3- 4,4 litre mazot harcıyor.En tasarruflu kullandığım şekilde 100 km de 4,1 litre gösterdi. Testler iyi çıkarsa dizel aracımda denemeyi düşünüyorum. Yani ekonomik kullanımda 4 litre altına düşerse 3,7-3,8 gibi olsa işe yarıyor diyebiliriz.
karambol81
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 190
Kayıt: 12 Ekim 2010 20:59
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 Dci 80Bg
Kilometre: 79500
Yakıt: Tüm Akaryakıt Firm.
Lastik Markası: G.y. effect performa
İsim ve Şehir: Antalya

Re: Nano Manyetik Yakıt Tasarruf Cihazları

İleti AF890 » 15 Mart 2013 13:30

kendimi bildim bileli bu tür cihazlardan satılmıştır hep, 2000 yılıydı yanlış hatırlamıosam babamın 99model torosa taktırmıştık, yakıt olarak pek fark etmemiş ama performans arttı diyordu babam, bence psikolojik bi durumdu ben de kullanınca eet performans artmış demiştim artık mecburen :D
AF890
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
ASTSUBAY BAŞ ÇAVUŞ
 
İleti: 104
Kayıt: 22 Şubat 2010 09:30
Marka & Model: 2008 Grand Tour Auth
Motor Tipi & Gücü: 1.2 16V
Kilometre: 76500
Yakıt: LPG
Lastik Markası: Lassa
İsim ve Şehir: Fatih Niğde

Re: Nano Manyetik Yakıt Tasarruf Cihazları

İleti karambol81 » 15 Mart 2013 21:39

karambol81 demiş ki:Aslında yol bilgisayarı olan bir araçta test etmek daha iyi olur.

örnek: Clio DCİ 80 Bg aracımda şehirler arası sakin kullanımda 100 km de 4,3- 4,4 litre mazot harcıyor.En tasarruflu kullandığım şekilde 100 km de 4,1 litre gösterdi. Testler iyi çıkarsa dizel aracımda denemeyi düşünüyorum. Yani ekonomik kullanımda 4 litre altına düşerse 3,7-3,8 gibi olsa işe yarıyor diyebiliriz.


Değerli forum üyeleri,
Clio DCİ araçlarda mazot filitresi sağ teker davlumbazı tarafındadır. Bu tasarruf cihazını takacak olsak filitreden sonraki hortuma takmak gerekiyor.Araca karşıdan baktığımızda sol tarafta el pompası bulunmakta. Hortumun uzantılarına bakıldığında orta taraflarda hortumun devamı soldaki enjektöre gidiyor.Diğer enjektörler üstte koruma kapağı olduğundan gözükmüyor.

*Tasarruf cihazını takmak istesek mazot filitresinden sonraki ana hortum olarak hangi hortuma bağlanmalı? Bilen var mıdır? Bu konuda resimli olarak anlatacak olan olursa sevinirim. Teşekkürler.
karambol81
ASTEĞMEN
ASTEĞMEN
 
İleti: 190
Kayıt: 12 Ekim 2010 20:59
Marka & Model: ClioIII
Motor Tipi & Gücü: 1.5 Dci 80Bg
Kilometre: 79500
Yakıt: Tüm Akaryakıt Firm.
Lastik Markası: G.y. effect performa
İsim ve Şehir: Antalya


ÖncekiSonraki

Motor ve Yakıt

Kimler çevrimiçi

Bu forumu görüntüleyenler: Kayıtlı kullanıcı yok ve 3 misafir